NHL
Re: NHL 11/12
Någon som vet vart det finns en stream till draften så man kan följa den?
NHL 11/12
ok hur gammal måste man vara? 18 e ju åldergränsen eller?SirDIFalot skrev:I praktiken kan alla våra spelare draftas, men skulle jag tippa så tror jag att Åberg går kring nr 25. Erik Gustafsson i en 5-6e runda.XantE skrev:Hur många djurgårdare är med i draften? När sägs Pontus gå?
Arnesson och Wennberg är några dagar för unga för att få vara med.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ice hockey players born between January 1, 1992 and September 14, 1994 are eligible for selection in the 2012 NHL Entry Draft. Additionally, un-drafted, non-North American players over the age of 20 are eligible for the draft; and those players who were drafted in the 2010 NHL Entry Draft, but not signed by an NHL team and who were born after June 24, 1992, were also eligible to re-enter the draft.XantE skrev:ok hur gammal måste man vara? 18 e ju åldergränsen eller?SirDIFalot skrev:I praktiken kan alla våra spelare draftas, men skulle jag tippa så tror jag att Åberg går kring nr 25. Erik Gustafsson i en 5-6e runda.XantE skrev:Hur många djurgårdare är med i draften? När sägs Pontus gå?
Arnesson och Wennberg är några dagar för unga för att få vara med.
Expert.
Hampus Lindholm går som förste svensk, nr 6 i draften, för Anaheim. Oväntat.
Sv: NHL 11/12
Det är feststämning här i ängelholm just nu. Själv hoppas jag på Åberg runt 25. 

- SirDIFalot
Re: Sv: NHL 11/12
Synd att folk inte inser att "ju tidigare han går, desto snabbare sticker han"pulverapa skrev:Det är feststämning här i ängelholm just nu. Själv hoppas jag på Åberg runt 25.
Expert.
Själv hoppas jag att han går typ 28-30.. det vore lagom.
- SirDIFalot
Jag är inte säker på att han går i första rundan.Kentta skrev:Själv hoppas jag att han går typ 28-30.. det vore lagom.
Men spelare som går i första rundan har rätt att KRÄVA en utlåning till Europa om det är européer. Det får inte spelare som går i andrarundan. Men vet inte om det gäller bara året efter draften eller om det gäller första året på kontraktet.
Expert.
Sv: NHL 11/12
Vart han än hamnar så spelar han i DIF nästa säsong.
- SirDIFalot
Re: Sv: NHL 11/12
Det bör man aldrig ta för givet.pulverapa skrev:Vart han än hamnar så spelar han i DIF nästa säsong.
Expert.
- SirDIFalot
Den startade kl 16. Åberg redan vald, av Nashville.Glory1 skrev:När är det dags för andrarundan?
http://video.blackhawks.nhl.com/videoce ... 78&lang=en
Kul att det blev Nashville för Pontus. Ännu en anledning att hålla på Predators i framtiden.
Bengan, sillen och pontus alltså, kul!
Glad att washington fick forsberg också
Missar dock allt går ju onte kolla nhl streamen i iphonen..
Glad att washington fick forsberg också
Missar dock allt går ju onte kolla nhl streamen i iphonen..