Eller om Challe har någon dubbelpassare i kikarn, men jag vet inte... Otto känns ju som en så rimlig och bra lösning.-daniel- skrev:Det här känns inte speciellt sannolikt av flera olika anledningar men funderat lite på Morten Green som precis idag klargjorde att han inte blir kvar i Malmö. Förra säsongen var en rätt sorglig tillställning (slutade väl på -13 eller något som exempel) men har en historia av att vara en hårt arbetande, lojal spelare som skördat stora framgångar poängmässigt på HA nivå.
Otto vore så mycket bättre, dock... men ser bara över alternativen.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror dock inte vi har så värst mycket stålar att satsa, eller så är Challe bara benhård. Det är skamligt om man inte går med på att ge Otto lika förutsättningar som alla andra (den antagna 50% sänkningen) men är det så att Kristofer vill ha betydligt mer för att fortsätta tycker jag det är rätt att inte vika sig alltför mycket.
Men visst känns det som Otto är den sista pusselbiten; hur man än vrider och vänder på det kommer det kännas tufft om det inte blir så...
Men visst känns det som Otto är den sista pusselbiten; hur man än vrider och vänder på det kommer det kännas tufft om det inte blir så...
Redan nu känns det jävligt tufft tycker jag. Ottosson borde varit klar i samma veva som Ölve och Fimpen... Om han till slut signar så kommer det ändå kännas jävligt olustigt att det tog sån tid. Är det som det verkar när man läser intervjuer med honom så är det förjävligt.-daniel- skrev:Jag tror dock inte vi har så värst mycket stålar att satsa, eller så är Challe bara benhård. Det är skamligt om man inte går med på att ge Otto lika förutsättningar som alla andra (den antagna 50% sänkningen) men är det så att Kristofer vill ha betydligt mer för att fortsätta tycker jag det är rätt att inte vika sig alltför mycket.
En sån hjälte som Otto får inte behandlas så här. Tycker också han är en av riktigt få som kan gå nästan rakryggad från säsongen som gick. Okej på isen men framförallt en riktig ansvarsfull ledare utanför isen.
Challe, för helvete. Signa Kristofer innan midsommar!
Du är med oss överallt, Stefan.
- -daniel-
Tycker det känns rätt uppenbart att Kristofer inte kan tänka sig att gå ner lika mycket i lön som andra spelare, och att det är just det som drar ut på tiden och gör det hela osäkert.dutti skrev:Redan nu känns det jävligt tufft tycker jag. Ottosson borde varit klar i samma veva som Ölve och Fimpen... Om han till slut signar så kommer det ändå kännas jävligt olustigt att det tog sån tid. Är det som det verkar när man läser intervjuer med honom så är det förjävligt.-daniel- skrev:Jag tror dock inte vi har så värst mycket stålar att satsa, eller så är Challe bara benhård. Det är skamligt om man inte går med på att ge Otto lika förutsättningar som alla andra (den antagna 50% sänkningen) men är det så att Kristofer vill ha betydligt mer för att fortsätta tycker jag det är rätt att inte vika sig alltför mycket.
En sån hjälte som Otto får inte behandlas så här. Tycker också han är en av riktigt få som kan gå nästan rakryggad från säsongen som gick. Okej på isen men framförallt en riktig ansvarsfull ledare utanför isen.
Challe, för helvete. Signa Kristofer innan midsommar!
Du kanske har rätt... Och om så är fallet kan du i princip bortse från hela mitt förra inlägg.-daniel- skrev: Tycker det känns rätt uppenbart att Kristofer inte kan tänka sig att gå ner lika mycket i lön som andra spelare, och att det är just det som drar ut på tiden och gör det hela osäkert.
Jag har försökt leka med den tanken men jag kan verkligen inte se det framför mig. Att grabben som sket i NHL (och de riktigt feta pengarna) till förmån för Djurgårn nu, på slutet av karriären, skulle sätta sig på tvären så pass.
Nej jag vet inte.. Jag tror det är något väsentligt vi saknar information om här. Det känns för lurigt.
Du är med oss överallt, Stefan.
- SirDIFalot
Eller så hade Ottosson inte bestämt sig för om han ville fortsätta när DIF höll mötena med de fem spelarna man vill ha kvar främst? Då kunde inte Otto ge ett svar och blev därför lågprioriterad?
Expert.
Och då värvade man Johner som ersättare till Otto? Så kan det faktiskt vara..
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otto är verkligen det absolut bästa realistiska alternativet som finns (om inte Ante gör en kovändning och vill spela i AS) och ifall det blir någon annan så kommer det kännas mycket tufft.
Är det någon som vet vad Otto gör nu? Tränar han med laget eller är han lika utfryst från träningarna som Mackan blev? 

- SirDIFalot
Han tränar inte med laget.Rocky3000 skrev:Är det någon som vet vad Otto gör nu? Tränar han med laget eller är han lika utfryst från träningarna som Mackan blev?
Expert.
- SirDIFalot
Åberg har rasat en del på rankingen. Kan mycket väl gå i en andra runda nu. Verkar experterna tro.
Expert.
Skulle kännas väldigt olustigt om inte Ottosson spelar med oss i höst. Lite av känslan man hade när Linkan frystes ut. Den vill man inte ha igen.
-
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Otto har alltid varit min favorit, men han var lite loj på isen förra sässen och producerade inte alls som man önskat. Lite samma symptom som #4. Ska vi då behålla honom på gamla meriter? Särskilt om han kräver en hög lön?
Skickat via Tapatalk 2
Skickat via Tapatalk 2
ponera att du är bildesigner och sitter och skapar morgondagens coola bilar. Du får dom nyaste 3D programmen, du älskar ditt jobb och du har bra betalt. Du är bra på det du gör och kanske mitt i karriären och ser det som att du kan klättra inom företaget eller kanske tom få åka över atlanten och designa morgondagens rymdfärjor!
börskrasch, it-krasch, euro krasch, U name it (= degradering till HA)
företaget du jobbar på får inte längre de beställningar som de haft tidgare, du får halvera din lön, du får sitta och rita stötdämpare till Fiat. Företaget för strama åt och sparka folk. Du är fortfarande åtråvärd på marknaden men hur länge till? Det är att designa/rita saker men stötdämpare till Fiat, hur roligt är det? Det är samma företag men på en lägre nivå.
vad gör du?
Djurgårn är som vilket företag som helst. Medarbetare kommer och går och några består. På alla företag finns det gamla uvar som varit med sen eldkvarn brann och så finns det dom som är nya och så finns det dom som kommit och gått och kommit igen. Inge konstigt med det.
börskrasch, it-krasch, euro krasch, U name it (= degradering till HA)
företaget du jobbar på får inte längre de beställningar som de haft tidgare, du får halvera din lön, du får sitta och rita stötdämpare till Fiat. Företaget för strama åt och sparka folk. Du är fortfarande åtråvärd på marknaden men hur länge till? Det är att designa/rita saker men stötdämpare till Fiat, hur roligt är det? Det är samma företag men på en lägre nivå.
vad gör du?
Djurgårn är som vilket företag som helst. Medarbetare kommer och går och några består. På alla företag finns det gamla uvar som varit med sen eldkvarn brann och så finns det dom som är nya och så finns det dom som kommit och gått och kommit igen. Inge konstigt med det.
Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Tufft i Bromma nu va? Gå nui till Jobbet klockan 9 o låt hemhjälpen ta hand om ungarna o städningen. Piss off!BaronVonDif skrev:Greato skrev:gaspo skrev:Heaty skrev:Älskad av Gaspo och lågavlönad eller hatad av Gaspo och rik som ett troll är ett av de tunga beslut spelare måste fatta i DIF, eller kan det vara så att spelare har ett liv och fattar beslut efter vad dom själva tycker passar deras liv bäst och ger blanka fan i vad åsikterna är i ett forum?Greato skrev:Spelare kommer och går, men Djurgårn består!
Tycker vi kan lägga ner allt snack om dem som lämnar, oavsett om de lämnar snyggt eller inte.
Lägg hellre energi på de spelare som nu har kommit till laget och de som möjligtvis kan komma.
Hat hör inte hemma i vår förening!
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2