Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
JiWe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av JiWe »

Känns spontant som en fin värvning. Som redan påpekats ett antal gånger så står det ju inte klassmålvakter på kö precis och väntar på ny klubb och speciellt inte till allsvenskan som vi ju faktiskt hör hemma i numer. Klart att det är omöjligt att veta hur det kommer att bli, men samtidigt är det ju lite tröttsamt att folk ska ta till det negativa hela tiden. Våga vara lite optimistiska för fan :D

Tror det blir bra det här!
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Kontakt:

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Dr Avalanche »

SirDIFalot skrev:
Stulle skrev:
SirDIFalot skrev:
Stulle skrev:Läste en tråd om honom på hfboards. Dom flesta var ganska överens om att Steves sämsta egenskap är den mentala biten. Vi får hoppas att han har bättrat på sig.
Hoppas han är motiverad. Det är såklart man är på gott humör över att få bo i Manhattan och sitta reserv i Madison Square Garden. Eller att spela i Ryssland och dels få ryska rubel men samtidigt spela för att ta sig tillbaka till NHL! Sist gick det ju sådär i Ryssland men bättre i Italien.

Undra vad hfboards killarna menar med mentala biten...?
Det handlade en del om att när väl en puck gled in så kunde det rulla på lite för mycket ibland.
Det jag har hört från folk som kommer ihåg honom är att han var väldigt mycket upp och ner. Ena dagen grym, andra dagen fantastiskt usel.
En hockey-motsvarighet till Pa Dembo Tourray?! :mrgreen:

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av SirDIFalot »

Dr Avalanche skrev:
SirDIFalot skrev:
Stulle skrev:
SirDIFalot skrev:
Stulle skrev:Läste en tråd om honom på hfboards. Dom flesta var ganska överens om att Steves sämsta egenskap är den mentala biten. Vi får hoppas att han har bättrat på sig.
Hoppas han är motiverad. Det är såklart man är på gott humör över att få bo i Manhattan och sitta reserv i Madison Square Garden. Eller att spela i Ryssland och dels få ryska rubel men samtidigt spela för att ta sig tillbaka till NHL! Sist gick det ju sådär i Ryssland men bättre i Italien.

Undra vad hfboards killarna menar med mentala biten...?
Det handlade en del om att när väl en puck gled in så kunde det rulla på lite för mycket ibland.
Det jag har hört från folk som kommer ihåg honom är att han var väldigt mycket upp och ner. Ena dagen grym, andra dagen fantastiskt usel.
En hockey-motsvarighet till Pa Dembo Tourray?! :mrgreen:

Tycker inte Dembo var sån dock, men det är väl OT.
Expert.
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Kontakt:

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Dr Avalanche »

SirDIFalot skrev:
Dr Avalanche skrev: En hockey-motsvarighet till Pa Dembo Tourray?! :mrgreen:

Tycker inte Dembo var sån dock, men det är väl OT.
OT: Dembo var kanske snarare "ena minuten lysande, nästa minut groda"...

On Topic så måste man väl ändå konstatera att Valiquette, åtminstone på pappret, ser ut att vara en imponerande värvning. Att få en såpass NHL-, AHL- och KHL-meriterad målvakt när vi ska spela i Allsvenskan trodde åtminstone inte jag skulle vara möjligt. Jag började tro att Sperrle skulle vara att betrakte som en drömvärvning, och så landar detta. Kom ihåg att vår senaste kanadensiske målvakt, Joaquin Gage, värvades från Skottland från en liga som nog är att betrakta som jämn-usel med (eller till och med sämre än?) den italienska. Och han klarade sig rätt hyggligt. I Elitserien.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Glory1 skrev:15 minuter av Valiquette (hittade den när jag såg en intervju någon postade ett par rader upp ;)) Och såg den inte i något tidigare inlägg, men jag kanske missat :)

I HA-mått är det nog en okej värvning. Kan gå hur som helst, men jag har en gnutta hopp om att det kan bli bra.

Min spontana analys när jag ser youtube-klippet så säger den att han är en målvakt som jobbar konsekvent i målet, han gör saker och ting noga istället för att förhasta sig i de flesta situationerna.
När det blir för snabba sidoförflyttningar har han en tendens att tappa balansen lite och helt enkelt tappa positionsspelet, i och med hans storlek lämnar han en del hål på vissa ställen.
Han har inte den nya generationens butterfly och står gärna upp tills skottögonblicket, är inte heller jättesnabb kring stolparna, kanske lite sen in i situationerna, men det kan lika väl vara så att han försöker övervaka spelet mycket och därför blir han några hundradelar sen men ändå har koll på läget.
Men att sätta ett betyg på skottögonblicken är missvisande och svårbedömt då mycket annat spelar roll vid en riktig bedömning.

Men som sagt, känns som en ok värvning och jag hoppas att Reideborn kan utmana honom så kan det nog bli ett bra målvaktspar till slut.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag är lite orolig över målvaktstränarposten, skall framförallt Reideborn utvecklas måste vi ha en duktig målvaktstränare. Punkt.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

-daniel- skrev:Jag är lite orolig över målvaktstränarposten, skall framförallt Reideborn utvecklas måste vi ha en duktig målvaktstränare. Punkt.
Håller med. Har varit orolig över detta ett bra tag nu..
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

-daniel- skrev:Jag är lite orolig över målvaktstränarposten, skall framförallt Reideborn utvecklas måste vi ha en duktig målvaktstränare. Punkt.
Jag har suttit och funderat på det också. Vad finns det egentligen för alternativ?
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Värvningen av Steve Valiquette känns bra så här på förhand, men jag är väl medveten om att det är just för att han är kanadensare. Hade det varit en svensk med exakt samma meriter hade jag troligtvis varit högst tveksam. Det känns lite som flopp eller succé, kan nog bli vilket som. Allt vi kan göra är att vänta och se, för att det är nog inte många av oss som har en blekaste aning om hur bra denna målvakt egentligen är.

Förhoppningsvis blir en back och Ottosson klara nu i veckan, vore skönt att få gå till sommarvila med en spikad trupp, och på så sätt kunna släppa hockeyn ett tag framöver.

För övrigt borde värvning av Steve Valiquette öka sannolikheten för att ro Mario Scalzo i hamn, om det nu finns något konkret intresse. Det är betydligt roligare som kanadensare att komma till ett lag med två kanadensare istället för att komma till en klubb utan en enda nordamerikan. Lättare att komma in snabbt i gänget då.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Kan inte smälta att Nilson o Tellqvist som har DIF i hjärtat är så sjukt pengakåta . Noll respekt har dessa herrar i mina ögon. Grisar!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Janzoo skrev:Är positivt överraskad, men det kan gå lite hur som helst med detta.

Gnäller folk fortfarande på Challe?
Jag har ifrågasatt Challe för 2 saker.

1. Ingen supersuccé som tränare så här långt i karriären

2. Kontakten med media/fans. Är aningen för arrogant för ofta.

Som sportchef har jag inget att klaga på. Gör ett bra jobb utifrån vad man vet (vilket inte är mycket gällande superhemliga DIF, borde vara en mer öppen klubb mot oss fans)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
KoffeAmilon

Inlägg av KoffeAmilon »

Glory1 skrev:15 minuter av Valiquette (hittade den när jag såg en intervju någon postade ett par rader upp ;)) Och såg den inte i något tidigare inlägg, men jag kanske missat :)

Gillar räddningen vid 06.18!
Killen verkar vara snabb med plocken ivf! :)
Bild
Rix

Inlägg av Rix »

Det positiva jag direkt ser i videon är att han inte släpper så jävla mycket returer, när han väl gör det så släpper han dem bra och inte rakt ut i slottet.
Han är stor och otroligt följsam men det märks att han gärna står tills skottet nästan träffar honom. I och med att han lirat i AHL/NHL bör han ha haft en hyfsad klubb teknik då dem lägger rätt mycket krut på det där borta.

Negativa grejerna med han är att han i vissa sidledes förflyttningar hamnar fel i position och "tappar" balansen.
Överlag ser det ut som en målvakt som borde kunna bli top 3 i AS (statisk mässigt) och det kan behövas om vi vill gå upp!

Frågan är bara om Reideborg är redo att gå in och stå en 15-20 matcher, eller om vi behöver få in en till målvakt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

In med Rheborg! ;)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Rix skrev:

Det positiva jag direkt ser i videon är att han inte släpper så jävla mycket returer, när han väl gör det så släpper han dem bra och inte rakt ut i slottet.
Han är stor och otroligt följsam men det märks att han gärna står tills skottet nästan träffar honom. I och med att han lirat i AHL/NHL bör han ha haft en hyfsad klubb teknik då dem lägger rätt mycket krut på det där borta.

Negativa grejerna med han är att han i vissa sidledes förflyttningar hamnar fel i position och "tappar" balansen.
Överlag ser det ut som en målvakt som borde kunna bli top 3 i AS (statisk mässigt) och det kan behövas om vi vill gå upp!

Frågan är bara om Reideborg är redo att gå in och stå en 15-20 matcher, eller om vi behöver få in en till målvakt.
Så jävla cool värvning utav Challe! Valiquette är kung! Stor i mål och rutin! Äntligen! :D Håller med Rix om balansen och att vi behöver få in en riktig bra målvaktstränare som -daniel- skrev om.. Vår se hur de löser det!
Bild
Låst