Heaty skrev:Enda anledningen till att jag är medlem i JK är för att jag egentligen inte hade något val när jag köpte säsongskort i fotbollen.
Ogillar starkt hela styrelsen, hur dem arbetar och hur dem beter sig. Kräver inte att någon ska förstå mig, men jag vet i första hand om att JKs styrelse hotar och söker upp folk.
JK är skit enligt mig. Tycker inte ens att jobbet dem gör är särskilt hårt. Anordna resor och klaga då och då på folk? När senast var deras hemsida fixad till exempel.
Nej, jag hade gärna sett en annan supporterförening, eller i alla fall en ny styrelse.
Vet att det här är i jävligt fel tråd, men diskussionen togs upp här och jag behövde skriva av mig.
Känner mod för det så kan jag ta bort den och lägga den i rätt tråd.
"men jag vet i första hand om att JKs styrelse hotar och söker upp folk."
Ska du komma med såna anklagelser måste du kunna backa upp det med fakta och bevis. Nu. Hoppas du förstår det.
Tyvärr vågar jag inte. Så är det. Är det någon som vill veta vad jag syftar på så kan man dra iväg ett PM så kan jag förklara där.
Med hot menar jag inte direkta hot i en mörk gränd någonstans. Utan snarare "Sluta med det här annars".
EDIT: Och just därför ser jag det inte som en omöjlighet att JK skulle sätta sig emot BRB, för dem har satt emot sig andra initiativ som gjorts av supportrar.
Vill även säga att jag inte alls försöker skapa opinion mot JK, dem fyller absolut ett behov. Tänker inte komma med bevis för jag har inte någon agenda att jag ska övertyga folk om att JK är skit.
Senast redigerad av Heaty den 2012-06-10 15:06:31, redigerad totalt 1 gånger.
Heaty skrev:Tyvärr vågar jag inte. Så är det. Är det någon som vill veta vad jag syftar på så kan man dra iväg ett PM så kan jag förklara där.
Med hot menar jag inte direkta hot i en mörk gränd någonstans. Utan snarare "Sluta med det här annars".
EDIT: Och just därför ser jag det inte som en omöjlighet att JK skulle sätta sig emot BRB, för dem har satt emot sig andra initiativ som gjorts av supportrar.
Heaty skrev:Tyvärr vågar jag inte. Så är det. Är det någon som vill veta vad jag syftar på så kan man dra iväg ett PM så kan jag förklara där.
Det är väl inte direkt konstigt dock?
Förklara dig hemskt gärna. Anser du, för så tolkar jag det, att JK har rätten att bestämma över alla Djurgårdsfans och vad de tar sig för?
Förklara dig hemskt gärna. Anser du, för så tolkar jag det, att JK har rätten att bestämma över alla Djurgårdsfans och vad de tar sig för?
Nej, men dom kan ju mycket väl tycka att projektet höll dålig tajming. I och med att man ställer vissa krav på DIF hockey just nu. DIF-säk problemen är långt ifrån lösta och dom försvinner inte med Mats Larsson. Här ställer JK vissa krav. Då är det inte jättebra att det kommer en annan gruppering som glider in och säger "Vi vill gärna bli våldtagna i röven av DIF-säk så länge vi får vara alltid oavsett woho!"
Men återigen. JK är inte DIF supportrarna. Om det är några supportrar som inte längre anser att säkerhetsarbetet är en lika viktig fråga som att locka folk till DIFhockey i allsvenskan så är det upp till dem att försöka göra något åt detta. JK har ingen rätt att gå in och påstå att något är fel eller inte.
Nej, men dom kan ju mycket väl tycka att projektet höll dålig tajming. I och med att man ställer vissa krav på DIF hockey just nu. DIF-säk problemen är långt ifrån lösta och dom försvinner inte med Mats Larsson. Här ställer JK vissa krav. Då är det inte jättebra att det kommer en annan gruppering som glider in och säger "Vi vill gärna bli våldtagna i röven av DIF-säk så länge vi får vara alltid oavsett woho!"
Tänk hur ett svar ibland kan ge mer än man egentligen frågat efter.
Hur som helst. Detta tyckande ger aldrig JK rätt att diktera supporter-regler för alla DIF Hockeys supportrar. Har jag fel?
Heaty skrev:Enda anledningen till att jag är medlem i JK är för att jag egentligen inte hade något val när jag köpte säsongskort i fotbollen.
Ogillar starkt hela styrelsen, hur dem arbetar och hur dem beter sig. Kräver inte att någon ska förstå mig, men jag vet i första hand om att JKs styrelse hotar och söker upp folk.
JK är skit enligt mig. Tycker inte ens att jobbet dem gör är särskilt hårt. Anordna resor och klaga då och då på folk? När senast var deras hemsida fixad till exempel.
Nej, jag hade gärna sett en annan supporterförening, eller i alla fall en ny styrelse.
Vet att det här är i jävligt fel tråd, men diskussionen togs upp här och jag behövde skriva av mig.
Känner mod för det så kan jag ta bort den och lägga den i rätt tråd.
"men jag vet i första hand om att JKs styrelse hotar och söker upp folk."
Ska du komma med såna anklagelser måste du kunna backa upp det med fakta och bevis. Nu. Hoppas du förstår det.
Heaty: Som styrelseledamot och vice ordförande vill jag gärna veta vad du baserar det där på. Och det snabbt.
När det gäller hemsidan är jag dessutom ansvarig - vad är det du menar med att den inte är "fixad"?
Järnkaminerna får naturligtvis ha åsikter på andra arrangemang som de tycker försämrar deras hållpunkt på Djurgården Hockey, men ifall de yttrar sig i någon form av hotfulla ordalag så tappar jag fullständigt all respekt jag haft för dem som gruppering. Låter absurt om det stämmer.
I grund och botten kan jag förstå hur JK tänker i sakfrågan - alla vill nå samma mål; en härlig stämning och en läktarkultur som andra klubbar bara kan drömma om. De lägger ner ideell tid på att få det hela att lyckas. Folk drägglar över youtube-klipp på klacken där det är ruskig stämning och slår sig för bröstet och säger "Men Djurgården har minsann bäst stämning i hockeysverige på sina matcher" men sen kan man inte tänkas att stå bakom dem nu när det kanske som bäst behövs.
Men det är en JÄVLIGT fel väg att gå om man uttrycker sig hotfullt mot andra supportergrupperingar. Då har man inte förstått att även den andra sidan, dvs de som INTE är engagerade i JK trots allt håller på samma lag och har samma slutmål i tankarna.
Således kräver jag en redovisning av dessa påstådda hot...annars skall man inte uttala sig i frågan alls och påstå saker är min bestämda åsikt.
Som sagt, förväntar mig inte att någon litar på mig.
Det jag själv kan säga är att jag vet om att JK har betett sig jävligt olämpligt i vissa frågor. Och jag skiter i vad man tyckte om grupperingen i sig.
Nu släpper jag det här, och som sagt; skapa er en egen uppfattning, men jag har min jävligt klart för mig i alla fall.
EDIT: Och nej, jag känner mig inte bekväm i att "redovisa" någonting. Och jag behöver inte heller redovisa någonting. Jag vet bara om att jag har ansett att JK har uppträtt hotfullt mot mig och vänner, om JK tycker det eller om jag bara är en tönt är en annan femma.
Ber om ursäkt för hur jag formulerade mig, menade inte att styrelsen är någon ond förening som "söker upp folk". Jag vet dock att dem gjorde det i den situation där jag kände mig hotad.
-daniel- skrev:Förstår inte riktigt varför du skall posta anklagelserna om hot ifall du inte förklarar dig offentligt? Helt meningslöst.
EDIT: vill klargöra att jag har noll och åter noll anknytning till JK. Är inte JK medlem, har ej för avsikt att bli medlem heller för den delen.
Bra fråga, jag bad även om ursäkt för hur jag formulerade mig. Men som sagt, är inte ute efter att vända folk mot JK. Så det finns lika lite anledning som att säga det från första början till att lägga upp massa bevis för att det stämmer. Jag har förklarat mig för dem som verkar ha anknytning till JK i PM och jag tycker det räcker.
-daniel- skrev:Förstår inte riktigt varför du skall posta anklagelserna om hot ifall du inte förklarar dig offentligt? Helt meningslöst.
EDIT: vill klargöra att jag har noll och åter noll anknytning till JK. Är inte JK medlem, har ej för avsikt att bli medlem heller för den delen.
Bra fråga, jag bad även om ursäkt för hur jag formulerade mig. Men som sagt, är inte ute efter att vända folk mot JK. Så det finns lika lite anledning som att säga det från första början till att lägga upp massa bevis för att det stämmer. Jag har förklarat mig för dem som verkar ha anknytning till JK i PM och jag tycker det räcker.
Nä men du måste ju förstå att vi alla blir jävligt nyfikna vad du menar? Det är trots allt rätt allvarliga anklagelser du kommer med.
Ser inte heller varför du inte kan posta det direkt om du kan förklara i PM. Det är ju inte direkt svårt för någon du förklarar i PM att posta det du skriver...?