Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tessan »

gaspo skrev:

Bremberg skriver detta var?
På sin Twitter.
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av gaspo »

dutti skrev:
Lucky Luke skrev:
gaspo skrev:
peter johansson skrev:Jag säger det ÄN EN GÅNG att det finns i STORT SETT inte många kvar med det där riktiga klubbhjärtat,det är synd men det är dagens sanning så snälla lägg ner detta tjatande om riktiga hjärtan hit och dit hur gamla är ni??? En fråga till er som tycker att alla skall halvera sina löner när man spelar i Djurgår`n:: ni jobbar på ett företag som år efter år går riktigt bra och och som är ett riktigt starkt varumärke i Sverige men sed
an rätt var det är så kommer ett bakslag och man hamnar lite i "skymundan" av de stora pojkarna och då får du förfrågan om följande att du får och vi vill gärna att du stannar kvar men du får gå ner 40-50% i lön hur skulle du göra då??? samtidigt så får du ett erbjudande från ett annat företag där du kan behålla din nuvarande lön eller få mer.........HUR GÖR DU NU :?: :roll: :shock: jag vet vad jag skulle gjort vet du??

Hur gammal är du?? Hur många tjänar 300 kaker i månaden? Gör man detta har man råd o halvera sin lön ett år. Tjänar du en vanlig 25k lön så funkar det inte. Din jämförelse du gör är så tävla korkad
vi snackar inget vanligt jobb här. Nilson är en riktig jävla gris!
Håller helt med!! Dessutom skulle jag vilja tillägga att det kanske, kanske finns andra värden i livet än bara pengar. Hört talas om glädje och stolthet för en klubb tex ?
Nu håller jag med de flesta i deras kritik mot Nilson.. Ju mer jag hör desto mer irriterad blir jag på den lilla flickan.

Men det där är ett konstigt sätt att tänka på asså. Tjänar du 50k/månad förlorar du bra jävla mycket mindre pengar än om du halverar din lön på 300k/månad. Tänk att på ett år förlorar man då 1,8 Mkr.. Hade du däremot bara tjänat 50k/månad hade din alternativkostnad (dvs kostnad för utebliven lön) istället bara blivit 300 tkr.. För en hockeyspelare som försöker tjäna ihop sin pension innan han firar 40 år är det rätt jävla viktigt.
Förutom lönen som syns hos skatteverket så har 99,9% av spelarna pensionsavsättningar varje månad som klubben sätter in!!!! Du tror inte du klarar dig bättre på 150k i månaden än 25k. Kom tebaka till verkligheten nu. Spelarna kan ta ett vanligt jobb efter karriären. Dom tjänat tillräckligt så dom kan ta ett 25% jobb
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Tessan, har du hör något mer om Ottoryktet på twitter?
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

peter johansson skrev:Jag säger det ÄN EN GÅNG att det finns i STORT SETT inte många kvar med det där riktiga klubbhjärtat,det är synd men det är dagens sanning så snälla lägg ner detta tjatande om riktiga hjärtan hit och dit hur gamla är ni??? En fråga till er som tycker att alla skall halvera sina löner när man spelar i Djurgår`n:: ni jobbar på ett företag som år efter år går riktigt bra och och som är ett riktigt starkt varumärke i Sverige men sedan rätt var det är så kommer ett bakslag och man hamnar lite i "skymundan" av de stora pojkarna och då får du förfrågan om följande att du får och vi vill gärna att du stannar kvar men du får gå ner 40-50% i lön hur skulle du göra då??? samtidigt så får du ett erbjudande från ett annat företag där du kan behålla din nuvarande lön eller få mer.........HUR GÖR DU NU :?: :roll: :shock: jag vet vad jag skulle gjort vet du??
"lite i skymundan" ?
Om jag och mina kollegor bara slutade jobba ett år och därmed såg till att receptionister, vaktmästare och annat folk blev avskedat plus satte företaget i en sämre marknadsföringsmässig sits
och jag trivs på jobbet samt måste flytta till en annan stad för att få "det jag förtjänar" skulle jag nog inte alls vara omöjlig på att spotta i näven och ge mig fan på att göra rätt för mig med sämre förmåner och lägre lön - det var ju mitt fel att det blev som det blev..?
Swordthain

Inlägg av Swordthain »

Tessan skrev:
gaspo skrev:

Bremberg skriver detta var?
På sin Twitter.
Verkar även ha skrivit en del annat under natten på Twitter. Lite tveksam till att man som offentlig person och spelare i Djurgården verkligen ska twittra om man är på 40-årsfest och har en historia gällande alkohol. Relativt oskyldigt men framgår ändå med all önskvärd tydlighet att han inte är helt nykter. Do not drink and tweet.
Linkan på Twitter i natt skrev: 10h Fredrik Bremberg?@fbremberg
Älskar Hedström, torp, liket, alla mina vänner à LOT ! Andreas o Johan MUCHO

10h Fredrik Bremberg?@fbremberg
@fbremberg @hedstrom17 @ntorp torp e kung med Jonte h! Love you guys!

@hedstrom17@ntorp lev mitt liv och du kommer ha kul, and no regrets, ha ha hi hi !

E p 40-års fest och inser jag har levt ett helt annorlunda liv än alla andra här .lev livet och partaja hårt och njut av livet, skål! #nice
Funderar även på vilken del han menade var "Skitsnack" i Marie Hallmans artikel: hennes text eller Mackans ord.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4894475.ab låter ju lite mer positivt denna artikel om Otto:))
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

spocksbeard skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4894475.ab låter ju lite mer positivt denna artikel om Otto:))
Den där artikeln är skriven den 28:e maj...
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

-daniel- skrev:
spocksbeard skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4894475.ab låter ju lite mer positivt denna artikel om Otto:))
Den där artikeln är skriven den 28:e maj...
Mm såg det nu..Inte sett den förut så trodde den var ny...my bad..((
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bra nivå senaste sidorna... Folk som länkar till gamla artiklar, folk som frågar folk vart dom läst det dom ska även när dom angett källan... Typ hälften som använder punkt och stor bokstav, men gärna dubbla frågetecken och utropstecken här och där.
Expert.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:Bra nivå senaste sidorna... Folk som länkar till gamla artiklar, folk som frågar folk vart dom läst det dom ska även när dom angett källan... Typ hälften som använder punkt och stor bokstav...
Ja vi har det riktigt svårt här inne. Total anarki.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

dutti skrev:
Lucky Luke skrev:
gaspo skrev:
peter johansson skrev:Jag säger det ÄN EN GÅNG att det finns i STORT SETT inte många kvar med det där riktiga klubbhjärtat,det är synd men det är dagens sanning så snälla lägg ner detta tjatande om riktiga hjärtan hit och dit hur gamla är ni??? En fråga till er som tycker att alla skall halvera sina löner när man spelar i Djurgår`n:: ni jobbar på ett företag som år efter år går riktigt bra och och som är ett riktigt starkt varumärke i Sverige men sed
an rätt var det är så kommer ett bakslag och man hamnar lite i "skymundan" av de stora pojkarna och då får du förfrågan om följande att du får och vi vill gärna att du stannar kvar men du får gå ner 40-50% i lön hur skulle du göra då??? samtidigt så får du ett erbjudande från ett annat företag där du kan behålla din nuvarande lön eller få mer.........HUR GÖR DU NU :?: :roll: :shock: jag vet vad jag skulle gjort vet du??

Hur gammal är du?? Hur många tjänar 300 kaker i månaden? Gör man detta har man råd o halvera sin lön ett år. Tjänar du en vanlig 25k lön så funkar det inte. Din jämförelse du gör är så tävla korkad
vi snackar inget vanligt jobb här. Nilson är en riktig jävla gris!
Håller helt med!! Dessutom skulle jag vilja tillägga att det kanske, kanske finns andra värden i livet än bara pengar. Hört talas om glädje och stolthet för en klubb tex ?
Nu håller jag med de flesta i deras kritik mot Nilson.. Ju mer jag hör desto mer irriterad blir jag på den lilla flickan.

Men det där är ett konstigt sätt att tänka på asså. Tjänar du 50k/månad förlorar du bra jävla mycket mindre pengar än om du halverar din lön på 300k/månad. Tänk att på ett år förlorar man då 1,8 Mkr.. Hade du däremot bara tjänat 50k/månad hade din alternativkostnad (dvs kostnad för utebliven lön) istället bara blivit 300 tkr.. För en hockeyspelare som försöker tjäna ihop sin pension innan han firar 40 år är det rätt jävla viktigt.

Som några redan sagt så är det inte ett tvång på att man ska pensionera sig efter den sportsliga karriären utan kniper det så är det ju fritt fram för alla att skola om sig!
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Madhawk frågar Patrik Sylvegård i Malmö om statusen på Nils Andersson:

Inte mycket som händer nu.
Frågade Patrik Sylvegård på sms om status på Nils Andersson.
Ni ska veta att "Sly" verkar ligga på rätt hårt där. Men agenten hade inte lämnat något besked om klubbval där ännu. Tror inte hans val av klubb ligger speciellt långt bort.

Undrar just vilken klubb han väljer - Redhawks eller DIF?
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Lucky Luke skrev:Madhawk frågar Patrik Sylvegård i Malmö om statusen på Nils Andersson:

Inte mycket som händer nu.
Frågade Patrik Sylvegård på sms om status på Nils Andersson.
Ni ska veta att "Sly" verkar ligga på rätt hårt där. Men agenten hade inte lämnat något besked om klubbval där ännu. Tror inte hans val av klubb ligger speciellt långt bort.

Undrar just vilken klubb han väljer - Redhawks eller DIF?
Glömde länken - http://mrmadhawk.se/
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Harold Camping skrev:
SirDIFalot skrev:Bra nivå senaste sidorna... Folk som länkar till gamla artiklar, folk som frågar folk vart dom läst det dom ska även när dom angett källan... Typ hälften som använder punkt och stor bokstav...
Mitt inlägg om målvakternas storlek var väl bra?

Typiskt och intressant nog inte många som velat/orkat/kunnat kommentera det. Det säger ven hel del om nivån på forumet...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Andy skrev:
Harold Camping skrev:
Mitt inlägg om målvakternas storlek var väl bra?

Typiskt och intressant nog inte många som velat/orkat/kunnat kommentera det. Det säger ven hel del om nivån på forumet...
Tycker att du skriver bra inlägg, det ska du ha en eloge för. Tycker faktiskt att det är många som skriver bra saker här inne. Sen finns det en grupp hopplösa individer som dränker de bra posterna med att skriva hela tiden och om helt ointressanta saker.

Gällande sista backposten så hoppas man på denna Scalzo, där snackar vi en intressant spelare. Först går man och hoppas på Scalzo för att sedan läsa om hur vi samtidigt jagar Nils Andersson som förvisso inte är någon dålig spelare. Hur det än blir tycker jag nog att vi har en bra backbesättning.
Låst