Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Vilken besvikelse... Vilken uppgivenhet... Att inte få se Ottosson i Djurgårdströjan kommer vara underligt, mycket underligt.
Ottosson är DIF. Ödmjukare spelare får man leta efter.
Önskar dig all lycka till med hockeylivet. Om det var sista matchen för karriären i kvalserien efterfrågar jag en avtackningscermoni på Hovet i september.
Ottosson är DIF. Ödmjukare spelare får man leta efter.
Önskar dig all lycka till med hockeylivet. Om det var sista matchen för karriären i kvalserien efterfrågar jag en avtackningscermoni på Hovet i september.
Utan att ens ha läst inlägget eftersom något verkar ha blivit bortplockat är det sjukt barnsligt att kalla sig "Jimmie Åkesson" på ett DIF-forum och promota politik i Silly-tråden. Att ens nämna Breivik är inte ens värt att kalla infantilt, det är mer än osmakligt. I Sverige hör inte idrott och politik ihop, punkt.
On topic, Otto ska ha en rejäl hyllning. Det gick mer än ett litet knivhugg i hjärtat när det stod klart att han inte fick fortsätta. Han är helt klart uppe i legendstatus, tröjan upp i taket är verkligen värt att fundera på. Hans inställning och ständiga poängproducerande är något som kommer att saknas.
Tack för allt, Otto!
On topic, Otto ska ha en rejäl hyllning. Det gick mer än ett litet knivhugg i hjärtat när det stod klart att han inte fick fortsätta. Han är helt klart uppe i legendstatus, tröjan upp i taket är verkligen värt att fundera på. Hans inställning och ständiga poängproducerande är något som kommer att saknas.
Tack för allt, Otto!
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
Äsch, vi klarar oss utan Ottosson. Han hade gjort sina 20-30p nästa säsong. Bara hoppas att någon annan kan kliva fram och göra samma sak. Visst, det är en liten chansning men det finns potential i den här truppen att ersätta Ottosson.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Puntering!!!!
Fan fan fan - luften gick ur mig helt nu är jag på väg att tappa alla känslor?
Otto Otto måste räddas kvar! Det hade gått att "rädda" Ottosson det handlar om prioritering och åter prioritering. Bland alla givmilda sponsorer och andra stöd Dif får "bidrag" så hade det gått att selectera Otto (före juniorer). (Finns företag som skulle skjuta i enkom för Ottosson)
Nu känns det som Diktatorns rensning för att få mera makt!
Det här bådar inte gått, jag tror det är någon form av kaos intill jul och Berglund (Diktatorn) ställs mot väggen och rent av försvinner.
Dif:s ledning (även historiskt) måste börja visa ödmjukhet, finns inte den, så sprider detta sig i leden och alla blir svårvärvade utom hockeyfjortisar som vill till laget där Tumba spelade?
RÄDDA OTTO RÄDDA OTTO RÄDDA OTTO
Otto Otto måste räddas kvar! Det hade gått att "rädda" Ottosson det handlar om prioritering och åter prioritering. Bland alla givmilda sponsorer och andra stöd Dif får "bidrag" så hade det gått att selectera Otto (före juniorer). (Finns företag som skulle skjuta i enkom för Ottosson)
Det här bådar inte gått, jag tror det är någon form av kaos intill jul och Berglund (Diktatorn) ställs mot väggen och rent av försvinner.
Dif:s ledning (även historiskt) måste börja visa ödmjukhet, finns inte den, så sprider detta sig i leden och alla blir svårvärvade utom hockeyfjortisar som vill till laget där Tumba spelade?
- BaronVonDif
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Innan nån engagerar sig i en Otto-insamling eller dyl bör ni ju kolla med Challe om dom verkligen vill ha han i laget. Truppen är enligt Challe spikad och uppenbarligen var Otto ingen man prioriterade då dom dyra platserna i laget snabbt fylldes med andra namn.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Haha, nu får du väl ge dig. Hoppas du "trollar" för annars är det synd om någon. Att börja kasta skit på Charles Berglund, komma med konspirationsteorier och krava avgång innan säsong ens börjat är ju patetiskt. Sen vet väl du inte om det fanns någon sponsor för att få in Otto? Du är bara löjlig.Falconetti skrev:Puntering!!!!
-
Du får tycka att jag är löjlig, patetisk etc, jag bara pratar om känslor.Heaty skrev:Haha, nu får du väl ge dig. Hoppas du "trollar" för annars är det synd om någon. Att börja kasta skit på Charles Berglund, komma med konspirationsteorier och krava avgång innan säsong ens börjat är ju patetiskt. Sen vet väl du inte om det fanns någon sponsor för att få in Otto? Du är bara löjlig.Falconetti skrev:Puntering!!!!

Och personligen har jag i min vildaste fantasi aldrig "krävt" något om Challes avgång det är jag alldeles för mycket Djurgårdare för. Men det finns många andra elaka tungor (media) som kan rulla i gång en sådan turbulens om resultaten inte går vår väg. "Diktatorns rensning för att få mera makt" ser jag som en pressumtiv tidningsrubrik framgent (om jag nu känner media rätt).
Jag hävdar fortfarande att: JAG KÄNNER MIG JÄTTEFRUSTERAD NÄR OTTOSSON INTE FINNS BLAND OSS, men det får väl bli så då och lägga tankarna på nya focus inför säsongen 12/13.
Det är märkligt att VI Djurgårdare kastar skit på varandra för att man för stunden är besviken, som jag nu är?
Patetiskt kanske, men Ottossonbeskedet gör mig fan mer illa till mods än hela jävla degraderingsgrejen. Känner mig i ärlighetens namn nu ganska likgiltig inför kommande säsong.
-
Trodde ni att ni kunde behålla alla spelare vi ville??
Om någon har missat så har vi åkt ner till Allsvenskan och på det går klubben minus 5 miljoner.
Kontentan är att DIF inte har råd, punkt slut
Sedan tycker jag Challe gör rätt som tar in nya spelare. Spelarna från förra året visade helt klart att dom inte hade rätta virket sett över hela säsongen
Om någon har missat så har vi åkt ner till Allsvenskan och på det går klubben minus 5 miljoner.
Kontentan är att DIF inte har råd, punkt slut
Sedan tycker jag Challe gör rätt som tar in nya spelare. Spelarna från förra året visade helt klart att dom inte hade rätta virket sett över hela säsongen
Det här känns så himla fel. Borde inte vi som andra kunna få in en extern sponsor som skulle kunna betala Ottossons lön i en säsong.
Djurgården får krypa till korset i vinter när det går trögt. Då kommer det förmodligen helt plötsligt dyka upp pengar för att ta in Otto.
Jag kan inte minnas när Honken var bra senast (jag tycker att vem som helst kan göra hans jobb), tycker han är långsam, feg, dålig med pucken m.m, han är en dålig hockeyspelare helt enkelt. Att han får en juniorlön är inte så konstigt han ska absolut INTE ha mer....SirDIFalot skrev:Tim, jag håller med dig obegripligt.Caveman skrev:Varför valde DIF att ge ett kontrakt till Honken & Tim, varför? Det måste funnits lite pengar över där som hade kunna gå till en bättre/viktigare spelare.
Jag förstår inte alls varför dom två ska ingå i DIF den kommande säsongen.
Honken. Massor av rutin från spel i NHL, Finland i ES. Erfarenhet i en väldigt ung trupp. Kan spela center och forward. Har kommit överens om att han ska spela i en fjärdkedja på förhand. Spelar enligt uppgifter för en juniorlön typ. Kan inte klaga över det.
-
Hade såklart hellre spolat trion Honken, Fimpen och Tim för Otto. Men de tre kan ju inte ha mycket i lön, får man hoppas.
http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 5043546.ab
Där står det att han kunde tänka sig att gå ner i lön,
Precis som dem andra veteranerna (påpekar Jimmy och fimpen)
Där står det att han kunde tänka sig att gå ner i lön,
Precis som dem andra veteranerna (påpekar Jimmy och fimpen)
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Inget nytt om en Otto-insamling? Sitter och väntar på att föra över pengar.
Helt övertygad om att det här borde gå att lösa...
Helt övertygad om att det här borde gå att lösa...