Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Djurgården Hockey ?@difhockeyse
"Västerås ville ha betalt för Ljungh men vi hade inte möjlighet att betala. Han valde då att betala själv för att han ville spela i DIF."
Stort Ljungh!
"Västerås ville ha betalt för Ljungh men vi hade inte möjlighet att betala. Han valde då att betala själv för att han ville spela i DIF."
Stort Ljungh!
Mörk dag för DIFhockey. En av de största nobbas. Det här trodde jag aldrig... Jävligt förbannad på att vi har Honken och Tim i truppen och inte Otto.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror inte heller det är omöjligt, men annars tycker jag det är sunt att vi hejdar oss här och inte betalar vad som helst. Bra jobbat Challe. Vi kan omöjligtvis äventyra vår existens genom att betala för höga löner...SirDIFalot skrev:Gör Challe här vad Engström och co gjorde med DT ifjol?Daniel942 skrev:Enl Challe på årsmötet kom man inte överens ekonomiskt med Otto.
Avbröt "officiellt" för att DT var för dyr och sedan sänkte DT sina krav?
Ett fullständigt jävla mörker att vi gick back med så mycket som över 5 mille, känns tufft.
- SirDIFalot
Honken har en juniorlön.bastis7 skrev:Mörk dag för DIFhockey. En av de största nobbas. Det här trodde jag aldrig... Jävligt förbannad på att vi har Honken och Tim i truppen och inte Otto.
Expert.
SirDIFalot skrev:Honken har en juniorlön.bastis7 skrev:Mörk dag för DIFhockey. En av de största nobbas. Det här trodde jag aldrig... Jävligt förbannad på att vi har Honken och Tim i truppen och inte Otto.
Det är ju alldeles för mycket för honom.
- SirDIFalot
Jo tjena. Kan spela center och forward i en ung trupp och han har NHL-rutin och typ 10 år i ES för en juniorlön.bastis7 skrev:SirDIFalot skrev:Honken har en juniorlön.bastis7 skrev:Mörk dag för DIFhockey. En av de största nobbas. Det här trodde jag aldrig... Jävligt förbannad på att vi har Honken och Tim i truppen och inte Otto.
Det är ju alldeles för mycket för honom.
Tim Erikssons kontrakt gör mig förgrymmad dock.
Expert.
- Jim Morrison
Wow, jag får fan gåshud. Ljungh börjar redan bli en STOR favorit för mig, och då har han inte ens tagit ett enda skridskoskär med en DIF-tröja på sig.floor15 skrev:Djurgården Hockey ?@difhockeyse
Stort Ljungh!
Riktigt jävla stort.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
En del fattar ineironi här inne asså.
Honken ska bli spännande att se nästa år, jag tror jag mycket på honom. Tim not so much.SirDIFalot skrev:Honken har en juniorlön.bastis7 skrev:Mörk dag för DIFhockey. En av de största nobbas. Det här trodde jag aldrig... Jävligt förbannad på att vi har Honken och Tim i truppen och inte Otto.
Håller med att Otto borde ha gått före Tim, det är ju helt solklart. Irriterande.
När det gäller de förmodade pengarna som går upp i rök på grund av svinerier och stök, så tycker jag vi har fel approach i grunden. Istället för enorma vaktarrangemang som är en garanterad utgift, så borde DIF i samarbete med konstaplarna sträva efter att tvinga in ersättningar av de som faktiskt sabbar istället.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Har hört ryktena om det där men fantastiskt att få det bekräftat.Jim Morrison skrev:Wow, jag får fan gåshud. Ljungh börjar redan bli en STOR favorit för mig, och då har han inte ens tagit ett enda skridskoskär med en DIF-tröja på sig.floor15 skrev:Djurgården Hockey ?@difhockeyse
Stort Ljungh!
Riktigt jävla stort.
Expert.
- -daniel-
Samtidigt finns det inget som säger att det hade varit värt att ta in Otto även om vi hade skippat Tim (Honken kritiken tänker jag inte ens ta upp). Begär man för mycket i lön och inte kan acceptera det som andra spelare gått med på så är det helt enkelt så att man inte får plats i det här läget...
Samtidigt förstår jag inte riktigt hur vår nuvarande trupp kan gå upp till ca 19 miljoner. Oförståeligt. Är det 19 miljoner INKLUSIVE sociala avgifter kan jag köpa det, men inte annars.
Samtidigt förstår jag inte riktigt hur vår nuvarande trupp kan gå upp till ca 19 miljoner. Oförståeligt. Är det 19 miljoner INKLUSIVE sociala avgifter kan jag köpa det, men inte annars.
- -daniel-
Håller helt med, fantastiskt. Och i mitt tycke lite konstigt faktiskt... men riktigt skönt att som sagt få det bekräftat!Jim Morrison skrev:Wow, jag får fan gåshud. Ljungh börjar redan bli en STOR favorit för mig, och då har han inte ens tagit ett enda skridskoskär med en DIF-tröja på sig.floor15 skrev:Djurgården Hockey ?@difhockeyse
Stort Ljungh!
Riktigt jävla stort.
Helt sjukt att inte Ottosson får vara med i laget! Han är ju förfan Djurgården. Jag hoppas att det är någon slags förhandlingsteknik bara och att de i slutändan kommer överens.
- SirDIFalot
Asså Challe säger ju att han vill ha in honom sportsligt men att det inte finns pengar kvar. Undra om Challe hade prioriterat annorlunda om han fick börja om från början. Jag gissar på att Ottosson funderade för länge på om han skulle fortsätta med hockeyn eller ej. Och när han hade bestämt sig fanns det för lite kvar i budgeten.
Expert.
- -daniel-
Tror du har helt rätt.SirDIFalot skrev:Asså Challe säger ju att han vill ha in honom sportsligt men att det inte finns pengar kvar. Undra om Challe hade prioriterat annorlunda om han fick börja om från början. Jag gissar på att Ottosson funderade för länge på om han skulle fortsätta med hockeyn eller ej. Och när han hade bestämt sig fanns det för lite kvar i budgeten.