Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Morwin skrev:Tror otto kommer lägga sina skridskor på hyllan. För det var väl det eller att stanna i djurgården ha ville
Lägger han skridskorna på hyllan får han ju ingen lön alls, vet inte vad Otto har för karriärsplaner efter hockeyn men en allsvensk lön i ett år är väl bättre än ingen alls alt en knegar lön? Tror inte Otto har varit girig, tror Challe har varit generös med löner till tex Dustin och Linkan och Otto har väl satt lönekrav i förhållande till vad andra fått och vill inte gå under deras lön allt för mycket.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Morwin »

BaronVonDif skrev:
Morwin skrev:Tror otto kommer lägga sina skridskor på hyllan. För det var väl det eller att stanna i djurgården ha ville
Lägger han skridskorna på hyllan får han ju ingen lön alls, vet inte vad Otto har för karriärsplaner efter hockeyn men en allsvensk lön i ett år är väl bättre än ingen alls alt en knegar lön? Tror inte Otto har varit girig, tror Challe har varit generös med löner till tex Dustin och Linkan och Otto har väl satt lönekrav i förhållande till vad andra fått och vill inte gå under deras lön allt för mycket.

Nej det vet jag oxå men det var det han hade i huvudet efter förra året. Sa han väl på något intervju tom
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SettleR

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SettleR »

Jag är mållös. Jag vet inte alls vad man ska säga. Ingen kan fylla ut den luckan Ottosson lämnar efter sig. Kristofer Ottosson är Djurgården!!

Detta känns inte rätt!

Jag tackar dig Kristofer för allt du gjort för denna klubb. Att inte ha dig på isen i vinter kommer kännas konstigt, för det är på hovets is du hör hemma.
coolacrille

Inlägg av coolacrille »

SettleR skrev:Jag är mållös. Jag vet inte alls vad man ska säga. Ingen kan fylla ut den luckan Ottosson lämnar efter sig. Kristofer Ottosson är Djurgården!!

Detta känns inte rätt!

Jag tackar dig Kristofer för allt du gjort för denna klubb. Att inte ha dig på isen i vinter kommer kännas konstigt, för det är på hovets is du hör hemma.
WORD
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:
Mattebo skrev:Tycker att en insamling låter i sin ordning. Om någon som har kontakt kunde dra lite i Djurgården för att se vad de skulle behöva vore det ju hur bra som helst.

Det blir den här klassikern om si och så många gav så mycket så kan vi klara det. Det kan gå. Otto är värd att försöka göra en insamling till. Om SSK:arna kan, då kan vi.
Saken är på väg att undersökas.
Tack! Underbart som fan att höra. Jag menar INTE att stressa eller hetsa, men det vore ju såklart bra om det gjordes så snabbt som möjligt. Så att inte Otto tar något beslut vi inte vill se.

Har en vän som lovat ett fyrsiffrigt belopp. Vill gärna se om han håller det!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BaronVonDif »

Hade Challe verkligen velat ha Otto hade man hittat en lösning och pengar, det känns inte som han är önskad i laget oavsett lön, självklart en spekulation.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Tror det blir en insamling trots allt, åtminstone om man kan klämma ut info om hur mycket som saknas. Blir den insamling är jag helt säker på att vi lyckas få ihop en duktig slant...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kommer gråta mig till sömns inatt. :|
kaminor

Inlägg av kaminor »

-daniel- skrev:Tror det blir en insamling trots allt, åtminstone om man kan klämma ut info om hur mycket som saknas. Blir den insamling är jag helt säker på att vi lyckas få ihop en duktig slant...

84 121 likes på Facebook. Snitta 15 kr/st så har Otto en månadslön på ca 105 000 kr från fansen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

kaminor skrev:
-daniel- skrev:Tror det blir en insamling trots allt, åtminstone om man kan klämma ut info om hur mycket som saknas. Blir den insamling är jag helt säker på att vi lyckas få ihop en duktig slant...

84 121 likes på Facebook. Snitta 15 kr/st så har Otto en månadslön på ca 105 000 kr från fansen.
Jag tror typ en femtedel av alla likes är aktiva supportrar.
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:

Förvisso, men ett snitt på 15 kr är också lågt kan jag tycka.
Om en supporter ger 80 kr och fyra ger 0 kr blir snittet ändå över 15 kr.

Edit: SkönaDjurgårn är bättre på huvudräkning. 75 kr räcker.
Senast redigerad av kaminor den 2012-06-27 22:54:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:

75kr var då?
blic

Inlägg av blic »

Fattar inte hur detta får ske. Otto är vår själ. Hade Challe velat ha Otto kvar så skulle det vara löst nu.
Senast redigerad av blic den 2012-06-27 23:02:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Låter fortfarande orealistiskt att få 10 000-tals fans att donera pengar.

Tror mer på att typ... 1000 pers donerar 300-400 spänn var i snitt och det blir en klumpsumma på 300-400k som DIF kan fördela på månaderna och därmed betala för mellanskillnaden mellan DIFs bud och Ottos krav. Men då måste vi ju förstås veta hur stor mellanskillnaden är.
Expert.
Användarvisningsbild
Throttle

Inlägg av Throttle »

speechless
1891
Låst