Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Rådgivaren skrev:Det här är ett skämt va? Jag mår illa. Så här gör man inte. Kristofer Ottosson är Djurgårdens IF. Den här känns så fruktansvärt olustigt så jag inte vet var jag ska ta vägen. Hur fan kan man behandla en ikon som Otto på det här viset?
Sluta måla upp något som inte finns.

DIF KAN INTE matcha Ottos krav helt enkelt? Det är ju bara läsa Challes uttalanden. Han nämner honom ju till med i samma mening som Marcus Nilson.
Expert.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

SirDIFalot skrev:
Rådgivaren skrev:Det här är ett skämt va? Jag mår illa. Så här gör man inte. Kristofer Ottosson är Djurgårdens IF. Den här känns så fruktansvärt olustigt så jag inte vet var jag ska ta vägen. Hur fan kan man behandla en ikon som Otto på det här viset?

DIF KAN INTE matcha Ottos krav helt enkelt? Det är ju bara läsa Challes uttalanden. Han nämner honom ju till med i samma mening som Marcus Nilson.
Och vem är du som ger dig själv rätt att bestämma över hur en DIF-supporter sedan 35 år tillbaka känner en dag som denna när en av klubbens största profiler de sista 20 åren dumpats...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rådgivaren skrev:
SirDIFalot skrev:

Och vem är du som ger dig själv rätt att bestämma över hur en DIF-supporter sedan 35 år tillbaka känner en dag som denna när en av klubbens största profiler de sista 20 åren dumpats...
Jasså. Jag tolkar det som att det var han som tackade nej till DIFs slutbud. Man kunde inte komma överens ekonomiskt.

Men vill du låtsas att DIF har "dumpat" Otto för att man inte vill ha honom så är väl det upp till dig.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Har man inga pengar så har man inte.
Avskaffa tre mot tre.
fillefilander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av fillefilander »

Trist att både Mackan och Otto är så beroende av sina feta lönecheckar nu när dom var med och degraderade oss. Tycker att dom kunde sänka sina krav lite även om dom hörde till toppskiktet i en i stort underpresterade trupp. Rena spekulationer, men dom måste ju ha krävt en del än dom pengar som Fimpen och Ölve signade på.

Men oavsett vad som händer nu, det är ju en lite speciell situation, så är båda välkomna tillbaka vilken dag som helst, i alla fall i mitt DIF! :)
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

fillefilander skrev:Trist att både Mackan och Otto är så beroende av sina feta lönecheckar nu när dom var med och degraderade oss. Tycker att dom kunde sänka sina krav lite även om dom hörde till toppskiktet i en i stort underpresterade trupp. Rena spekulationer, men dom måste ju ha krävt en del än dom pengar som Fimpen och Ölve signade på.

Men oavsett vad som händer nu, det är ju en lite speciell situation, så är båda välkomna tillbaka vilken dag som helst, i alla fall i mitt DIF! :)

Fakta är ju att Otto krävde lika lön som Ölvestad och Fimpen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:
fillefilander skrev:Trist att både Mackan och Otto är så beroende av sina feta lönecheckar nu när dom var med och degraderade oss. Tycker att dom kunde sänka sina krav lite även om dom hörde till toppskiktet i en i stort underpresterade trupp. Rena spekulationer, men dom måste ju ha krävt en del än dom pengar som Fimpen och Ölve signade på.

Det vet du inte.

Allt han sa i AB var att han var villig att gå med på en sänkning och journalisten refererade till att Fimpen och Ölvestad har gjort det. Om det var en sänking på 10% eller 90% har vi inget officiellt info om.

Så nej, "fakta" är det inte.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:

Det vet du inte.

Allt han sa i AB var att han var villig att gå med på en sänkning och journalisten refererade till att Fimpen och Ölvestad har gjort det. Om det var en sänking på 10% eller 90% har vi inget officiellt info om.

Vem fan har snackat om AB?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:
SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:

Det vet du inte.

Vem fan har snackat om AB?
Om du kallar det "FAKTA" så förmodar jag att du har en officiell källa eller info? Vart?

Jag tror inte Ölvestad och Fimpen sitter på lika löner heller.
Expert.
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Jag tycker det borde finnas någon extern finansiär som är beredd att betala en del eller hela Ottos lön. Om jag hade ett framgångsrikt företag eller mycket pengar så hade jag kunnat tänka mig att iaf betala en del av hans lön med tanke på hur mycket han betyder för DIF.

Om JK eller DIF går ut med ett konto så är jag beredd att bidra. Många bäckar små.. Vi fans kan nog få ihop en rejäl slant tillsammans men om det räcker det har jag ingen aning om.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jonas1891 skrev:Jag tycker det borde finnas någon extern finansiär som är beredd att betala en del eller hela Ottos lön. Om jag hade ett framgångsrikt företag eller mycket pengar så hade jag kunnat tänka mig att iaf betala en del av hans lön med tanke på hur mycket han betyder för DIF.
Problemet med sponsring från företagshåll är att det är svårt att se någon potentiell vinning på längre sikt, de flesta, för att inte säga alla, framgångsrika affärsmän gör investeringar som gynnar deras verksamhet (vilket i det här fallet känns rätt vagt & tveksamt). Såfall handlar det ju om någon entreprenör som vill skänka en stor klumpsumma, och det kan säkert finnas någon välkammad östermalmsdirektör som har ett tillräckligt stort Otto-hjärta för att göra den saken möjlig. Annars får vi fans helt enkelt ta saken i egna händer och göra en gemensam insamling. Eller bägge delarna.
mb81

Inlägg av mb81 »

Hur mycket kan saknas egentligen! Säg att det saknas 30 i månaden(så mycket mer kan det väl iaf inte vara?) och han ska ha lön i 10 månader till så saknas det 300 lax! Hur svårt ska det vara att få in. Isf skulle det räcka att alla säsongskortinnehavare snittar en hunka vilket borde vara fullt rimligt(alla ger kanske inte men många ger bra mycket mer än 100 så borde vara rimligt). Sen skulle jag iaf tycka att ett tjugotal sponsorer skulle kunna gå in med säg en så futtig summa som 5lax var. Det skulle innebära 100000. Så säg att vi får iho 300k-400k borde det väl täcka det som saknas?
Om det är mer så även fast det är Otto som var en av de bästa förra året och den jag skulle signa först om jag var sportchef så är det nog inte riktigt värt pengarna.
DIF måste iaf erbjudit runt 50 i månaden!

Jag är iaf gärna bidrar med en dagslön!
Morwin

Inlägg av Morwin »

Kan alla bara lägga ner tjatet om Otto ? Inte så att han var direkt gud på isen, okey han är duktig defensivt men poängmässigt så har det gått sämre och sämre varje år och han blir inte direkt yngre.....
Challe Berglund avslutade mötet med en genomgång av kvalserien men framförallt blickande framåt mot nästa säsong. Han meddelade då att truppen är spikad
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Morwin skrev:Kan alla bara lägga ner tjatet om Otto ? Inte så att han var direkt gud på isen, okey han är duktig defensivt men poängmässigt så har det gått sämre och sämre varje år och han blir inte direkt yngre.....
Challe Berglund avslutade mötet med en genomgång av kvalserien men framförallt blickande framåt mot nästa säsong. Han meddelade då att truppen är spikad
Sämre och sämre för varje år?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=85

Kolla länken.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Ja-ke den andre skrev:
Morwin skrev:Kan alla bara lägga ner tjatet om Otto ? Inte så att han var direkt gud på isen, okey han är duktig defensivt men poängmässigt så har det gått sämre och sämre varje år och han blir inte direkt yngre.....
Sämre och sämre för varje år?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=85

Kolla länken.
Kollade men det är inte mycket om ja säger så mycket var ju mackans och backarnas förtjänst om du frågar mig, tycker inte otto är så aktiv och bra i anfallszonen. Tim > Otto. han brände väldigt många öppna mål förra året t.ex så jag säger bara vad ja tycker
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Låst