Det är inte ALLTID negativt att vara favoriter eller tycka att man har något favoritskap/press på sig. Självklart förstår jag väl att folk kommer vilja slå DIF, men tror ingen att vi kommer vilja slå något lag? Det känns som att alla tror att så fort vi möter ett lag som vill slå oss - kommer vi lägga oss ned på isen och dö. Ärligt talat, när lag som Detroit Red Wings och Pittsburgh Penguins möter en sjunde seed i ett Stanley Cup-slutspel så kan ni fethaja att det laget vill slå giganten. Men förlorar dom för det? Nej, dom går istället och vinner allt. Sedan finns det självklart den motsatta situationen när favoriten förlorar, men det gör det inte till normen.Manijock skrev:Hate to rain on your parade men faktum är att soldaten har en given poäng. Delvis har du rätt, det spelar ingen roll vilka vi värvar(realistiska värvningar såklart). Vi kommer få kriga för att överhuvudtaget ta oss till kvalserien för att på så sätt tjäna lite extra kosing för vår fortsatta existens i HA. Inte en satans chans att vi tar oss upp direkt! Alla kommer vilja slå DIF mer än något annat de första säsongerna i HA. Detta kommer leda till att SAMTLIGA matcher, även mot Leksand och Malmö så kommer vi vara favoriter. Erfarenheten av livet jag har säger FET NO när det handlar om avancemang denna säsong, förlåt Morrison. Och jag har aldrig fel när det gäller sånt här, glöm inte att jag redan i oktober förra året skrev att vi skulle åka ur 2012Jim Morrison skrev:Herregud, vilken extremt konstig logik. Och enkel för dig att anta. Det är väl klart att dom hade någonting att förlora? Skämtar du? En elitserieplats hade dom att förlora. Enligt dig så spelar det egentligen ingen roll vilken spelare vi värvar, eftersom det fortfarande kommer vara att "Vi är Djurgården, vi MÅSTE vinna." Så varför gnäller du på nyförvärv? Det spelar ju ingen som helst jävla roll då.DIF_Soldier skrev:Vilket vi inte kommer att ha. Spelarna tänker "Vi är Djurgården, vi MÅSTE vinna. Vi får inte förlora!"-daniel- skrev: Att klara av en kvalserie är galet mycket ett mentalt spel, bevisligen har namnet på tröjan eller vilken klubb man kommer i från inte ett dugg betydelse när det väl gäller. Man skall kunna hantera pressen och gå in i en kvalserie med tanken att "YES, fan vad skoj det skall bli. Det här ska vi klara!" - då kan man också lyckas.
Kommer vi ut lika livrädda som föregående säsongs KS så kommer vi inte ha en chans.
Det blir gift i skallen på spelare. Tro mig, vi är rökta.
Rögle, Växjö och AIK hade inget att förlora. Men det har Leksand. Det är därför de aldrig går upp.
Jävla skitsnack man läser ibland.
Ärligt talat tycker jag att det är nästan lite larvigt att hålla på att sitta nu den 13e juni att vi inte ens kommer ta oss till kvalserien, bara för att andra lag vill slå oss. Jag tror alla spelare och ledare förstår situationen och allvaret - och lär agera därefter.