gaspo skrev:Som sagt Judas har ingen plats i DIF! Han,Fernholm,Tellqvist är legoknektar med ett hjärta av sten. Hoppas era såkallade karriärer fullständigt havirerar.
Äh, sluta snacka skit. Mackan är Djurgårdare så det förslår, Tellan också. Men du måste förstå att spelare också är människor som kräver lön i nivå med sin kapacitet. Spelare som många gånger inte har någon utbildning att luta sig på när karriären är över och därför behöver kunna få topplön så länge de kan.
Vad är möjligheten att en hockeyspelare på Elitserienivå utan vidare utbildning får lika mycket deg när kroppen inte längre orkar? Väldigt små är min gissning.
I grund håller jag naturligtvis med dig (och förstår verkligen inte hur man kan kasta skit på Tellqvist i det här läget) men Marcus Nilson har med väldigt stor sannolikhet pengar så det räcker och blir över för att kunna bibehålla sin höga standard livet ut - även om han skulle välja att spela med Djurgården i Hockeyallsvenskan till halverad ersättning. Andra spelare har ju gått med på att sänka lönerna - men inte vår (usla) lagkapten...
gaspo skrev:Som sagt Judas har ingen plats i DIF! Han,Fernholm,Tellqvist är legoknektar med ett hjärta av sten. Hoppas era såkallade karriärer fullständigt havirerar.
Äh, sluta snacka skit. Mackan är Djurgårdare så det förslår, Tellan också. Men du måste förstå att spelare också är människor som kräver lön i nivå med sin kapacitet. Spelare som många gånger inte har någon utbildning att luta sig på när karriären är över och därför behöver kunna få topplön så länge de kan.
Vad är möjligheten att en hockeyspelare på Elitserienivå utan vidare utbildning får lika mycket deg när kroppen inte längre orkar? Väldigt små är min gissning.
Dock så är det skitsnack. Mackan är en pengakåt hockeyglidare. Han skulle ändå tjäna mycket pengar och vafan vi säger att han skulle få 70.000 det är inte precis lite heller med tanke på att man sliter ännu mera än vad hockey spelare gör och inte ens får en 3e del vad dem har i lön.
Om du visste att du hade en karriär som varade i 15 år utan utbildning att alla tillbaka på när karriären var över skulle väl du också vilja ha så bra ekonomiska förutsättningar som möjligt? Det där att gnälla på att spelare vill ha ha bra betalt går lite till överdrift.
Men visst gör Mackan ett val. Få hög status i DIF-kretsar som exempelvis Ölvestad kommer få för det han gjorde, han hade definitivt kunna fått 150-200k i typ Linköping. Mackan väljer pengar och det väl upp till honom.
I grund håller jag naturligtvis med dig (och förstår verkligen inte hur man kan kasta skit på Tellqvist i det här läget) men Marcus Nilson har med väldigt stor sannolikhet pengar så det räcker och blir över för att kunna bibehålla sin höga standard livet ut - även om han skulle välja att spela med Djurgården i Hockeyallsvenskan till halverad ersättning. Andra spelare har ju gått med på att sänka lönerna - men inte vår (usla) lagkapten...
Jag e int bitter.
Ölvestad och fimpen där har du äkta Djurgårdare. Tellan med dock så förstår jag han att vi hade ju ändå chansen att få han men då skulle vi ta in AIKAREN istället :/
Morwin, Morwin... Sån är världen, min vän. Ska hockeyspelare sänka sin standard för att vanliga knegare "visst tjänar mindre för mer jobb"? Kom igen. Det är en väldigt naiv logik.
I verkligheten är det nämligen så att vi individuellt anpassar vår vardag till standard oavsett hur jävligt alla andra har det; Det är så vi funkar. Jag vet mycket väl att folk svälter i andra länder, men jag gråter mig inte till sömns för det. Ingen annan heller för den delen.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2012-06-17 20:49:34, redigerad totalt 1 gånger.
Dock så är det skitsnack. Mackan är en pengakåt hockeyglidare. Han skulle ändå tjäna mycket pengar och vafan vi säger att han skulle få 70.000 det är inte precis lite heller med tanke på att man sliter ännu mera än vad hockey spelare gör och inte ens får en 3e del vad dem har i lön.
Om du visste att du hade en karriär som varade i 15 år utan utbildning att alla tillbaka på när karriären var över skulle väl du också vilja ha så bra ekonomiska förutsättningar som möjligt? Det där att gnälla på att spelare vill ha ha bra betalt går lite till överdrift.
Men visst gör Mackan ett val. Få hög status i DIF-kretsar som exempelvis Ölvestad kommer få för det han gjorde, han hade definitivt kunna fått 150-200k i typ Linköping. Mackan väljer pengar och det väl upp till honom.
Då ska man dock inte säga att mackan är " Djurgårdare " eftersom han väljer pengarna. Tycker då fortfarande att spelare har för hög lön för det dem gör. Inte direkt så att träna varje dag är något jobbigt ? Skulle vara kul och se hur dem skulle klara 1 arbetsdag som en normal arbetare gör och få samma lön. Det med utbildning är väl en annan sak, kolla bara hur många som fortsatt med hockey efter dem lagt karriärer på hyllan.
Säger bara det. Skönt att bli av med alla pengakåta svin som satt oss i denna sits i HA.
Hade Espen kunnat spela lovar jag att han kommit in till oss och spelat för minimal lön eftersom han har hjärta iaf.
Morwin skrev:Säger bara det. Skönt att bli av med alla pengakåta svin som satt oss i denna sits i HA.
Hade Espen kunnat spela lovar jag att han kommit in till oss och spelat för minimal lön eftersom han har hjärta iaf.
Den kopplingen som du försöker hitta finns inte. De som är mest professionella är samma talangfulla personer som hatar mest att förlora och som i regel ligger högt i sina respektive löneligor.
sensei skrev:Min poäng är att jag inte håller med, Mackan har rätt karaktär och alla de egenskaper Challe pratar om enligt mig.
Det vet jag inte om jag kan hålla med om. Åker runt och såsar, jobbar inte, visar ingen vilja, visar ingen hunger, verkar inte stötta medspelarna, flyr från media och fansen i motgång (vilket är en skyldighet som kapten).
Ser inte heller direkt Mackan som någon vinnare. Men det kanske man gjort om han faktiskt försökte lite.
Ska dock tilläggas att Mackan är en grym spelare i sina bästa stunder. NHL-klass. Men de senaste åren har han visat allt för lite av det. Dock skulle jag ha en stor respekt för mackan om han faktiskt stannat. Känns ändå som en spelare som lätt kunde få ett bra kontrakt någon annan stans.
Den här eviga diskussionen om spelare som inte är äkta för att de väljer att tjäna pengar. Lägg ner! Det är förstås stort av spelare som Ölvestad och Fimpen att gå ner i lön, men är man verkligen mindre Djurgårdare för att man väljer att tjäna pengar under sina sista år som spelare? Den här diskussionen borde flyttas över till en egen tråd för dem som är intresserade av att fortsätta debattera, förslagsvis under namnet ”Rimlig lön” eller ”Äkta Djurgårdare”. Det är i vilket fall som helst en helt ointressant diskussion för sillytråden.
Aggie_66 skrev:Finns det något överhuvudtaget som säger att Mackan inte ville gå ner i lön eller är det våra egna spekulationer som säger att så måste det vara?
Spekulationer kan ibland bli sanningar och felaktiga sanningar kan ibland bli riktigt farliga.
Ja, DIF hade ett möte med honom och fyra andra spelare direkt efter att man åka ur. Dom fem spelarna var stommen man ville ha kvar. Efter mötet med Mackan så gav man inte ens honom ett erbjudande. Varför vill man ha kvar honom innan men inte efter mötet?
sensei skrev:
Min poäng är att jag inte håller med, Mackan har rätt karaktär och alla de egenskaper Challe pratar om enligt mig.
Tänk så olika man kan tycka, jag tycker nämligen precis tvärtom. Är det något Marcus inte har så är det rätt karaktär.
En förbannat duktig hockeyspelare i sina bästa stunder, men jag vet inte om du missade 95% av den gångna säsongen när han åkte runt och gnällde (förvisso mest på sig själv men ändå)?
Nu var det iofs inte riktigt det som var grejen här; Challe svarade om man var nöjd med truppen och det behöver faktiskt nödvändigtvis inte vara så att Sir Charles håller med mig om Marcus Nilson, utan han kan faktiskt syfta på den övriga truppen vid en direkt fråga.
Tycker vi kan lägga ner allt snack om dem som lämnar, oavsett om de lämnar snyggt eller inte.
Lägg hellre energi på de spelare som nu har kommit till laget och de som möjligtvis kan komma.
Jag tycker att det är sorgligt att vissa kallar spelare/tränare för Judas osv bara för att de har valt andra alternativ. Visst kan man tycka att de har valt fel, men va fan vi är människor allihop och misstag lär man sig av. Och de som lär sig ska alltid känna sig välkomna tillbaka om bara DIF:s ledning är intresserade. Skulle DIF vilja ha tillbaka Mackan för att man tror på honom och han vill tillbaka så ställer jag mig bakom det beslutet. För att jag tror på DIF.