Svårtolkad. Antar att han menar Nilsons uttalande. Pinsamt av Marcus isåfall.Jepe skrev:Rätt intressant svar Bremberg ger Hallman på artikeln som hon hänvisar till AB i ang Nilson.
Brembergs twitterkommentar:
"Skitsnack"
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Född till sportchef.
Exakt! Går ju iofs att tolka hur som helst, men jag köper inte mackans "förklaringar" ändå. Utan tror faktiskt att det är just skitsnack.android skrev:Svårtolkad. Antar att han menar Nilsons uttalande. Pinsamt av Marcus isåfall.Jepe skrev:Rätt intressant svar Bremberg ger Hallman på artikeln som hon hänvisar till AB i ang Nilson.
"Skitsnack"
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jag vet att Challe har varit rätt öppen med de äldre spelarna som Ölvestad, Fimpen, Linkan och någon till. Han har berättat vad som skett på värvningsfronten och hur turerna gått med vissa spelare. Men sedan kan väl Challe och Mackan ha helt skilda versioner...
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är väl så uppenbart att det är skitsnack att det inte ens behöver kommenteras?Jepe skrev:Exakt! Går ju iofs att tolka hur som helst, men jag köper inte mackans "förklaringar" ändå. Utan tror faktiskt att det är just skitsnack.android skrev:Svårtolkad. Antar att han menar Nilsons uttalande. Pinsamt av Marcus isåfall.Jepe skrev:Rätt intressant svar Bremberg ger Hallman på artikeln som hon hänvisar till AB i ang Nilson.
"Skitsnack"
Kallas bortförklaring.
- SirDIFalot
Ett möjligt scenario. En teori alltså. Inte fakta.
Säg att Nilson tjänade 300.000 kr i månaden, eller skulle göra i alla fall den kommande säsongen. Han har två möten med Challe. Erbjuder sig att gå ner i lön. Men absolut max 50%. Det skulle innebära en lön på 150.000. Jag tror att DIF max är villiga att betala sina toppspelare max cirka 100.000. Därför tyckte inte Challe det var någon idé att ge honom ett kontraktsförslag eftersom man inte skulle kunna komma upp i det summorna som krävdes. I så fall stämmer det att Challe och Mackan har haft två möten. Men att Challe inte gett honom något konkret kontraktsförslag.
Säg att Nilson tjänade 300.000 kr i månaden, eller skulle göra i alla fall den kommande säsongen. Han har två möten med Challe. Erbjuder sig att gå ner i lön. Men absolut max 50%. Det skulle innebära en lön på 150.000. Jag tror att DIF max är villiga att betala sina toppspelare max cirka 100.000. Därför tyckte inte Challe det var någon idé att ge honom ett kontraktsförslag eftersom man inte skulle kunna komma upp i det summorna som krävdes. I så fall stämmer det att Challe och Mackan har haft två möten. Men att Challe inte gett honom något konkret kontraktsförslag.
Expert.
- -daniel-
Tror inte en sekund att Mackan var villig att gå ner några 50%...SirDIFalot skrev:Ett möjligt scenario. En teori alltså. Inte fakta.
- SirDIFalot
Nopp, det är jag också tveksam till. Tror snarare det handlat om 30-40%. Max. Men poängen är, även om han skulle erbjudit sig att gå ner max 50% så skulle DIF inte kunnat komma nära hans krav.-daniel- skrev:Tror inte en sekund att Mackan var villig att gå ner några 50%...SirDIFalot skrev:Ett möjligt scenario. En teori alltså. Inte fakta.
Hela grejjen är ju Mackans fel. Hade han sagt på någon av dessa möten att "jag kan spela för 80k i månaden" eller något sånt så hade det varit löst samma dag. Han har ju haft möten med DIF men uppenbarligen gjort något som gjort så att DIF inte ens försökt erbjuda honom ett kontrakt. Mats Larsson sa ju att Mackan var en av spelarna man absolut ville ha kvar. Så varför skulle de dissat honom om han inte ställde orimliga krav.
Expert.
- -daniel-
Personligen tror jag Marcus var villig att backa kanske 10 max 20% från sin nuvarande nivå. Mats Larsson gör ju i intervjun tydligt att DIF verkligen såg Mackan som en viktig kugge inför den kommande säsongen (precis som du skriver); klart som fan man var beredd att ge honom samma villkor som alla andra - dvs ca 50% av nuvarande ersättning.
Marcus Nilson är precis samma typ av människa som Daniel Tjärnqvist; de håller sig själva jävligt högt rankade och tycker sig vara bättre än de flesta andra och värda en hög ersättning. Inget fel i det kanske om man presterar därefter iofs.
Jag sa redan efter säsongen att det fanns tre kuggar i laget som med stor sannolikhet skulle stanna (Jimmie, Fimpen, Otto) men att det var väldigt tveksamt med D.Tjärnqvist, och hyfsat osäkert med Mackan. Trodde faktiskt att Marcus skulle skämmas så mycket att han accepterade de nivåer som DIF kunde erbjuda, men han har ju ända sedan degraderingen gjort det väldigt tydligt att han är en feg och ryggradslös figur som skiter fullständigt i Djurgården Hockey.
Marcus Nilson är precis samma typ av människa som Daniel Tjärnqvist; de håller sig själva jävligt högt rankade och tycker sig vara bättre än de flesta andra och värda en hög ersättning. Inget fel i det kanske om man presterar därefter iofs.
Jag sa redan efter säsongen att det fanns tre kuggar i laget som med stor sannolikhet skulle stanna (Jimmie, Fimpen, Otto) men att det var väldigt tveksamt med D.Tjärnqvist, och hyfsat osäkert med Mackan. Trodde faktiskt att Marcus skulle skämmas så mycket att han accepterade de nivåer som DIF kunde erbjuda, men han har ju ända sedan degraderingen gjort det väldigt tydligt att han är en feg och ryggradslös figur som skiter fullständigt i Djurgården Hockey.
- SirDIFalot
Jag trodde faktiskt inte heller att DT skulle riva upp familjen och flytta utomlands igen... Men man blev återigen påmind om hur fruktansvärt pengakåt han är. Han och Hannula är nog i en klass för sig när det kommer till de som spelat i DIF senaste åren.
Expert.
Ja det är fan vidrigt!!!SirDIFalot skrev:Jag trodde faktiskt inte heller att DT skulle riva upp familjen och flytta utomlands igen... Men man blev återigen påmind om hur fruktansvärt pengakåt han är. Han och Hannula är nog i en klass för sig när det kommer till de som spelat i DIF senaste åren.
Det är i dessa stunder man vet vilka som verkligen är ens vänner, så all hyll till spelarna som stannar, och ni som drar till dem som bjuder högst kan fan dra åt helvete, ni spelade ner oss i skiten och ska fan gå ner på knä och lova att spela gratis.
Fy fan alltså, älskar spelare som Fimpen,Ölve och Bremberg, där har vi riktiga jävla hjältar!
- -daniel-
Fast som jag skrev ovan så kom Daniels flytt knappast som någon överraskning. Är osäker på att det är pengarna i sig som styr; tror snarare de har en egen självbild som sätter dessas spelares verklighet i en egen dager. De kan liksom inte spela för kaffepengar eftersom det dels blir svårt att motivera sig, och sen tycker de sig vara värda så mycket mer efterom de under stora delar av karriären haft fina lukrativa kontrakt... Det hela blir således någon slags principfråga.SirDIFalot skrev:Jag trodde faktiskt inte heller att DT skulle riva upp familjen och flytta utomlands igen... Men man blev återigen påmind om hur fruktansvärt pengakåt han är. Han och Hannula är nog i en klass för sig när det kommer till de som spelat i DIF senaste åren.
Äg lähh ner snacket om att mackan är en svikare. Jag dyrkar Mackan men jag tror det är bäst både för honom själv och DIF att han rör sig till en annan klubb. Hade vi lirat kvar i elitserien så hade jag gärna haft kvar honom men han är ingen spelare för allsvenskan. Ganska väntat att folk kallar honom svikare och allt vad man säger, lite väl förutsägbart men snacket innan från supporterhåll är ju att man borde välja otto framför mackan. Behöver inte ens skriva varför utan alla vet sjävla förklaringen till detta.
Att detta hände är inte oväntat för fem öre, inte heller en besvikelse. Modo är trots allt ett lag helt utan själ och det upprör mig inte ett dugg att spelare drag dit. Att mackan väljer just modo, precis som kempe, är ett tecken på att han inte vill göra djurgårdare upprörda för även mackan inser att modo är ett lag som ingen bryr sig om. Det kunde varit så jävla mycket värre om han spelat i luleå eller nåt annat skitgäng.
Att detta hände är inte oväntat för fem öre, inte heller en besvikelse. Modo är trots allt ett lag helt utan själ och det upprör mig inte ett dugg att spelare drag dit. Att mackan väljer just modo, precis som kempe, är ett tecken på att han inte vill göra djurgårdare upprörda för även mackan inser att modo är ett lag som ingen bryr sig om. Det kunde varit så jävla mycket värre om han spelat i luleå eller nåt annat skitgäng.
Haha men ge dig. Tror du att mackan hade två kontraktsförslag, ena från MoDo och det andra från Luleå. Så tänkte han "Nej men MoDo, dem bryr sig ingen om. Där spelar jag! Då kan jag pissa på och svika det laget jag påstått älska utan att nån bryr sig! Det är ju bara modo!". Jag bryr mig inte om enbart skickligheten på spelaren, det är vad han har påstått sig känna för oss och föreningen. När man sen märker att han bara snackat skit, så är det klart som korvspad att jag tänker gnälla på honom.gurra skrev:Äg lähh ner snacket om att mackan är en svikare. Jag dyrkar Mackan men jag tror det är bäst både för honom själv och DIF att han rör sig till en annan klubb. Hade vi lirat kvar i elitserien så hade jag gärna haft kvar honom men han är ingen spelare för allsvenskan. Ganska väntat att folk kallar honom svikare och allt vad man säger, lite väl förutsägbart men snacket innan från supporterhåll är ju att man borde välja otto framför mackan. Behöver inte ens skriva varför utan alla vet sjävla förklaringen till detta.
-
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12836
Skulle han kunna vara något? Tyckte att han var en av de bätttre backarna i Rögle under kvalserien i alla fall och tror inte att han är särskilt dyr.
Awesome namn dessutom (:
Skulle han kunna vara något? Tyckte att han var en av de bätttre backarna i Rögle under kvalserien i alla fall och tror inte att han är särskilt dyr.
Awesome namn dessutom (:
jag har förståelse för att folk är förbannade för att mackan inte har uttalat sig en ända gång sedan degraderingen, det är jag också.det är skamligt att agera så som lagkapten! Men hur många tror ni i dagens DIF skulle stanna för 80k när de kan få runt 300k i en annan klubb?det är trots allt 220k som skiljer.differensen blir ganska stor på ett eller två år!SirDIFalot skrev:Nopp, det är jag också tveksam till. Tror snarare det handlat om 30-40%. Max. Men poängen är, även om han skulle erbjudit sig att gå ner max 50% så skulle DIF inte kunnat komma nära hans krav.-daniel- skrev:Tror inte en sekund att Mackan var villig att gå ner några 50%...SirDIFalot skrev:Ett möjligt scenario. En teori alltså. Inte fakta.
Hela grejjen är ju Mackans fel. Hade han sagt på någon av dessa möten att "jag kan spela för 80k i månaden" eller något sånt så hade det varit löst samma dag. Han har ju haft möten med DIF men uppenbarligen gjort något som gjort så att DIF inte ens försökt erbjuda honom ett kontrakt. Mats Larsson sa ju att Mackan var en av spelarna man absolut ville ha kvar. Så varför skulle de dissat honom om han inte ställde orimliga krav.
Sen finns det fler perspektiv att sen det ifrån.de flesta spelarna (i alla fal de lite äldre) har fru och barn och jag kan tänka mig att fruarna har en ganska stor del i besluten som spelarna ska fattar.
Jag kanske är ute och cyklar,jag vet inte:)