Snälla har vi något annat att skriva om? Roligt att någon iallafall skriver.SirDIFalot skrev:Snälla ta skiten om Mackan i den andra tråden. Han tar upp alldeles för mycket plats här.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
VI ÄR TILLBAKA!!!
Varför inte bara låsa den här tråden? Är ju bara Otto kvar ändå..
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Den låter som det är din första sommar här? Helt plötsligt får någon NHL-kontrakt och sticker så ändras saker. Åbergs draft spökar fortfarande.Kentta skrev:Varför inte bara låsa den här tråden? Är ju bara Otto kvar ändå..
Expert.
Jo, det är min första sommar...
Håll trådfan öppen för Åberg och Ottos skull då!
- SirDIFalot
Klart att tråden ska hållas öppen även när truppen är "full".Kentta skrev:Jo, det är min första sommar...
Truppen var full in Hannula, Nilson och Kronwall kom in 10/11 också.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Angående Otto och den sista platsen så tror jag, som spekulerades tidigare, att man vill vänta in draften. Framförallt för att se vad som händer med Andreas Engqvist (Montreal kan väl i teorin byta bort honom eller släppa honom helt?).
Har jättesvårt att se att man kommer signa Ottosson innan tidigast nästa vecka, händer dock inget under hela nästa vecka börjar jag på allvar fundera på vad agendan egentligen är...
Har jättesvårt att se att man kommer signa Ottosson innan tidigast nästa vecka, händer dock inget under hela nästa vecka börjar jag på allvar fundera på vad agendan egentligen är...
- SirDIFalot
Rättigheterna till Engqvist sägs inte ens vara värd ett 7:e val i draften så intresset är nog inte gigantiskt. Men även om Challe sitter och drömmer om Engqvist, som vi har typ 1% på att få så förstår jag inte hur han vågar spela det här spelet med Otto. Där har vi en perfekt andracenter ju? Om Engqvist skulle komma så skulle det ju säkert helt finansieras av sponsorer i alla fall, inte av vår lilla budget.. Det kan ju knappast vara så att det "inte finns plats" för båda i LAGET. Kom igen.-daniel- skrev:Angående Otto och den sista platsen så tror jag, som spekulerades tidigare, att man vill vänta in draften. Framförallt för att se vad som händer med Andreas Engqvist (Montreal kan väl i teorin byta bort honom eller släppa honom helt?).
Edit: Jag tror inte att det finns en möjlighet att Engqvist hamnar hos oss.
Expert.
- -daniel-
Nä det känns lite sådär med Ottosson faktiskt, men jag tror det inte är omöjligt att det är så här det ligger till...scenario nummer ett: man vet att Otto med stor sannolikhet inte kommer välja någon annan klubb, han tränar seriöst på egen hand under sommaren och är i grund och botten säkerligen alldeles för snäll i förhandlingarna. Engqvist har man kanske öronmärkt en stor del pengar till (även fast det nu säkert är under de där 1% du nämner att han spelar här) av budgeten...?SirDIFalot skrev:Rättigheterna till Engqvist sägs inte ens vara värd ett 7:e val i draften så intresset är nog inte gigantiskt. Men även om Challe sitter och drömmer om Engqvist, som vi har typ 1% på att få så förstår jag inte hur han vågar spela det här spelet med Otto. Där har vi en perfekt andracenter ju? Om Engqvist skulle komma så skulle det ju säkert helt finansieras av sponsorer i alla fall, inte av vår lilla budget.. Det kan ju knappast vara så att det "inte finns plats" för båda i LAGET. Kom igen.-daniel- skrev:Angående Otto och den sista platsen så tror jag, som spekulerades tidigare, att man vill vänta in draften. Framförallt för att se vad som händer med Andreas Engqvist (Montreal kan väl i teorin byta bort honom eller släppa honom helt?).
Scenario två är att Ottotsson faktiskt har ställt krav tillbaka till DIF om lön som vi inte kan matcha, men man får ju inte riktigt de vibbarna.
- BaronVonDif
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Det är detta Challe gått och väntat på, tillskott till lagbudgetenBaronVonDif skrev:http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 5009403.ab
Verkar inte gå nån nöd på Linkan iaf.

Kan det vara så att Challe sneglar åt Morten Green istället för Otto?
- Tobyaxelsson
Inte för att jag känner till Morten nåt större, men jag hoppas verkligen inte det. En spelare som Ottosson som har levererat helt okej poängmässigt i Elitserien dom sista åren och som bidrar med rutin och bra försvarsarbete skulle jag aldrig tacka nej till.Dale skrev:Kan det vara så att Challe sneglar åt Morten Green istället för Otto?
För det är Djurgården som får mig att le!
får antagligen alla emot mig nu men om det blir en ny center så ser jag iaf positivt på det, nytt blod i djurgården kommer absolut inte skada tvärtom, ny spelidé nya spelare. tror de blir bra.
- Jim Morrison
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Somliga har det bra... Fyfan, ha ha.BaronVonDif skrev:http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 5009403.ab
Verkar inte gå nån nöd på Linkan iaf.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Problemet med Otto är att han vill ha alldeles för mycket i lön. Han vill ha dubbla mot Challes första förslag.