Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Remy Lebeau
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
"På papperet tar vi oss inte upp".
Ska man gå efter papperet skulle aldrig Växjö, aik och Rögle tagit sig upp när dom väl gjorde det. Det fanns, när dom lagen gick upp, klart starkare lag "på papperet".
Det är farligt att stirra sig blint på namn, och ha förväntningar därefter. Många tippade att vi skulle vinna guld, och det är bara se hur det gick.
Ska man gå efter papperet skulle aldrig Växjö, aik och Rögle tagit sig upp när dom väl gjorde det. Det fanns, när dom lagen gick upp, klart starkare lag "på papperet".
Det är farligt att stirra sig blint på namn, och ha förväntningar därefter. Många tippade att vi skulle vinna guld, och det är bara se hur det gick.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Snarare är jag verkligen ärlig med vad jag känner nu på sillyn. Jag har också varit som du - "man ska vara positiv" och bla bla, Men jag känner att det är dumdristigt. Jag tror helt enkelt inte på Djurgården.
Den dagen hockeylaget är urvattnat och vi snittar 500 pers på läktarna kanske vi kan nosa på en återkomst. Klart jag ska hoppas, klart jag ska heja. Men ärligt talat - DIF Hockeys storhetstid är över och har varit det ganska länge.
Den dagen hockeylaget är urvattnat och vi snittar 500 pers på läktarna kanske vi kan nosa på en återkomst. Klart jag ska hoppas, klart jag ska heja. Men ärligt talat - DIF Hockeys storhetstid är över och har varit det ganska länge.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Storhetstiden var över för ca 10 år sedan, vi gästspelade i toppen 09/10. Klart som fan vi hamnat riktigt i skiten, men det insåg man för rätt länge sen nu...eller jag gjorde i varje fall, nu har man kommit förbi acceptansläget och försöker se framåt.DIF_Soldier skrev:Snarare är jag verkligen ärlig med vad jag känner nu på sillyn. Jag har också varit som du - "man ska vara positiv" och bla bla, Men jag känner att det är dumdristigt. Jag tror helt enkelt inte på Djurgården.
Efter förutsättningarna har vi i mitt tycke ett väldigt slagkraftigt lag, som kan om saker rullar på och framförallt det mentala håller, ta klivet upp i vår. Men det är en jävligt lång väg dit...
- -daniel-
Helt enig.Remy Lebeau skrev:"På papperet tar vi oss inte upp".
- DIF_Soldier
Återigen, inte bara det talar emot oss. Vi är Djurgården och av det skälet så är det extra mycket press att spela här, speciellt när alla kräver en uppgång DIREKT.Remy Lebeau skrev:"På papperet tar vi oss inte upp".
Rögle AIK och Växjö sket alla fullständigt i. Två bondgäng och ett urvattnat storstadsvarumärke som ingen visade intresse för ens när man planerade en flytt till Ryssland. Ingen gav ett enda flying fuck, och det fanns således ingen press.
Nils Andersson och Johner tog båda upp Växjö i Elitserien. Hur stora tror ni oddsen är att det händer igen med Djurgården blott två år senare? Tror inte alls att det är en fördel att ha gått upp en gång tidigare, snarare tvärtom.
Fredrik Bremberg har inte producerat under längre perioder på länge nu. Är inte alls säker på att han är kapabel till "vatten till vin". Det är tänkt att Tim Eriksson ska gå in och göra poäng. Någon måste driva.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Jag är verkligen inte positiv bara för att vara positiv. Har aldrig varit min grej. Jag följer typ fyra lag på heltid. Djurgåden hockey, Djurgården fotboll, Liverpool FC och "sympatiserar" väl med Colorado Avalanche. Man följer med på forum i snacket och så.
Jag har ALDRIG haft en stil där jag alltid är "den positiva" killen som alltid ser allt från den ljusa sidan. Eller den negativa pessimisten. Tycker såna som fastnat i såna fack, antingen optimist eller pessimism är rätt sorgliga då dom aldrig öppnar ögonen för verkligheten och är realistiska.
Jag har under 3-4 års tid varit rätt negativ under fotbollens gång. Har inte trott på många värvningar eller tränarkonstellationer när dom presenterats. Jag har också fått mestadels rätt.
Liverpool var jag extremt positiv och hyllade hela tiden Rafa Benitez för jag gillade hans idéer enormt mycket och har en extremt stor respekt för vad han lyckades med under dåliga förutsättningar. Under Roy Hodgson och Kenny Dalglish var jag extremt nere då jag inte trodde på dom eller deras idéer alls. Och då gick jag emot strömmen.
Det jag försöker säga är helt enkelt att jag inte har ETT spår utan gillar jag det som föreningen gör så är jag positiv. Gillar jag det inte. Likt ifjol då jag hade en del upprörda inlägg under sommaren. Så är jag negativ.
Att på något sätt välja om man ska vara positiv eller negativ bara för att man inte vill bli besviken eller för att man vill bli positiv överraskad är ju bara märkligt. Man måste väl ha en ärlig åsikt som man känner direkt? Man bestämmer väl inte själv om man ska gilla något eller vara positiv till det?
Jag tycker inte man ska klanka på att någon är positiv eller negativ om det är deras ärliga åsikter om det kan backa upp det med vettiga teorier.
Men är det något "Är negativ för jag blir hellre positivt överraskad" eller "Är positiv för att det känns bättre att vara det " så är man ju rätt sorglig enligt mig.
Jag har ALDRIG haft en stil där jag alltid är "den positiva" killen som alltid ser allt från den ljusa sidan. Eller den negativa pessimisten. Tycker såna som fastnat i såna fack, antingen optimist eller pessimism är rätt sorgliga då dom aldrig öppnar ögonen för verkligheten och är realistiska.
Jag har under 3-4 års tid varit rätt negativ under fotbollens gång. Har inte trott på många värvningar eller tränarkonstellationer när dom presenterats. Jag har också fått mestadels rätt.
Liverpool var jag extremt positiv och hyllade hela tiden Rafa Benitez för jag gillade hans idéer enormt mycket och har en extremt stor respekt för vad han lyckades med under dåliga förutsättningar. Under Roy Hodgson och Kenny Dalglish var jag extremt nere då jag inte trodde på dom eller deras idéer alls. Och då gick jag emot strömmen.
Det jag försöker säga är helt enkelt att jag inte har ETT spår utan gillar jag det som föreningen gör så är jag positiv. Gillar jag det inte. Likt ifjol då jag hade en del upprörda inlägg under sommaren. Så är jag negativ.
Att på något sätt välja om man ska vara positiv eller negativ bara för att man inte vill bli besviken eller för att man vill bli positiv överraskad är ju bara märkligt. Man måste väl ha en ärlig åsikt som man känner direkt? Man bestämmer väl inte själv om man ska gilla något eller vara positiv till det?
Jag tycker inte man ska klanka på att någon är positiv eller negativ om det är deras ärliga åsikter om det kan backa upp det med vettiga teorier.
Men är det något "Är negativ för jag blir hellre positivt överraskad" eller "Är positiv för att det känns bättre att vara det " så är man ju rätt sorglig enligt mig.
Expert.
-
Så otroligt irriterande åsikter. Så otroligt negativ så jag blir spyfärdig.DIF_Soldier skrev:Återigen, inte bara det talar emot oss. Vi är Djurgården och av det skälet så är det extra mycket press att spela här, speciellt när alla kräver en uppgång DIREKT.Remy Lebeau skrev:"På papperet tar vi oss inte upp".
Rögle AIK och Växjö sket alla fullständigt i. Två bondgäng och ett urvattnat storstadsvarumärke som ingen visade intresse för ens när man planerade en flytt till Ryssland. Ingen gav ett enda flying fuck, och det fanns således ingen press.
Nils Andersson och Johner tog båda upp Växjö i Elitserien. Hur stora tror ni oddsen är att det händer igen med Djurgården blott två år senare? Tror inte alls att det är en fördel att ha gått upp en gång tidigare, snarare tvärtom.
Fredrik Bremberg har inte producerat under längre perioder på länge nu. Är inte alls säker på att han är kapabel till "vatten till vin". Det är tänkt att Tim Eriksson ska gå in och göra poäng. Någon måste driva.
MEN, du har rätt i en hel del även fast det svider. Jag vill verkligen se det här positivt.
Dock så tror jag inte att Andersson och Johner påverkas ett dugg av det du säger. 2 spelare som nu har erfarenheten och vet vad som krävs samt en bra ålder. Där tror jag du är ute och cyklar helt.
Gällande Bremberg är jag lite inne på samma spår som dig, dock så tvivlar jag inte på hans spel, för det har han i sig. Hans roll i laget är inte lika beroende av åldern om man jämför med andra spelartyper. Motivationen ställer jag mig frågande till, orkar en stjärna av hans status av att åka till Nobelhallen och samtidigt känna motivation. Förlängningen av Tim är inte alls något som attraherar mig heller.
-
Forumet verkar lida av PTSD efter förra säsongen och det lär ta tid innan det går över.
Avgå DJ Yes!
Det är inte skitofta jag håller med dig men kan bara hålla med dig i allt.SirDIFalot skrev:Jag är verkligen inte positiv bara för att vara positiv. Har aldrig varit min grej. Jag följer typ fyra lag på heltid. Djurgåden hockey, Djurgården fotboll, Liverpool FC och "sympatiserar" väl med Colorado Avalanche. Man följer med på forum i snacket och så.
För mig är det sjukt att man ska vara positiv till något bara för att man bestämt sig för det. Och givevis vice versa.
"Ööööhhhh jag är ju positiv av mig så jag tror att Leif G.W Persson hade gjort succé som utpräglad skridskoskicklig PP-back nästa säsong"
För att återgå till årets Djurgårdstrupp och dess chanser har jag inte riktigt bestämt mig ännu. Forwardssidan känns riktigt vass, back och målvaktsidan känns typ 50/50. Får återkomma med analys om någon månad.
-
Ottoson!!!!!!!!!!!!!
Vart fan händer, helt tyst.
Otto kan inte vara svårförhandlad, han både vill och är inte "högavlönad", han har minst lika stort hjärta som Fimpen och Ölvestad?
Är Challe rädd för konkurens om historiska resultat och siffror?, vill han inte ha en tröja till hissad på hovet, nu när han är sportchef?

Vart fan händer, helt tyst.
Otto kan inte vara svårförhandlad, han både vill och är inte "högavlönad", han har minst lika stort hjärta som Fimpen och Ölvestad?
Är Challe rädd för konkurens om historiska resultat och siffror?, vill han inte ha en tröja till hissad på hovet, nu när han är sportchef?

- -daniel-
Folk underskattar nog det här med Otto och lönekrav, han har nog under hela sin DIF-sejour varit tämligen högavlönad. Nu tror jag det kommer lösa sig ändå men inte spelar han i HA till vilket pris som helst...
Otto har varit topp tre högavlönade i DIF dom senaste 6-7åren!
Ärligt - Spelar det roll om DIF's storhetstid är över eller inte? Det är väl för fan inte det man håller på laget för, att de varit stora en gång i tiden. Jag föll pladask för Djurgården som liten parvel, och den kärleken kommer sitta i oavsett om vi är stora eller inte. Djurgården sitter i smeten just nu, och det är nu vi supportrar fanemig behövs som mest. Även för vår egen skull behövs det faktiskt lite positiva tongångar. Vill vi spendera en sommar med att vara bittra och smitta av oss med den bitterheten på andra, eller skall vi ta och faktiskt försöka göra det bästa av den situation vi nu befinner oss i?DIF_Soldier skrev:Snarare är jag verkligen ärlig med vad jag känner nu på sillyn. Jag har också varit som du - "man ska vara positiv" och bla bla, Men jag känner att det är dumdristigt. Jag tror helt enkelt inte på Djurgården.
Jag kan förstå att du är bitter och dylikt, men tänk lite, vad får du ut av det själv egentligen? Du blir ju inte mindre bitter, och bitterhet är som ett jävla gift. Du mår inte bra av det själv heller. Det här blir en smula rörigt inlägg, och jag menar inte att dissa dina tankar och idéer.
Djurgården är inte bara för en person, vi alla som är här älskar laget. (Även DIF_Soldier även om han är bitter nu.) Just nu känns det som det enda vi gör är att vara oense och söndrade i en tid då vi verkligen borde stå enade. Negativa tankar och att mer eller mindre kalla folk för dumdristiga bara för att de vågar hoppas och tro är bara ytterligare ett steg mot att söndra än ena.
Jag hoppas och tror på att vi kommer göra en bra säsong i HA, sen är jag kanske inte helt 100% på att vi kommer ta oss upp i år, men det lämnar jag som en positiv överraskning om det sker. Jag tänker dock faktiskt blicka framåt och hoppas och tro att Djurgården kommer göra en bra säsong i HA till att börja med, det är det jag vill se mest nu, att vi faktiskt kan visa dessa nya lag det som Djurgården än gång stod för. Vilja, Arbetslust, Heder, Hjärta. Det skall fanemig göra ont att möta Djurgården, även om inte ligan är densamma.
Låter vi negativa tongångar ta över och sprida sig, kommer vi verkligen ge diverse andra föreningars supporterpack vatten på sin kvarn, plus att vi gör oss själva sårbara. Visst, man skall inte låta sig luras eller ha övertro, men det GÅR faktiskt att tänka positivt kring den situationen vi är i nu också.
Visst, vi kanske inte går upp i ES redan i år, men för fan, jag hoppas och tror att vi visar alla lag som skrattade åt oss i kvalserien förra året att det fanemig gör ont att möta Djurgården, och jag hoppas och tror innerligt att vi kommer göra en bra säsong i HA. Sen om vi går tillbaka upp i ES så blir det en stor jävla bonus.
Vill man inte tro på laget så visst, men vid detta laget har det blivit ganska uppenbart vilka som inte gör det och orden det sägs på börjar låta som en skiva som hakat upp sig. Syftet känns mer som att försöka dra ner andra i detta träsk av bitterhet snarare än att säga sin mening.
Alltid Oavsett.
- DIF_Soldier
Klart att jag inte heller bryr mig om storhetstiden, men faktum är att vi riktiga supportrar behöver hjälp att fylla Hovet av vanliga dödliga, något som kommer mattas av efter ett par år.
Vad får dig att tro att jag inte är enad bara för att min magkänsla i nuläget inte är positiv? I september kommer jag att vara lika hoppfull som förut, men jag tänker inte ljuga för mig själv fram till dess.
Ont att möta Djurgårn. Är inte så säker på det. Vi har ju David Lidström och Nils Andersson på backen, och dom är ju hårda... Skämt åsido - speciellt ont att möta Djurgårn lär det tyvärr inte göra.
Det som oroar mig mest är hur låga krav Djurgårdens fans har börjat ha. Från att vara ett lag som alltid ska vinna SM-guld, till ett lag som vi vill ska gå till slutspel, och nu: "Om vi går upp är det en bonus".
Eller "positiv överraskning". Överraskning? Det är det enda som betyder något. Gå upp eller misslyckas!
Jag tycker att Challe har värvat bra, men jag vidhåller att väldigt, väldigt mycket hängde på sista backen in. Det blev nån Nils Andersson. Inget ont om Nils, men att ha både honom och Lidström gör nu att det känns oerhört tunt. Skadar sig Timmy blir det jobbigt. Skadar sig Linkan, som nu är 38 år, ja då blir det ännu jobbigare.
Äh, jag ska sluta "negga" nu - jag försöker bara förmedla hur jag ser på saker. För mig är det iallafall mer hälsosamt än att få ett sinnesryck och skriva CAPS efter en torsk mot Almtuna.
Vad får dig att tro att jag inte är enad bara för att min magkänsla i nuläget inte är positiv? I september kommer jag att vara lika hoppfull som förut, men jag tänker inte ljuga för mig själv fram till dess.
Ont att möta Djurgårn. Är inte så säker på det. Vi har ju David Lidström och Nils Andersson på backen, och dom är ju hårda... Skämt åsido - speciellt ont att möta Djurgårn lär det tyvärr inte göra.
Det som oroar mig mest är hur låga krav Djurgårdens fans har börjat ha. Från att vara ett lag som alltid ska vinna SM-guld, till ett lag som vi vill ska gå till slutspel, och nu: "Om vi går upp är det en bonus".
Eller "positiv överraskning". Överraskning? Det är det enda som betyder något. Gå upp eller misslyckas!
Jag tycker att Challe har värvat bra, men jag vidhåller att väldigt, väldigt mycket hängde på sista backen in. Det blev nån Nils Andersson. Inget ont om Nils, men att ha både honom och Lidström gör nu att det känns oerhört tunt. Skadar sig Timmy blir det jobbigt. Skadar sig Linkan, som nu är 38 år, ja då blir det ännu jobbigare.
Äh, jag ska sluta "negga" nu - jag försöker bara förmedla hur jag ser på saker. För mig är det iallafall mer hälsosamt än att få ett sinnesryck och skriva CAPS efter en torsk mot Almtuna.
Säg den glädje som varar
På pappret förra året skulle vi vara topp 4 men vem faan bryr sig om hur ett lag ser ut på pappret. Hockey handlar om 99 procent om inställning och attityd. Och det tror jag vi har mycket bättre i år än förra året.