Djurgårdens nästa lagkapten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av SirDIFalot »

Linkan är verkligen inte kaptensämne i min bok. Hört alla möjliga historier om honom som inte passar om man ska vara exempel för de yngre. Men visst leder han på isen. Bortsett från dåligt kroppsspråk och bristande inställning många gånger.

C: Rutinerad spelare som spelat i DIF och vet vad det innebär.
A: Någon yngre spelare som blir ledare för den yngre generationen.
A: Nytt blod utifrån som leder med exempel.

Någon sån mall tycker jag att man ska jobba efter.

Timmy
Hank
Johner?
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag förstår inte det här - vissa säger att Linkan är världens med sympatiske kille, med värme i nivå med vår gode Otto - och andra säger att de har "hört historier". Wtf.
Säg den glädje som varar
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Varför inte köra med Granath som kapten om han ändå varit det förut ?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Linkan skall inte vara kapten, han är en underbar spelare i sina bästa stunder och kommer naturligtvis bli superviktig för det här Djurgården men inte fan är han kaptensämne.

Jag tycker din lista ser bra ut i övrigt SirDIFalot, men kan tänka mig både Fimpen eller kanske Granath som assisterande.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Jag förstår inte det här - vissa säger att Linkan är världens med sympatiske kille, med värme i nivå med vår gode Otto - och andra säger att de har "hört historier". Wtf.
Det ena utesluter väl inte det andra? "historierna" innehåller ingenting om att han skulle vara elak.
Expert.
Användarvisningsbild
MJ25

Inlägg av MJ25 »

Så länge som Fimpan blir Captain klagar inte jag iallafall
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

MJ25 skrev:Så länge som Fimpan blir Captain klagar inte jag iallafall
Då lär du få klaga.
Expert.
LT10

Inlägg av LT10 »

För mig är det självklart att Fimpen borde bli lagkapten. Han är rutinerad, han har varit i föreningen i flera säsonger, han ger alltid allt m.m.

Tycker dessa borde bli utvalda:
C - Fimpen
A - Hank
A - T.Pettersson
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag älskar Fimpen, verkligen, men en lagkapten skall vara en bärande spelare på isen som har mycket speltid.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag älskar Fimpen, verkligen, men en lagkapten skall vara en bärande spelare på isen som har mycket speltid.
Fimpen är lite för oseriös för min smak som kapten också. Säkert extremt nyttig för laget men kaptensämne tycker jag inte. Både Linkan och Fimpens ledaregenskaper verkar överskattas här.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Jag älskar Fimpen, verkligen, men en lagkapten skall vara en bärande spelare på isen som har mycket speltid.
Fimpen är lite för oseriös för min smak som kapten också. Säkert extremt nyttig för laget men kaptensämne tycker jag inte. Både Linkan och Fimpens ledaregenskaper verkar överskattas här.
Fast jag vet inte, föredrar en som står rakryggad och kan göra uttalanden i media jämfört med en mussla som Marcus Nilson som utåt sett var den i särklass sämsta lagkaptenen som ett Djurgårdslag någonsin har haft.

Men visst är det rätt mycket flams med Fimpen som kanske inte i alla lägen känns klockrent, åtminstone inte om man skall vara kapten...
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev: Fimpen är lite för oseriös för min smak som kapten också. Säkert extremt nyttig för laget men kaptensämne tycker jag inte. Både Linkan och Fimpens ledaregenskaper verkar överskattas här.
-daniel- skrev:Men visst är det rätt mycket flams med Fimpen som kanske inte i alla lägen känns klockrent, åtminstone inte om man skall vara kapten...
Vad är det som oroar er så SirDIFalot och -daniel-?

Om vi ska ha en ny kapten i Djurgården så finns det bara en och det är Christian "Fimpen" Eklund! Han är en sann Djurgårdare, van vid att stå framför kameran och har talets gåva! Flamset som ni båda uttrycker en sådan oro över är en del av "Fimpen", men om han skulle få den här otroliga äran att bli våran nya kapten inför återtåget till Elitserien, så kommer nog flamset att tonas ner, det kan ni vara säkra på!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev: Fimpen är lite för oseriös för min smak som kapten också. Säkert extremt nyttig för laget men kaptensämne tycker jag inte. Både Linkan och Fimpens ledaregenskaper verkar överskattas här.
-daniel- skrev:Men visst är det rätt mycket flams med Fimpen som kanske inte i alla lägen känns klockrent, åtminstone inte om man skall vara kapten...
Vad är det som oroar er så SirDIFalot och -daniel-?

Om vi ska ha en ny kapten i Djurgården så finns det bara en och det är Christian "Fimpen" Eklund! Han är en sann Djurgårdare, van vid att stå framför kameran och har talets gåva! Flamset som ni båda uttrycker en sådan oro över är en del av "Fimpen", men om han skulle få den här otroliga äran att bli våran nya kapten inför återtåget till Elitserien, så kommer nog flamset att tonas ner, det kan ni vara säkra på!
Dom anledningarna vi skrev i inläggen ovanför.

Han är lite för flamsig och så, jätteviktig för laget. Men borde inte vara vårt ansikte utåt. Ser gärna en lagkapten som har en ledande roll i laget. Och om du menar att han skulle lägga ner flamset om han blir kapten så vill jag inte det heller. För han ska vara exakt som han varit i tio år, då är han som nyttigast för laget. Men det passar inte om man ska vara kapten.

Fan vad synd det är att Ölvestad inte vill vara kapten och att det påverkar hans spel för mycket, han är ju verkligen den ultimata lagkaptenen annars.
Expert.
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

C - Jimmie Ölvestad
A - Christian Eklund
A - Timmy Pettersson
VI ÄR TILLBAKA!!!
Magnutz

Sv: Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Magnutz »

robin975 skrev:C - Jimmie Ölvestad
A - Christian Eklund
A - Timmy Pettersson
Motivera dina val!

Många och däribland jag själv vill inte ha Jimpa som C eftersom han tappar sitt spel.

Vad grundar du dina val på?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar