Man kan väl banna IP-adressen?Magnutz skrev:Som du ser skapar de bara nya konton. Vi inväntar diskussion om ett nytt system för registrering.HomeOfSvenTumba skrev:Ingen riktig Mod som kan banna alla troll?
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Jag ser ett mönster...
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Då behöver de bara ändra sin IP eller köra igenom en proxy. Det hjälper alltså inte ett dugg.HomeOfSvenTumba skrev:Man kan väl banna IP-adressen?Magnutz skrev:Som du ser skapar de bara nya konton. Vi inväntar diskussion om ett nytt system för registrering.HomeOfSvenTumba skrev:Ingen riktig Mod som kan banna alla troll?
-
Visst... Men å andra sida så skulle det vara det sista du gjorde i detta livet. Du vet inte vem du pratar med...Harold Camping skrev:Satt otroligt länge och funderade över hur jag skulle svara på denna otroligt inkompetenta post. Ber om ursäkt för att jag inte kom på något och ber om ursäkt för mitt omogna svar.Ångermanlänning skrev:Vad har ni s k fans för ansvar då? Är det fullt på matcherna? Att snacka skit om Mackan när han senaste säsongen gjorde 32 poäng, vilket är ganska hyggligt - lika mycket som Modos Nicklas Sundström. Hade resten av laget presterat likadant så hade det varit SM-guld. Snacka skit om Modo går ju också men där finns det i alla fall något heter hjärta. Markus Näslund är nog god för en halv miljard, Foppa likaså - varför arbetar de för Modo när de kan leva i sus och dus? Hjärta. Mackan hamnar nu i en bättre miljö än tidigare, hur rolig var Hardy..., och där kommer han säkert att prestera. Näe, DIF är en misskött förening på alla sätt och vis och nu tror alla att det blir ETT år i kvalserien och sen är man tillbaka... Tror inte det. man kommer nog att harva i många år och det tills man blir mer ödmjuk inför uppgiften, dvs att man måste KÄMPA för att vinna.Andy skrev:Ang Mackan så har jag ofta här inne sagt att man måste skilja på HUR man gör saker och VAD man gör.
Det kan självklart vara ok att lämna av olika skäl. Det kan var helt ok att gå till andra elitserieklubbar osv.
Men att som Mackan inte ens när man ändå är lagkapten uttala sig i media eller säga något till oss fans efter att man spelat ner vår förening i Allsvenskan - det stinker - hur man än vänder på det.
Som lagkapten tycker jag också att man har ett visst ansvar att kommunicera med oss suportrar om man väljer att lämna eller vom klubben vill att man lämnar. Detta ansvar har Mackan inte tagit och det är inte ok.
De reaktioner man förväntar sig från en lagkapten efter att ha vikit ner sig lett laget ner i Allsvenskan är ungefär:
1. Att tårögd uttala sig till media och fans direkt efter sista matchen (minns alla lagkaptener som storgråtit i direktsändning och sagt att allt är skit)
2. Att omedelbart gå ut med ett uttalande till oss suportrar.
3. Att vara den förste som säger "jag är beredd att ta mitt ansvar, sänka min lön och lira upp oss igen" (jämför med Fimpen som hade lirat för kaffepengar bara han fick chansen att spela upp oss igen)
Jag vet inte vad jag ska säga...
MEN JÄVLA VAD JAG VILL KLAPPA TILL DIG. EN SATANS JÄVLA SMÄLL.
Tomas Ros är exceptionellt duktig på att sprida skit och dynga, och förvandla en sport som ishockey till teater och dokusåpa. Det är en av de främsta egenskaperna man måste ha för att kunna jobba på Aftonbladet och Expressen. Vi får ha i åtanke att skitmaskiner som dessa inte längre förmedlar nyheter, de säljer dem. Alltså måste allting vara sensationellt och gärna chockerande då det är sånt som säljer.
Tomas Ros sitter väl och kommer i byxorna nu när han sitter och smygläser de reaktioner vi häver ur oss här på forumet i respons till något han skrivit.
Varför inte ge spelare som slutat en chans att få förklara sig via vår hemsida? Ett öppet brev om varför de slutar. Sen kan DIF Hockey bemöta eventuell kritik i ett sådant brev på sidan också. Blir så jävla trött på att se länkar till Tomas Ros och andra sensationsjournalisters bajsmackor som grund för en massa redigt tjafs här på sidan. Plus att jag tror om spelarna fick en chans att förklara sig skulle mängden skitsnack på detta forum kunna minska rätt markant också.
Sen skulle jag dessutom bli glad om man kunde ha någon artikel ute om hur fan kontraktering fungerar vid nedflytting/uppflyttning i lite mer detalj. Om ES kontrakt gäller i HA eller inte, som jag uppfattad det dock så verkar det som att ES kontrakt INTE gäller, men jag är fan inte 100% säker på det.
Tomas Ros sitter väl och kommer i byxorna nu när han sitter och smygläser de reaktioner vi häver ur oss här på forumet i respons till något han skrivit.
Varför inte ge spelare som slutat en chans att få förklara sig via vår hemsida? Ett öppet brev om varför de slutar. Sen kan DIF Hockey bemöta eventuell kritik i ett sådant brev på sidan också. Blir så jävla trött på att se länkar till Tomas Ros och andra sensationsjournalisters bajsmackor som grund för en massa redigt tjafs här på sidan. Plus att jag tror om spelarna fick en chans att förklara sig skulle mängden skitsnack på detta forum kunna minska rätt markant också.
Sen skulle jag dessutom bli glad om man kunde ha någon artikel ute om hur fan kontraktering fungerar vid nedflytting/uppflyttning i lite mer detalj. Om ES kontrakt gäller i HA eller inte, som jag uppfattad det dock så verkar det som att ES kontrakt INTE gäller, men jag är fan inte 100% säker på det.
Alltid Oavsett.
Så grymt skönt att slö "Mackan" åker upp till Ö-vik och spelar ned Modo i Allsvenskan också.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Skärpning från båda håll tack?Ångermanlänning skrev:Visst... Men å andra sida så skulle det vara det sista du gjorde i detta livet. Du vet inte vem du pratar med...Harold Camping skrev:Satt otroligt länge och funderade över hur jag skulle svara på denna otroligt inkompetenta post. Ber om ursäkt för att jag inte kom på något och ber om ursäkt för mitt omogna svar.Ångermanlänning skrev:Vad har ni s k fans för ansvar då? Är det fullt på matcherna? Att snacka skit om Mackan när han senaste säsongen gjorde 32 poäng, vilket är ganska hyggligt - lika mycket som Modos Nicklas Sundström. Hade resten av laget presterat likadant så hade det varit SM-guld. Snacka skit om Modo går ju också men där finns det i alla fall något heter hjärta. Markus Näslund är nog god för en halv miljard, Foppa likaså - varför arbetar de för Modo när de kan leva i sus och dus? Hjärta. Mackan hamnar nu i en bättre miljö än tidigare, hur rolig var Hardy..., och där kommer han säkert att prestera. Näe, DIF är en misskött förening på alla sätt och vis och nu tror alla att det blir ETT år i kvalserien och sen är man tillbaka... Tror inte det. man kommer nog att harva i många år och det tills man blir mer ödmjuk inför uppgiften, dvs att man måste KÄMPA för att vinna.Andy skrev:Ang Mackan så har jag ofta här inne sagt att man måste skilja på HUR man gör saker och VAD man gör.
Det kan självklart vara ok att lämna av olika skäl. Det kan var helt ok att gå till andra elitserieklubbar osv.
Men att som Mackan inte ens när man ändå är lagkapten uttala sig i media eller säga något till oss fans efter att man spelat ner vår förening i Allsvenskan - det stinker - hur man än vänder på det.
Som lagkapten tycker jag också att man har ett visst ansvar att kommunicera med oss suportrar om man väljer att lämna eller vom klubben vill att man lämnar. Detta ansvar har Mackan inte tagit och det är inte ok.
De reaktioner man förväntar sig från en lagkapten efter att ha vikit ner sig lett laget ner i Allsvenskan är ungefär:
1. Att tårögd uttala sig till media och fans direkt efter sista matchen (minns alla lagkaptener som storgråtit i direktsändning och sagt att allt är skit)
3. Att vara den förste som säger "jag är beredd att ta mitt ansvar, sänka min lön och lira upp oss igen" (jämför med Fimpen som hade lirat för kaffepengar bara han fick chansen att spela upp oss igen)
Hot om våld är fan inte ok på ett forum.
Edit:
Hot om våld i anslutning till sport är fan inte ok någonstans.

Alltid Oavsett.
Haha! Hej högstadiet.Visst... Men å andra sida så skulle det vara det sista du gjorde i detta livet. Du vet inte vem du pratar med...
- Amadeus
- Säsongskort: Ja
Jag vet iaf att jag pratar med en som har fullständig noll jävla koll på Mackan och DIF.Ångermanlänning skrev:Visst... Men å andra sida så skulle det vara det sista du gjorde i detta livet. Du vet inte vem du pratar med...Harold Camping skrev:Satt otroligt länge och funderade över hur jag skulle svara på denna otroligt inkompetenta post. Ber om ursäkt för att jag inte kom på något och ber om ursäkt för mitt omogna svar.Ångermanlänning skrev:Vad har ni s k fans för ansvar då? Är det fullt på matcherna? Att snacka skit om Mackan när han senaste säsongen gjorde 32 poäng, vilket är ganska hyggligt - lika mycket som Modos Nicklas Sundström. Hade resten av laget presterat likadant så hade det varit SM-guld. Snacka skit om Modo går ju också men där finns det i alla fall något heter hjärta. Markus Näslund är nog god för en halv miljard, Foppa likaså - varför arbetar de för Modo när de kan leva i sus och dus? Hjärta. Mackan hamnar nu i en bättre miljö än tidigare, hur rolig var Hardy..., och där kommer han säkert att prestera. Näe, DIF är en misskött förening på alla sätt och vis och nu tror alla att det blir ETT år i kvalserien och sen är man tillbaka... Tror inte det. man kommer nog att harva i många år och det tills man blir mer ödmjuk inför uppgiften, dvs att man måste KÄMPA för att vinna.Andy skrev:Ang Mackan så har jag ofta här inne sagt att man måste skilja på HUR man gör saker och VAD man gör.
Du har ingen koll på hur Mackan betett sig senaste säsongen och varför vi är förbannade på honom. Du har ingen aning om vilken jävla värdelös kapten han var.
Slit honom med hälsan. Jag kan garantera dig att tongångarna kommer låta helt annorlunda i mitten av november bland modoiter när de upptäckt vilken värdelös vävning de gjort.
Han är den evige förloraren som aldrig vunnit någonting i sin karriär och som antagligen aldrig kommer göra det heller. Mer loj och dråsig spelare har sällan skådats och som bara dräller puck.
Så grattis din modoitskit till en riktig jävla kanonvärvning....
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Hm, som stolt Djurgårdare försöker jag faktiskt att bete mig någorlunda respektfullt mot min omgivning. Detta innebär bland annat att jag inte sitter och trollar på diverse andra föreningars forum, då jag tycker de kan få sköta sitt i fred.Ångermanlänning skrev: Vad har ni s k fans för ansvar då? Är det fullt på matcherna? Att snacka skit om Mackan när han senaste säsongen gjorde 32 poäng, vilket är ganska hyggligt - lika mycket som Modos Nicklas Sundström. Hade resten av laget presterat likadant så hade det varit SM-guld. Snacka skit om Modo går ju också men där finns det i alla fall något heter hjärta. Markus Näslund är nog god för en halv miljard, Foppa likaså - varför arbetar de för Modo när de kan leva i sus och dus? Hjärta. Mackan hamnar nu i en bättre miljö än tidigare, hur rolig var Hardy..., och där kommer han säkert att prestera. Näe, DIF är en misskött förening på alla sätt och vis och nu tror alla att det blir ETT år i kvalserien och sen är man tillbaka... Tror inte det. man kommer nog att harva i många år och det tills man blir mer ödmjuk inför uppgiften, dvs att man måste KÄMPA för att vinna.
Du skriver knappast något som inte majoriteten av oss här redan vet, att föreningen varit misskött. Detta har varit på tapeten flertalet gånger på detta forum innan.
När det gäller Foppa och Markus Näslund så hävdar jag starkt att det snarare är kärleken till sporten ishockey som driver dem, än kärleken till en specifik klubb. Hade de inte fått jobba för MoDo så hade de säkerligen jobbat för någon annan förening om de kunnat få hålla på med ishockey, så det skall man inte heller dra för stora växlar på. Foppa har ju bland annat själv faktiskt sagt att det är kärleken till hockeyn som fått honom att försöka om och om igen.
Sen att alla tror på ett år i HA tror jag skulle vara fallet även i MoDo om ni åkt ner, så ser inte riktigt vad det finns att hacka på där. Finner det tveksamt att folk på MoDo's forum skulle sitta och säga. "Jahopp gubbar, nu har vi 10 år av allsvensk hockey att se fram emot." Att nå tillbaka inom ett år är ett mål, och det är viktigt att ha mål inom ishockey. (Även göra mål, något jag hoppas vi blir bättre på inför kommande säsong

Alltid Oavsett.
Ohddan skrev:Haha! Hej högstadiet.Visst... Men å andra sida så skulle det vara det sista du gjorde i detta livet. Du vet inte vem du pratar med...
Är inte det där ett regelrätt hot egentligen som borde anmälas?
- SirDIFalot
Eller så behöver man inte gråta över allting hela tiden...?vr6power skrev:Ohddan skrev:Haha! Hej högstadiet.Visst... Men å andra sida så skulle det vara det sista du gjorde i detta livet. Du vet inte vem du pratar med...
Är inte det där ett regelrätt hot egentligen som borde anmälas?
Expert.
Sluta mata trollen så försvinner dem
.
Någon som sitter på något roligt nytt rykte?

Någon som sitter på något roligt nytt rykte?
- Doyle
Är ju "Boratnivå" på Ångermanlännings poem här, herregud
vilken självbild=
"Visst... Men å andra sida så skulle det vara det sista du gjorde i detta livet. Du vet inte vem du pratar med..."
Kliv ur din skogshydda i ångermanlandskogen och upptäck att världen består av fler människor än dig själv... Du måste ha halkat på en isfläck i ditt förra liv och fått en del defekter i protesen du bär ovanför axlarna. Tycker synd om dig men önskar dig ett bra liv utan våld och forskningen kan nog hjälpa dig tillrätta med dina problem. Kram kära ångermanlänning...
vilken självbild=
"Visst... Men å andra sida så skulle det vara det sista du gjorde i detta livet. Du vet inte vem du pratar med..."
Kliv ur din skogshydda i ångermanlandskogen och upptäck att världen består av fler människor än dig själv... Du måste ha halkat på en isfläck i ditt förra liv och fått en del defekter i protesen du bär ovanför axlarna. Tycker synd om dig men önskar dig ett bra liv utan våld och forskningen kan nog hjälpa dig tillrätta med dina problem. Kram kära ångermanlänning...
Hot och kränkningar är inte OK här. Vi försöker ha högt i tak men nu passar det att påpeka:
Hota inte andra
Kränk inte andra
Var juste och diskutera.
Enkelt och bra!
/M
Hota inte andra
Kränk inte andra
Var juste och diskutera.
Enkelt och bra!
/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
finns i alla fall lite om hur DIF resonerade kring just kontrakten här:18DIF91 skrev: Sen skulle jag dessutom bli glad om man kunde ha någon artikel ute om hur fan kontraktering fungerar vid nedflytting/uppflyttning i lite mer detalj. Om ES kontrakt gäller i HA eller inte, som jag uppfattad det dock så verkar det som att ES kontrakt INTE gäller, men jag är fan inte 100% säker på det.
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... udget.html