Det här känns verkligen antingen eller. Antingen så kommer han dominera med ren klass och erfarenhet. Eller så är han trött och avdankad och fick ett bättre kontrakt här än i Italien typ. Känns verkligen antingen eller....
Har snabb kollat hans statistik och det är väl lite blandade känslor efter det.
Nog kan man dock ganska snabbt konstatera att han bara utifrån sin profil och sin statistik borde ligga i Allsvenskans toppskick.
Som en påse gott och blandat man vet inte riktigt vad man skall vänta sig när man sticker ner handen i påsen...
Jag undrar hur det kommer sig att han även om han har hållit ganska jämn nivå verkar ha haft ett par statistiska dalar? Är också ruggigt nyfiken på vad som kan sägas om hans person, hans karaktär och hans personliga egenskaper.
Spännande är väl en bra sammanfattning... Känns lite läskigt att inte veta vad man får dock...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Har snabb kollat hans statistik och det är väl lite blandade känslor efter det.
Nog kan man dock ganska snabbt konstatera att han bara utifrån sin profil och sin statistik borde ligga i Allsvenskans toppskick.
Som en påse gott och blandat man vet inte riktigt vad man skall vänta sig när man sticker ner handen i påsen...
Jag undrar hur det kommer sig att han även om han har hållit ganska jämn nivå verkar ha haft ett par statistiska dalar? Är också ruggigt nyfiken på vad som kan sägas om hans person, hans karaktär och hans personliga egenskaper.
Spännande är väl en bra sammanfattning... Känns lite läskigt att inte veta vad man får dock...
Delar din syn på det hela, men samtidigt tycker jag det är bra att man faktiskt vågar testa något annat. Tyvärr finns det väl en viss historik av transatlantiska målvakter som misslyckats här över, men nu är det trots allt en serie under Eliteserien vi pratar om.
Det här känns ju helt klart som en kille som borde kunna hålla tätt när det verkligen gäller (dvs kvalserien). Jag är nöjd med hur Challe löste första målvaktsposten nu när Tellqvist inte kom, tror och hoppas att han kommer hålla riktigt bra klass i Allsvenskan.