Är gärna med och betalar. Detta måste dock spridas större om det ska få genomslagskraft. Läggas upp som nyhet på DIFhockey, Järnkaminerna, Svenskafans osv.cCat skrev:Hej Alla!
Strax innan jag gick på lunch så talade jag med Challe i telefonen.
Han uppskattade initiativet med en eventuell insamling, för "ingen skulle bli gladare än jag om jag fick tillgång till även Otto i truppen" sade han.
Han tillade också att man från DIF Hockeys sida jobbar på att få fram mer pengar externt för att kunna signa Otto!
Så, min fråga till er alla är, om jag startar ett bankgiro för ändamålet, är det någon som vill vara med att bidra till en "fansens sign-on-bonus" till otto om han vill skriva på ett nytt kontrakt?
Jag vill i så fall att alla som sätter in pengar mailar till en specifik e-mail adress vilket belopp och från vilket konto och namn man satt in pengarna, så att jag (om inget nytt kontrakt skrivs) kan sätta tillbaka pengarna till de som bidragit!
Jag tänkte också sätta en tidsgräns till Fredag den 6/7, då jag antar att Otto snart vill ha ett svar på vad han ska göra framöver..
Vad säger ni?
Mvh,
Martin Karlsson, Malung
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ordna det hela organiserat så kommer vi bli många som bidrar, men det får inte startas flera olika insamlingar, då blir det ju bara pannkaka.
EDIT: Vi bör ju också få veta hur mycket som egentligen saknas...
Om det här http://www.youtube.com/watch?v=FHxuVNZy ... plpp_video är det sista framträdandet Otto gör som Djurgårdsspelare vet jag inte vad jag gör.. Fyfan.
- BaronVonDif
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
DIF har ju ett bankgiro konto man kan sätta in pengar på, no offence men jag sätter inte in pengar på konton skapade av nån utanför organisationen.cCat skrev:Hej Alla!
Han uppskattade initiativet med en eventuell insamling, för "ingen skulle bli gladare än jag om jag fick tillgång till även Otto i truppen" sade han.
Han tillade också att man från DIF Hockeys sida jobbar på att få fram mer pengar externt för att kunna signa Otto!
Så, min fråga till er alla är, om jag startar ett bankgiro för ändamålet, är det någon som vill vara med att bidra till en "fansens sign-on-bonus" till otto om han vill skriva på ett nytt kontrakt?
Jag vill i så fall att alla som sätter in pengar mailar till en specifik e-mail adress vilket belopp och från vilket konto och namn man satt in pengarna, så att jag (om inget nytt kontrakt skrivs) kan sätta tillbaka pengarna till de som bidragit!
Jag tänkte också sätta en tidsgräns till Fredag den 6/7, då jag antar att Otto snart vill ha ett svar på vad han ska göra framöver..
Vad säger ni?
Mvh,
Martin Karlsson, Malung
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
BaronVonDif skrev:DIF har ju ett bankgiro konto man kan sätta in pengar på, no offence men jag sätter inte in pengar på konton skapade av nån utanför organisationen.cCat skrev:Hej Alla!
Vad säger ni?
Mvh,
Martin Karlsson, Malung
Det är ju som tur är frivilligt, jag kommer i alla fall att starta ett bankgiro om någon timme, sedan återkommer jag med mer information som jag hoppas att vi alla kan hjälpas åt att sprida?!
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Baronen har en poäng Martin.
Be Jenny eller någon annan inom organisationen starta ett BG i deras namn/Otto så blir din kanonidé också stämplad med hög legitimitet och risken för att några inte vill betala försvinner.
Be Jenny eller någon annan inom organisationen starta ett BG i deras namn/Otto så blir din kanonidé också stämplad med hög legitimitet och risken för att några inte vill betala försvinner.
cCat skrev:BaronVonDif skrev:DIF har ju ett bankgiro konto man kan sätta in pengar på, no offence men jag sätter inte in pengar på konton skapade av nån utanför organisationen.cCat skrev:Hej Alla!
Vad säger ni?
Mvh,
Martin Karlsson, Malung
Det är ju som tur är frivilligt, jag kommer i alla fall att starta ett bankgiro om någon timme, sedan återkommer jag med mer information som jag hoppas att vi alla kan hjälpas åt att sprida?!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ska man starta en insamling så måste det ju vara DIF hockey som står bakom den, allt annat kommer att kännas opålitligt och tror inte många kommer att skicka pengar till det.
Hoppas att klubben löser det.
Hoppas att klubben löser det.
Avskaffa tre mot tre.
- Ja-ke den andre
Är det någon som tagit på sig att prata med DIF om detta? Så inte alla bara sitter och väntar på att någon annan tar tag i det.
- SirDIFalot
Jag tror aldrig DIF själva skulle acceptera att starta en insamling. Det måste gå via JK i så fall. Som när vi donerade pengar till strokeförbundet i Ekmans namn och det.
Expert.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Det kanske är bättre lr?SirDIFalot skrev:Jag tror aldrig DIF själva skulle acceptera att starta en insamling. Det måste gå via JK i så fall. Som när vi donerade pengar till strokeförbundet i Ekmans namn och det.
- BaronVonDif
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Håller med, många frågor måste ju besvaras innan man drar igång denna process och DIF måste ju inormera om:Ja-ke den andre skrev:Är det någon som tagit på sig att prata med DIF om detta? Så inte alla bara sitter och väntar på att någon annan tar tag i det.
1. Vill dom verkligen ha Otto
2. Hur mycket pengar rör det sig om?
Vad gör DIF Supporters Trust i detta fall? Borde ju finnas en bra slant där nu och fonden är väl till för just sådana här tillfällen?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Okej, jag ger mig, och struntar sonika i det, eftersom tilliten inte är så stor, vilket jag till viss del förstår.XantE skrev:Det kanske är bättre lr?SirDIFalot skrev:Jag tror aldrig DIF själva skulle acceptera att starta en insamling. Det måste gå via JK i så fall. Som när vi donerade pengar till strokeförbundet i Ekmans namn och det.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
- SirDIFalot
Nej, DST funkar inte som någon transferkassa.BaronVonDif skrev:Håller med, många frågor måste ju besvaras innan man drar igång denna process och DIF måste ju inormera om:Ja-ke den andre skrev:Är det någon som tagit på sig att prata med DIF om detta? Så inte alla bara sitter och väntar på att någon annan tar tag i det.
1. Vill dom verkligen ha Otto
2. Hur mycket pengar rör det sig om?
Vad gör DIF Supporters Trust i detta fall? Borde ju finnas en bra slant där nu och fonden är väl till för just sådana här tillfällen?
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Agree!-daniel- skrev:Ordna det hela organiserat så kommer vi bli många som bidrar, men det får inte startas flera olika insamlingar, då blir det ju bara pannkaka.
Saknas det (som jag tror) helt kapital för Otto så stannar detta vid en väldigt fin tanke (om än lite gulligt naiv).
Ingen insamling från vanligt dödliga kommer kunna täcka en säsongs inkomst.
Kommer nog aldrig kunna släppa detta helt.
Som nån sa tidigare, detta känns nästan värre än själva degraderingen.
Är det något Kristofer är värd efter alla års lojalt slit & idiot-klokt spel i DIF-tröjan så är det att få ett värdigt avslut
Detta känns som en fet tunna syra rakt ner i en redan plågad DIF-själ
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Det här är ett skämt va? Jag mår illa. Så här gör man inte. Kristofer Ottosson är Djurgårdens IF. Den här känns så fruktansvärt olustigt så jag inte vet var jag ska ta vägen. Hur fan kan man behandla en ikon som Otto på det här viset?