Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Herregud, vilken otroligt låg nivå det är här. Snälla lås tråden. Truppen är i stort sett färdig. Så vi behöver inte veta fler silly rykten.
DJURGÅRN TILLS JAG DÖR!!!
Djurgårn tills jag dör
- Jim Morrison
Äh, som du säger så är vi helt enkelt för olika för att man ens ska orka debattera. Vi har olika syn på hockey, och så kommer det antagligen förbli. Men det är väl klart som in i helvete att man stöttar Djurgården, oavsett vad? Du kanske inte behöver ge laget din fulla respekt, OM det nu skulle falla sig så som du tror att det ska eftersom vi trots allt fortfarande är i juni månad, men det är DIF vi pratar om. Man stöttar och älskar.Shitkicker skrev: Du och jag är bara så olika som två människor kan vara och har helt disparata ideal i livet, både vad gäller hockeyspelare och annat. Det går inte att undvika att notera att du i sista stycket börjar ta dig ton och det är väl på sin plats att direkt varna för att jag inte direkt är känd för att jag skyr konflikter. Antingen så uttrycker du dig hädanefter respektfullt eller så förbereder du dig på ett verbalt motangrepp värre än något du tidigare upplevt.
I din värld lever möjligen Ölvestad och Fimpen upp till sinnebilden av en tuffing och en fighter men jag har då lite andra bedömningskriterier och tycker snarare att de gjort bort sig ganska rejält de gånger jag sett dom börja veva. Det säger sedan förstås en hel del om dig som person och hockeysupporter när du förklarar att Viktor Mårtensson är "värdelös". Själv hade jag gladeligen bytt till mig honom mot förslagsvis den lille konståkaren Tim Eriksson.
Det vi har av spelare med lite karaktär är Henrik Eriksson och Blomstrand, det räcker tyvärr inte för att undvika att vara ett av den här seriens mesigaste, spensligaste lag. Backsidan utgörs av en hoper välartade svärmorsdrömmar och ett par veteraner som ändå inte spelar fullt så fysiskt, eller elakt som de borde. För att hålla inlägget hyfsat on-topic så får den senaste värvningen av Nils vara det jag mest vänder mig emot. Hur man kan välja att plocka in honom som sista man när vi inte har en enda riktigt tufft spelande, stor back, det förstår jag inte. Var är den direkta ersättaren för Printz? Jag hade hoppats och trott att vi skulle signa en lågbudgetversion av David.
Givetvis blir det omöjligt för mig att känna stolthet inför ett lag som inte uppträder på ett sätt jag kan identifiera mig med eller beundra, så, ja, visar det sig att mina farhågor om att DIF anno 2012/2013 frekvent kommer bli överkörda av många lag i Hockeyallsvenskan besannas så hoppas även jag att det går åt helvete för dom. Aldrig att jag tänker stötta ett Djurgårn som spelar en typ av hockey jag inte respekterar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag förstår inte vart den här negativa inställningen helt plötsligt kommer i från, folk har till väldigt stor del varit nöjda med värvningarna som Challe presterat och sen när sista backvärvningen är klar så börjas det yras som förskräckta höns.Manijock skrev: Säsongen 12-13 kommer bli en rejäl besvikelse för er optimister, GARANTERAT!
Vet inte om det är något sätt att skydda sig själv mot eventuella besvikelser, eller om folk helt enkelt njuter av att gardera sig och sen kunna sitta med fullt ståfräs sen när (?) vi misslyckas att ta oss upp och säga "VAD VAR DET JAG SA I JUNI 2012???".
Det är sommar, man skall se positivt på laget den här årstiden för att orka med den tunga vintern när det hela drar igång framåt höstkanten (..och förlusterna radas upp i vanlig ordning). Spänn av, knäck en bira, lyssna på fågelkvittret och njut av lite kravlös fotboll med lag som faktiskt kan trilla boll.
- SirDIFalot
Ok, tyckte det för en gångs skull var riktiga diskussioner istället för det vanliga.djjjj skrev:Herregud, vilken otroligt låg nivå det är här. Snälla lås tråden. Truppen är i stort sett färdig. Så vi behöver inte veta fler silly rykten.
"är helt kört med tellan ???

" någon som hört nå rykten ????? "
" hallå otto säger ju här att han ska stanna [en månad gammal länk] "
Expert.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du är en förjävla bra skribent, skriver exakt dom där orden jag tänkerShitkicker skrev:Du och jag är bara så olika som två människor kan vara och har helt disparata ideal i livet, både vad gäller hockeyspelare och annat. Det går inte att undvika att notera att du i sista stycket börjar ta dig ton och det är väl på sin plats att direkt varna för att jag inte direkt är känd för att jag skyr konflikter. Antingen så uttrycker du dig hädanefter respektfullt eller så förbereder du dig på ett verbalt motangrepp värre än något du tidigare upplevt.Jim Morrison skrev:Kom igen. Det är väl klart som fan att jag inte vill att vi ska mobbas på isen, men när det gäller backar så håller jag med om att den moderne backen är spelare som Erik Karlsson, Oliver Ekman-Larsson, Adam Larsson, David Rundblad och så vidare, och så vidare. Spelintelligens och rörlighet. Det är inte ofta en back som dom jag nämnde blir tacklade av en spelare som Viktor Mårtensson. Och när han väl får tag i dom är det oftast övertramp och han hamnar i utvisningsbåset. Speciellt om han slåss. Sedan är det SJÄLVKLART att man alltid ska skydda sin målvakt. Det är ju inte så att vi har ett lag fullt med Nils Anderssons. Tror knappast att Henrik Eriksson, Jimmie, Fimpen, Blomstrand, etc kommer att tillåta att en värdelös spelare som Mårtensson tillåts göra vad han vill på isen.Shitkicker skrev: Får du och Nisse-pisse rätt så kommer jag med absolut självklarhet helt sluta att titta på ishockey men det är väl av mindre intresse för läsarna av tråden.
Vän av ordning frågar sig vem av våra snälla, fjuniga backar det är som skall kasta handskarna när "omoderne" Viktor Mårtensson ofrånkomligen bjuder upp till dans nästa säsong? Eller skall vi helt enkelt ställa in oss på att konstant bli förnedrade av varenda elakt jävla brunkargäng det finns i serien och träna på att göra sköldpaddan så fort det hettar till lite? Förmodar att man tänkt sig att store Valiquette får klara av att freda sin kasse själv uppe i Nobelhallen i Karlskoga när ärkesvinet Daniel Wessner störtar på mål. Känns bra och genomtänkt.
Nej, det här tror jag tyvärr inte blir ett lag jag kan vara stolt över nästa år. Jag får shoppa några extra skämskuddar för man lär väl nöta ut ett par.
"Ont att möta Djurgårn..?" Bwahahaha. Fy fan. Jag spyr.
Skönt att redan nu veta att detta inte är ett lag att vara stolt över enligt dig. Hoppas för din skull att det går käpprätt åt helvete för DIF nu, eftersom du sitter där med skämskudden och spyr.
I din värld lever möjligen Ölvestad och Fimpen upp till sinnebilden av en tuffing och en fighter men jag har då lite andra bedömningskriterier och tycker snarare att de gjort bort sig ganska rejält de gånger jag sett dom börja veva. Det säger sedan förstås en hel del om dig som person och hockeysupporter när du förklarar att Viktor Mårtensson är "värdelös". Själv hade jag gladeligen bytt till mig honom mot förslagsvis den lille konståkaren Tim Eriksson.
Det vi har av spelare med lite karaktär är Henrik Eriksson och Blomstrand, det räcker tyvärr inte för att undvika att vara ett av den här seriens mesigaste, spensligaste lag. Backsidan utgörs av en hoper välartade svärmorsdrömmar och ett par veteraner som ändå inte spelar fullt så fysiskt, eller elakt som de borde. För att hålla inlägget hyfsat on-topic så får den senaste värvningen av Nils vara det jag mest vänder mig emot. Hur man kan välja att plocka in honom som sista man när vi inte har en enda riktigt tufft spelande, stor back, det förstår jag inte. Var är den direkta ersättaren för Printz? Jag hade hoppats och trott att vi skulle signa en lågbudgetversion av David.
Givetvis blir det omöjligt för mig att känna stolthet inför ett lag som inte uppträder på ett sätt jag kan identifiera mig med eller beundra, så, ja, visar det sig att mina farhågor om att DIF anno 2012/2013 frekvent kommer bli överkörda av många lag i Hockeyallsvenskan besannas så hoppas även jag att det går åt helvete för dom. Aldrig att jag tänker stötta ett Djurgårn som spelar en typ av hockey jag inte respekterar.

Nyförvärvet av Nils tycker jag också känns sjukt märkligt, vart är Printz ersättare?
Vem ska städa framför kassen och visa lite tuffhet bakåt, Lennhammer,Holm,Lidström?
Har vi överhuvudtaget en stabil defensiv back som man vet alltid gör sitt jobb. Svar : Nej
Granath är knappast en elak,aggresiv,hård back att möta. Tvärtom så minns jag honom alltid som en ganska storvuxen back men som aldrig utnyttjade kroppen eller någon hårdhet alls!
Fan så mesigt det här ser ut......
Ganska så tråkig backsida om man frågar mig!
Spela fult
- Jim Morrison
Kan du utveckla din tankar kring vår backsida? Du verkar ju ha grymt bra koll när du spottar ut dig det här;diftobbe89 skrev: Du är en förjävla bra skribent, skriver exakt dom där orden jag tänker![]()
Nyförvärvet av Nils tycker jag också känns sjukt märkligt, vart är Printz ersättare?
Vem ska städa framför kassen och visa lite tuffhet bakåt, Lennhammer,Holm,Lidström?
Har vi överhuvudtaget en stabil defensiv back som man vet alltid gör sitt jobb. Svar : Nej
Granath är knappast en elak,aggresiv,hård back att möta. Tvärtom så minns jag honom alltid som en ganska storvuxen back men som aldrig utnyttjade kroppen eller någon hårdhet alls!
Fan så mesigt det här ser ut......
Ganska så tråkig backsida om man frågar mig!
"Har vi överhuvudtaget en stabil defensiv back som man vet alltid gör sitt jobb. Svar : Nej"
Så, kan du ge en analys? Vad vet du som vi andra inte vet än?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det är katastrof, fullständig katastrof! Det går att värva spetsspelare som Timmy Pettersson, men sen när laget ska fyllas ut så värvas oprövade kort som Nils Andersson och Kim Lennhammer, det är katastrof! Och det är egentligen inte Challes fel, felet är styrelsen som har tillsatt en sportchef som har noll erfarenhet från sportchefsyrket. Det är katastrof, allt är katastrof! Det ger mig ingenting!
Avgå Challe! Ta ditt ansvar för Djurgår'ns skull! Avgå!
Senast redigerad av Salas den 2012-06-13 20:02:49, redigerad totalt 1 gånger.
Om ni bara ska grina över laget nästa år så kan ni ju byta lag ni håller på om det inte duger. Jag har ingen som helst negativ inställning inför nästa S. Tror det bara är bra att vi har så många som kan utvecklas och dem är inte så dåliga som ni tror .......
Elitserien 2013-2014!
Elitserien 2013-2014!
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Salas skrev:Det är katastrof, fullständig katastrof! Det går att värva spetsspelare som Timmy Pettersson, men sen när laget ska fyllas ut så värvas oprövade kort som Nils Andersson och Kim Lennhammer, det är katastrof! Och det är egentligen inte Challes fel, felet är styrelsen som har tillsatt en sportchef som har noll erfarenhet från sportchefsyrket. Det är katastrof, allt är katastrof! Det ger mig ingenting!
Avgå Challe! Ta ditt ansvar för Djurgårns skull!
Ända personen som ska avgå är ju du
Kommer bli kul att trycka allt detta i erat ansikte när ni ser att vi kommer upp i ES 2013
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Avgå Jan Järlefelt!
- Jim Morrison
Alltså tre månader till Allsvenskan - är inte detta väldigt, väldigt, kortsiktigt tänkande? Jag känner att det är lite aik-stil att sparka 2 sportchefer på ett år.Salas skrev:Det är katastrof, fullständig katastrof! Det går att värva spetsspelare som Timmy Pettersson, men sen när laget ska fyllas ut så värvas oprövade kort som Nils Andersson och Kim Lennhammer, det är katastrof! Och det är egentligen inte Challes fel, felet är styrelsen som har tillsatt en sportchef som har noll erfarenhet från sportchefsyrket. Det är katastrof, allt är katastrof! Det ger mig ingenting!
- SirDIFalot
Driver ni eller..?
Hört talas om Sparven någon? Salas imiterar ju honom word by word. Han skämtar.
http://www.youtube.com/watch?v=XlXUVjgMshU
Hört talas om Sparven någon? Salas imiterar ju honom word by word. Han skämtar.
http://www.youtube.com/watch?v=XlXUVjgMshU
Expert.
Kan inte bli mer avslappnad-daniel- skrev:Jag förstår inte vart den här negativa inställningen helt plötsligt kommer i från, folk har till väldigt stor del varit nöjda med värvningarna som Challe presterat och sen när sista backvärvningen är klar så börjas det yras som förskräckta höns.Manijock skrev: Säsongen 12-13 kommer bli en rejäl besvikelse för er optimister, GARANTERAT!
Vet inte om det är något sätt att skydda sig själv mot eventuella besvikelser, eller om folk helt enkelt njuter av att gardera sig och sen kunna sitta med fullt ståfräs sen när (?) vi misslyckas att ta oss upp och säga "VAD VAR DET JAG SA I JUNI 2012???".
Det är sommar, man skall se positivt på laget den här årstiden för att orka med den tunga vintern när det hela drar igång framåt höstkanten (..och förlusterna radas upp i vanlig ordning). Spänn av, knäck en bira, lyssna på fågelkvittret och njut av lite kravlös fotboll med lag som faktiskt kan trilla boll.

Därav är jag negativ då det känns som en förjävla dum värvning som kommer minska våra chanser drastigt. (No offence Nils)
Angående Salas inlägg så måste ni vara onyktra som inte fattar hans ironi. Gahh spänn av slynglar!
Kanske kanske, men ändå, man vill ju ändå... Jag vill ha guld, som vi sexton gånger har haft liksom, och jag vill inte komma åtta, nia, tia, sjua, det ger mig ingenting.Jim Morrison skrev:Alltså tre månader till Allsvenskan - är inte detta väldigt, väldigt, kortsiktigt tänkande? Jag känner att det är lite aik-stil att sparka 2 sportchefer på ett år.
Man lägger så jävla mycket pengar på Djurgården, hela sitt liv, då vill man få någonting tillbaka. I alla fall lite rolig hockey. Men det är bara katastrof, från början till slut.
- SirDIFalot
Jag tror ingen som höll bra allsvensk klass för två år sedan skulle hålla "okej" allsvensk klass två år senare. Efter en elitseriesäsong i ryggen. Nils ska ju tydligen ha jättepotential enligt dom som har bättre koll på honom.Manijock skrev:Kan inte bli mer avslappnad-daniel- skrev:Jag förstår inte vart den här negativa inställningen helt plötsligt kommer i från, folk har till väldigt stor del varit nöjda med värvningarna som Challe presterat och sen när sista backvärvningen är klar så börjas det yras som förskräckta höns.Manijock skrev: Säsongen 12-13 kommer bli en rejäl besvikelse för er optimister, GARANTERAT!
Det är sommar, man skall se positivt på laget den här årstiden för att orka med den tunga vintern när det hela drar igång framåt höstkanten (..och förlusterna radas upp i vanlig ordning). Spänn av, knäck en bira, lyssna på fågelkvittret och njut av lite kravlös fotboll med lag som faktiskt kan trilla boll.Jag förväntade mig bara precis som shitkicker säger en smart sista backvärvning istället för en dussinlirare som i sin bästa form kan vara en okej allsvensk lirare. Känns som man glömt bort att vi ska försvara oss också. Trött på att man kan flytta på våra Djurgårdare där ute på isen som en damtuss under en säng. Vi har då fan inga Järnkaminer där back den här säsongen! Hade bara en ifjol vilket var en stor anledning varför det gick som det gick. Printz kommer saknas något enormt när vi nu inte har en käft som kan göra skitjobbet. Kommer märkas i en eventuell kvalserie.
Därav är jag negativ då det känns som en förjävla dum värvning som kommer minska våra chanser drastigt. (No offence Nils)
Angående Salas inlägg så måste ni vara onyktra som inte fattar hans ironi. Gahh spänn av slynglar!
Jag är överlag nöjd med dom flesta värvningarna/kontraktsskrivningarna. Utom en.
Expert.