Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=6963558
Nästa bög-rykte till destination för Engqvist är Luleå.
Expert.
Var det typ inte klart att han skulle spela utomlands i år? Fan han får ju fan inte hamna i LuleåSirDIFalot skrev:http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=6963558
Usch, vad hemskt det skulle vara...SirDIFalot skrev:http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=6963558
Då skulle jag till och med hellre vilja se honom i Modos tröja som ändå plockar alla Djurgårdare.
- SirDIFalot
Nio backar kontrakterade. Snittåldern är endast 22,4 på backsidan.
Expert.
Lite väl låg kanske. Men kan det bli mycket sämre än föregående säsong tror du?SirDIFalot skrev:Nio backar kontrakterade. Snittåldern är endast 22,4 på backsidan.
- SirDIFalot
Visst kan det blir det. Om två av dom större namnen floppar, som ifjol. Och ungdomar som inte är redo får ta för mycket ansvar i år igen. Risken finns alltså.jokohanho skrev:Lite väl låg kanske. Men kan det bli mycket sämre än föregående säsong tror du?SirDIFalot skrev:Nio backar kontrakterade. Snittåldern är endast 22,4 på backsidan.
Expert.
Risken finns ju alltid att något går åt helvete, vi har sett för mycket för att kunna slå oss ner och säga att allt löser sig, jag kommer oroa mig tills vi spelat sista matchen.SirDIFalot skrev:Visst kan det blir det. Om två av dom större namnen floppar, som ifjol. Och ungdomar som inte är redo får ta för mycket ansvar i år igen. Risken finns alltså.jokohanho skrev:Lite väl låg kanske. Men kan det bli mycket sämre än föregående säsong tror du?SirDIFalot skrev:Nio backar kontrakterade. Snittåldern är endast 22,4 på backsidan.
Mjo, men totalt sett är jag ganska nöjd med lagbygget såhär långt. Det finns ju ett transferfönster öppet till våren och skulle några förändringar krävas så får man väl försöka göra dem då.sthlm1891 skrev:Risken finns ju alltid att något går åt helvete, vi har sett för mycket för att kunna slå oss ner och säga att allt löser sig, jag kommer oroa mig tills vi spelat sista matchen.SirDIFalot skrev:Visst kan det blir det. Om två av dom större namnen floppar, som ifjol. Och ungdomar som inte är redo får ta för mycket ansvar i år igen. Risken finns alltså.jokohanho skrev:Lite väl låg kanske. Men kan det bli mycket sämre än föregående säsong tror du?SirDIFalot skrev:Nio backar kontrakterade. Snittåldern är endast 22,4 på backsidan.
Jag är optimistisk, dock lite orolig över en kvalserie. Men i Allsvenskan är karaktär och sammanhållning i laget viktigare än skicklighet.
- Lucky Luke
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Då var det bara Otto kvar då... 

SirDIFalot skrev:Nio backar kontrakterade. Snittåldern är endast 22,4 på backsidan.
Bättre att gå på kvalite än ålder!
Nu när backsidan är klar, antar jag, så kan väl DIF ge Otto ett bud med det som är kvar utav budgeten?
- Tobyaxelsson
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror inte man vågar det ifall det skulle köra ihop sig runt Jul och man vill börja leta efter förstärkningar.Mattebo skrev:Nu när backsidan är klar, antar jag, så kan väl DIF ge Otto ett bud med det som är kvar utav budgeten?
För det är Djurgården som får mig att le!
man ska ju egentligen ha 15 forwards och vi har vell typ 13 va? skulle ju va bra med en till.
- Jim Morrison
Kommer bli så otroligt ledsen om jag får se Ante i Luleå. Mr Djurgården i princip. Jag avskyr verkligen den klubben. Jag vill inte se Ante i en kedja med båda Abbott-bröderna till exempel. Nej, fyfan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vart fan är Otto?!
Ryktet om Engqvist är åt helvete... Se han i Luleås matchställ är helt fel, speciellt efter vad han sagt och gjort för klubben.
Ryktet om Engqvist är åt helvete... Se han i Luleås matchställ är helt fel, speciellt efter vad han sagt och gjort för klubben.