Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Heaty »

En intressant sak med Steve är att tackade nej till ett kontrakt i Lokomotiv förra året. Han verkar kunna ha ödet på sin sida. Känns bra!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Heaty skrev:En intressant sak med Steve är att tackade nej till ett kontrakt i Lokomotiv förra året. Han verkar kunna ha ödet på sin sida. Känns bra!
Ödet? Prova ren jävla tur...

Initialt fick jag en varm känsla om honom, men nu när det har landat lite är det svårt att bestämma sig. En hockeyspelare kan rasa i kvalité över en säsong. Steve har spelat ett år i Italien vilket väl typ är Div. 2-klass.

Senast han spelade en hel säsong var i CSKA. Inte överdrivet fina siffror direkt. Däremot 05-06 i Lokomotiv grejade han fina siffror. Även året efter i Hartford var helt okej. Han kan vara en målvakt som växer med förtroende med tanke på att han varit ganska utsvulten på speltid långa stunder - eller så klappar han ihop som ett korthus med press.

Jag tycker att det känns lite som en gamble. Men om vi jämför med andra keeprar i HA så är det väl bara Hanses som bör vara bättre.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns lite som alla alternativ som fanns tillgängliga är lite gambling... det som oroar mig en smula är just det här att transatlantiska målvakter haft ohyggligt svårt att lyckas på svensk is. Finns en rad keeprar som hållt OK klass där borta men varit tokusla här. Nu är det iofs en nivå under Elitserien men det är just i kvalserien han verkligen måste leverera (tillsammans med resten av laget, naturligtvis).

Det finns frågetecken helt klart, men känns fortfarande mer spännande en en svensk medelmåtta som man vet håller OK klass men inte ett snäpp mer.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Läste en tråd om honom på hfboards. Dom flesta var ganska överens om att Steves sämsta egenskap är den mentala biten. Vi får hoppas att han har bättrat på sig.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stulle skrev:Läste en tråd om honom på hfboards. Dom flesta var ganska överens om att Steves sämsta egenskap är den mentala biten. Vi får hoppas att han har bättrat på sig.
Hoppas han är motiverad. Det är såklart man är på gott humör över att få bo i Manhattan och sitta reserv i Madison Square Garden. Eller att spela i Ryssland och dels få ryska rubel men samtidigt spela för att ta sig tillbaka till NHL! Sist gick det ju sådär i Ryssland men bättre i Italien.

Undra vad hfboards killarna menar med mentala biten...?
Expert.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

SirDIFalot skrev:
Stulle skrev:Läste en tråd om honom på hfboards. Dom flesta var ganska överens om att Steves sämsta egenskap är den mentala biten. Vi får hoppas att han har bättrat på sig.
Hoppas han är motiverad. Det är såklart man är på gott humör över att få bo i Manhattan och sitta reserv i Madison Square Garden. Eller att spela i Ryssland och dels få ryska rubel men samtidigt spela för att ta sig tillbaka till NHL! Sist gick det ju sådär i Ryssland men bättre i Italien.

Det handlade en del om att när väl en puck gled in så kunde det rulla på lite för mycket ibland.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stulle skrev:
SirDIFalot skrev:

Det handlade en del om att när väl en puck gled in så kunde det rulla på lite för mycket ibland.
Det jag har hört från folk som kommer ihåg honom är att han var väldigt mycket upp och ner. Ena dagen grym, andra dagen fantastiskt usel.
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

SirDIFalot skrev:

Tror nog han är motiverad. Även om HA håller lägre standard än ES, så är nog chansen att komma tillbaka till NHL betydligt större i HA än i Italien, vilket borde öka hans motivationsfaktor. Dessutom skulle jag nog vilja påpeka att byta Italiensk vinter mot Svensk vinter kräver en del motivation bara det. :P
Alltid Oavsett.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Är positivt överraskad, men det kan gå lite hur som helst med detta.

Gnäller folk fortfarande på Challe?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Janzoo skrev:Är positivt överraskad, men det kan gå lite hur som helst med detta.

Gnäller folk fortfarande på Challe?
Kom igen nu. Klart inte ALLA kan vara nöjda men typ 95% har varit mer än nöjda med Challes arbete hela tiden.
Expert.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Någon som sett något utav Valiquette? Är verkligen överaskad på ett positivt sätt. Hoppas dem inte har stirrat sig blinda i att han har spelat 40 matcher för stora stygga Rangers..
Greato

Inlägg av Greato »

Detta är klart en mer intressant värvning än Hadelöv, Dahlberg osv.
I och med att han har varit i Italien så lär han nog motiveras ännu mer med lite mer kvalitet på spelet. Erfarenhet och kunnande verkar han ju ha! :)

Jävligt kul!
Glory1

Inlägg av Glory1 »

15 minuter av Valiquette (hittade den när jag såg en intervju någon postade ett par rader upp ;)) Och såg den inte i något tidigare inlägg, men jag kanske missat :)

Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Glory1 skrev:15 minuter av Valiquette (hittade den när jag såg en intervju någon postade ett par rader upp ;)) Och såg den inte i något tidigare inlägg, men jag kanske missat :)

Tycker hans stil påminner mycket om Ilya Bryzgalov, fast med mer Returer. Kan vara för att båda är väldigt stora, men det jag tycker är att han såg ut att vara väldigt vass med handskarna pga bra reflexer, samtidigt som han var följsam.

men som sagt, enligt mig ganska mycket returer rakt ut
Låst