Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.
Jag har, eller framförallt hade ett jäkla agg mot just HV de år som varit nu på slutet. Vi hade våra hårdaste matcher mot dem. De vann vårt SM-guld trots att de inte vann en enda match under ordinarie tid. De får ALLTID powerplay de sista fem minuterna. Men framförallt hade de Teemu Laine och Martin Thörnqvist - de två spelare jag ogillat mest någonsin. Iaf Laine, fyfaaaan för honom. Så jag kan förstå att en HV-övergång är extra känslig.
Men iom att de nämnda spelarna lämnat laget och Stefan Livs tragiska bortgång osv så känner jag inte alls samma sak för det laget nu. Vad det nu spelar för roll. Jag är grymt lycklig över att tröttmössan Nilson lämnar vårt lag och det spelar egentligen ingen roll vart han går, jag har samma negativa uppfattning om honom nu som för ett och två år sen. Verkligen ingen favorit, och än mindre som lagkapten, vilket jag påpekat i flera år. Kul att ni som ville ha honom som kapten och försvarat honom fick käka upp det till slut! Helt obegripligt hur man kan vilja ha honom som kapten, han har noll sådana egenskaper.
Jag kan förstå att spelare byter klubb när deras lag åker ur en serie. De vill spela på högsta möjliga sportsliga nivå och tjäna mycket pengar, vad är det för konstigt med det? Just i det här fallet handlar det nog mer om att Mackan var lagkapten och hur illa han skötte det uppdraget under hela säsongen och framförallt efter degraderingen. En förklaring, en ursäkt, en beskrivning av hans och lagets känslor...vad som helst hade kunnat förmildra hans nuvarande status. Men han var obv för korkad för det, eller brydde sig för lite. Var väl i full färd med att planera hur han skulle missa nästa säsongs sommarträning.
Men iom att de nämnda spelarna lämnat laget och Stefan Livs tragiska bortgång osv så känner jag inte alls samma sak för det laget nu. Vad det nu spelar för roll. Jag är grymt lycklig över att tröttmössan Nilson lämnar vårt lag och det spelar egentligen ingen roll vart han går, jag har samma negativa uppfattning om honom nu som för ett och två år sen. Verkligen ingen favorit, och än mindre som lagkapten, vilket jag påpekat i flera år. Kul att ni som ville ha honom som kapten och försvarat honom fick käka upp det till slut! Helt obegripligt hur man kan vilja ha honom som kapten, han har noll sådana egenskaper.
Jag kan förstå att spelare byter klubb när deras lag åker ur en serie. De vill spela på högsta möjliga sportsliga nivå och tjäna mycket pengar, vad är det för konstigt med det? Just i det här fallet handlar det nog mer om att Mackan var lagkapten och hur illa han skötte det uppdraget under hela säsongen och framförallt efter degraderingen. En förklaring, en ursäkt, en beskrivning av hans och lagets känslor...vad som helst hade kunnat förmildra hans nuvarande status. Men han var obv för korkad för det, eller brydde sig för lite. Var väl i full färd med att planera hur han skulle missa nästa säsongs sommarträning.
Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.
Kom tillbaka TE DIF mackan !! Visa hjärta
Tror att mackan kommer att vara bra nästa säsong.
Född till sportchef.
Hahahaandroid skrev:Kom tillbaka TE DIF mackan !! Visa hjärta

Käka chips, käka chips
käka chips, käka chips
Mackan är ingen man
Och ingenting han kan
- BaronVonDif
Sv: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... ycksokare/
Mackan gråter ut, det vore ju obehagligt om det verkligen är som han säger att DIF fryser ut spelare de inte vill ha och vägrar förhandla men så länge Challe kniper igen vet man ju inte vad som egentligen pågår/pågått bakom kulisserna. Väntar med att kasta första stenen.
Mackan gråter ut, det vore ju obehagligt om det verkligen är som han säger att DIF fryser ut spelare de inte vill ha och vägrar förhandla men så länge Challe kniper igen vet man ju inte vad som egentligen pågår/pågått bakom kulisserna. Väntar med att kasta första stenen.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Jim Morrison
Re: Sv: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.
Ganska självklart att det är skitsnack. SJÄLVFALLET så har man haft samtal med mackan och fått någon hum om vilken riktning han ser sig själv gå. Om pengar och så. Sådant jävla skitsnack att jag mår illa. Någon borde fråga honom om varför han aldrig har kommenterat Djurgårdens uttåg ur elitserien. Varför i helvete gör ingen det?BaronVonDif skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... ycksokare/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag stör mig som in i helvete på detta uttalande. Han söker framgång och pengar, i vilken tröja han har på sig spelar ingen roll.HV är alltid med och nosar där uppe och det är den viktigaste delen.
Nej, Mackan kan stanna nere i köping, vill inte ha honom tillbaka.
-
Tänk vilken skillnad det är från spelare till spelare. Jämförde nyss Nilson och Linkan i tankarna nyss, Nilson är inte ens värd att få nämnas i samma mening.
Blir tårögd när jag tänker på Linkan.. vilken människa. Djurgården nobbar honom ett par år i rad och sen när vi åker ner till Allsvenskan så väljer han ändå spel hos oss, trots erbjudande från både elitserien och utomlands.
Blir tårögd när jag tänker på Linkan.. vilken människa. Djurgården nobbar honom ett par år i rad och sen när vi åker ner till Allsvenskan så väljer han ändå spel hos oss, trots erbjudande från både elitserien och utomlands.
- SkönaDjurgårn
Linkan är Gud.Harold Camping skrev:Tänk vilken skillnad det är från spelare till spelare. Jämförde nyss Nilson och Linkan i tankarna nyss, Nilson är inte ens värd att få nämnas i samma mening.
Fy fan vilken luffare den mannen är.. För mig spelar det ingen roll egentligen vilket elitserielag han hade valt, förutom solna (nu i efterhand hade man väll inte blivit förvånad över det heller) utan som så många har sagt tidigare det är sättet han lämnar på. Inte ett ord utåt, och sen lämnar nån snyfthistoria till AB.. Och vilket skämt till lagkapten. Vill aldrig se honom spela i DIF hockey nått mer. Hoppas vi Får möta han 13/14 på hovet.
Fortfarande väldigt sugen på att höra den sanna historien om vad som har hänt med Mackan och DIF bakom kulisserna sen säsongen tog slut..
Fortfarande väldigt sugen på att höra den sanna historien om vad som har hänt med Mackan och DIF bakom kulisserna sen säsongen tog slut..
Vi kan konstatera att det inte fanns pengar till att kontraktera Mackan en säsong till... Så sluta kasta skit på honom för detta.
Det tar dock inte bort det faktum att han inte agerade som den kapten han var under stora delar av förra säsongen.
Det tar dock inte bort det faktum att han inte agerade som den kapten han var under stora delar av förra säsongen.
DIF säger att det inte fanns pengar. Mackan säger att han inte fick träna med laget och det knappt förekom några förhandlingar. Hade Mackan sagt detsamma som DIF, det fanns inga pengar för mig. Så hade han varit mer trovärdig enligt mig. Hade han samtidigt, kapten som han var, sagt något om degraderingen så hade jag respekterat honom fortfarande. Inte nu längre då han snyftar i media om att "dom" (DIF) hörde inte av sig. Så snabbt distanserade sig kaptenen från skutan, utan ett ord om varför den sjönk. Hoppas att det går åt helvete för Mackan i HV71 och på hovet vill jag aldrig se honom igen.pulverapa skrev:Vi kan konstatera att det inte fanns pengar till att kontraktera Mackan en säsong till... Så sluta kasta skit på honom för detta.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Från svartpackets forum i solnas skitiga gränder
Har precis fått höra en helt sjuk grej på Facebook av en bekant som håller på stans andra lag, ni vet det som spelar en serie längre ned. Mot HV 23 oktober kommer vi få sällskap på läktaren av några av deras anhängare. De kommer inte att håna oss eller lite kanske. Som min bekante skrev: "Det kanske blir några sporadiska applåder om HV gör mål men inte mer än så". De kommer i övrigt att inta en neutral hållning när det gäller lagsympatierna. Deras huvudsakliga syfte eller mål är att håna och vissla ut Marcus Nilson så fort han får pucken eller visas på jumbotronen. Orsaken är att de håller honom ansvarig till stora delar för degraderingen och det faktum att han som lagkapten helt gömde sig efter säsongen utan ursäkt eller något på lagets hemsida. Sen att han inte stannat kvar för att spela upp dem ser dessa individer också som ett hån. Redan nu har visst ett 40-tal köpt biljetter till matchen bara för detta ändamål.

Har precis fått höra en helt sjuk grej på Facebook av en bekant som håller på stans andra lag, ni vet det som spelar en serie längre ned. Mot HV 23 oktober kommer vi få sällskap på läktaren av några av deras anhängare. De kommer inte att håna oss eller lite kanske. Som min bekante skrev: "Det kanske blir några sporadiska applåder om HV gör mål men inte mer än så". De kommer i övrigt att inta en neutral hållning när det gäller lagsympatierna. Deras huvudsakliga syfte eller mål är att håna och vissla ut Marcus Nilson så fort han får pucken eller visas på jumbotronen. Orsaken är att de håller honom ansvarig till stora delar för degraderingen och det faktum att han som lagkapten helt gömde sig efter säsongen utan ursäkt eller något på lagets hemsida. Sen att han inte stannat kvar för att spela upp dem ser dessa individer också som ett hån. Redan nu har visst ett 40-tal köpt biljetter till matchen bara för detta ändamål.
- Jim Morrison
Bra. Vill han gömma sig som lagkapten utan några uttalanden får han stå till svars på isen istället antar jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Haha, vad ska man säga? Kul?
Innebär inte detta att man indirekt sponsrar till rått kassan? Hatet är alltså så pass stort, personligen skulle jag ha extremt svårt att gå på en aik match utan att den har Djurgårds anknytning, Marcus Nilson har garanterat inte dessa kriterier, för mig finns inte Marcus över huvudtaget, skiter fullständigt i hur det går för han.Doyle skrev:Från svartpackets forum i solnas skitiga gränder![]()