Exakt. Vill Ottosson ha typ 90.000 och DIF kan erbjuda 20-30 i månaden med vad dom har kvar i budgeten är det ju meningslöst.Bresse skrev:Det svåra är väl hur mycke pengar som skulle krävas, DIF lär väl inte gå ut med några siffror kan jag tänka mig.SirDIFalot skrev:Jag tömmer ungarnas konton! #9Bresse skrev:Skulle lätt kunna lägga en del av semesterkassan på en insamling till #9
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Expert.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Gubbe.SirDIFalot skrev:Jag tömmer ungarnas konton! #9Bresse skrev:Skulle lätt kunna lägga en del av semesterkassan på en insamling till #9
DIF!
- SirDIFalot
Skicka in din veckopeng duDaniel942 skrev:Gubbe.SirDIFalot skrev:Jag tömmer ungarnas konton! #9Bresse skrev:Skulle lätt kunna lägga en del av semesterkassan på en insamling till #9

Expert.
Bara för att vara lite positiv så är det över 3000 sålda säsongskort.
- SirDIFalot
Ja, men det har inte med Silly Season att göraFFFHTB skrev:Bara för att vara lite positiv så är det över 3000 sålda säsongskort.

Expert.
Lite slarvigt av mig eftersom det finns en sida om just säsongskort. Jaja större misstag har jag gjortSirDIFalot skrev:Ja, men det har inte med Silly Season att göraFFFHTB skrev:Bara för att vara lite positiv så är det över 3000 sålda säsongskort.

- SirDIFalot
Det finns en chans att det blir en insamling för Otto. Men det är lite saker som måste undersökas först.
Expert.
Vad var det jag sa?
Challe: ''Här är ditt bud, Otto.''
Otto: ''Dubbla''
Challe: ''Hej då''
- SirDIFalot
Visst, men handlar det om att Otto ville ha 50k och DIF erbjöd typ 25. Så kan man väl förstå Otto? Han tjänade ändå upp över 150k innan.12139 skrev:Vad var det jag sa?
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag vill veta hur lång i från varandra man är, och vilken typ av bud DIF har kommit med. Är det lägre än vad andra har gått med på (i procent av sin föregående lön, givetvis) så kan jag köpa en insamling och stödjer den utan minsta tvekan, men om vi har gett ett OK/mer än OK bud så vet jag inte om det känns lika trevligt längre.SirDIFalot skrev:Det finns en chans att det blir en insamling för Otto. Men det är lite saker som måste undersökas först.
Jag älskar Ottosson, men samtidigt så smakar hela den här situationen lite sådär småäckligt.
Challe är inte dum i huvudet. Klart som fan att han ville ha Otto i truppen, men inte till det pris som # 9 krävde. Challe prioriterade Linkan och Timmy före Otto, vilket får ses som helt rätt.
Ottoooooooooooooooo.
Insamling är ett måste. Krävs dock insikt i vilka summor som krävs, samt öronmärkning för Otto och annars pengarna tillbaka. Får börja med att köpa European Trophy-paketet.

Insamling är ett måste. Krävs dock insikt i vilka summor som krävs, samt öronmärkning för Otto och annars pengarna tillbaka. Får börja med att köpa European Trophy-paketet.
- SirDIFalot
Jag tror att Ottossons beslut om att spela eller inte kom för sent. När de största löneposterna redan var fyllda. Vi hade väl "en stor kaka" kvar. Men då satt vi utan målvakt....12139 skrev:Challe är inte dum i huvudet. Klart som fan att han ville ha Otto i truppen, men inte till det pris som # 9 krävde. Challe prioriterade Linkan och Timmy före Otto, vilket får ses som helt rätt.
Expert.
Fått det genom någon källa eller eget antagande? Hoppas det kommer upp information angående hur betalningen kommer tillhandahållas och vad som händer med pengarna om man inte lyckas signa Otto. Detta är krav för att jag ska skänka några rödingar.SirDIFalot skrev:Det finns en chans att det blir en insamling för Otto. Men det är lite saker som måste undersökas först.
Fan detta känns så jävla konstigt. Ingen Otto ingen Nilson ingen Tellqvist. Detta är killar som sagt att dom har ett enormt DIF hjärta. Men när saken väl kommer till kritan så är det BARA pengarna det handlar om. Jag är övertygad om att Otto fått ett erbjudande på dryga 70k i månaden o Nilson 75-100k likaså Tellqvist.
Jag tycker Challe har agerat sååååå jävla rätt. Han har iaf lite stake o står upp för DIF.
Otto har alltid tyckt du är Mr DIF varför varför vara så girig?
Jag tycker Challe har agerat sååååå jävla rätt. Han har iaf lite stake o står upp för DIF.
Otto har alltid tyckt du är Mr DIF varför varför vara så girig?