Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Hawk »

jönsson_21 skrev:NI KALLAR ER FANS, UP MY ASS!!!
Sitter och läser era fina inlägg, det är inte så att jag
har något emot Djurgårn som förening, dem förgylllde
verkligen Elitserien under alla dessa år, men nu är den
epoken över....

Ni kallar er fans evigt trogen och alla möjliga fantasifulla
allias, här på forumet. Tyvärr bevisar detta snarare
hur patetiska och "otrogna" fans ni verkligen...
Vi kan ju ta några roliga exempel:
När Linkan lämnade er för Malmö, var han judas,
svikare och andra själsord.
Efter att han skrivit på för Timrå, hade alla åsikter och
skrattade att den s.k svikaren var slut som spelare och
kunde inte spela på hög nivå. Nu när challe lyckats
värva Linkan tillbaka till Djurgårn, började folk som
så sent som förra säsongen kallade honom för judas
kalla han för "Return of the king", "Frälsaren".

Jag bara undrar hur f*n ni kan kalla er fans???
Nu har i dagarna blivit klart att mackan lämnar
Djurgårn för Modo, nu har en ny Judas fötts.
Medgångssupportrar är ni, inget annat...

När ett lag kallade sig för
"familjen", så gick det inte speciellt
länge innan alla retades upp av detta.
När sedan challes tröja hissades i hovet
och nämde ordet faniljen i sitt tal. Dröjde
Nånga dafar unban ordet familjen blev ett
ord många "fans" tog till sug...

Inse att det inte blir något återtåg till högsta serien,
snarare bör ni se upp neråt och kanske inse att ni
fans lyckats få spelare att fly för att vinna titlar.
Tror inte att mackan m.fl lämnar Djurgårn för att
de är pengakåta, de flesta har pengar i överflöd.
Snarare på jakt efter titlar, vilket ni fans som ni
kallar er borde ägna er tid till att älska och sjunga
och stötta ert lag istället för att hata allt.
Mycket bra! Du har rätt till 90% Det enda som jag tycker du har fel i, är att vi ska upp nästa säsong!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Snälla lös den här skiten med Otto nu. Vad håller man på med? Varför skjuter DIF upp datumet men skulle bestämt sig till? Vad fan är problemet? Ge han ett svar, ja eller nej.
Expert.
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Enbom skrev:
Ångermanlänning skrev:
Andy skrev:Ang Mackan så har jag ofta här inne sagt att man måste skilja på HUR man gör saker och VAD man gör.

Det kan självklart vara ok att lämna av olika skäl. Det kan var helt ok att gå till andra elitserieklubbar osv.

Men att som Mackan inte ens när man ändå är lagkapten uttala sig i media eller säga något till oss fans efter att man spelat ner vår förening i Allsvenskan - det stinker - hur man än vänder på det.

Som lagkapten tycker jag också att man har ett visst ansvar att kommunicera med oss suportrar om man väljer att lämna eller vom klubben vill att man lämnar. Detta ansvar har Mackan inte tagit och det är inte ok.

De reaktioner man förväntar sig från en lagkapten efter att ha vikit ner sig lett laget ner i Allsvenskan är ungefär:

1. Att tårögd uttala sig till media och fans direkt efter sista matchen (minns alla lagkaptener som storgråtit i direktsändning och sagt att allt är skit)

2. Att omedelbart gå ut med ett uttalande till oss suportrar.

3. Att vara den förste som säger "jag är beredd att ta mitt ansvar, sänka min lön och lira upp oss igen" (jämför med Fimpen som hade lirat för kaffepengar bara han fick chansen att spela upp oss igen)

Jag vet inte vad jag ska säga...
Vad har ni s k fans för ansvar då? Är det fullt på matcherna? Att snacka skit om Mackan när han senaste säsongen gjorde 32 poäng, vilket är ganska hyggligt - lika mycket som Modos Nicklas Sundström. Hade resten av laget presterat likadant så hade det varit SM-guld. Snacka skit om Modo går ju också men där finns det i alla fall något heter hjärta. Markus Näslund är nog god för en halv miljard, Foppa likaså - varför arbetar de för Modo när de kan leva i sus och dus? Hjärta. Mackan hamnar nu i en bättre miljö än tidigare, hur rolig var Hardy..., och där kommer han säkert att prestera. Näe, DIF är en misskött förening på alla sätt och vis och nu tror alla att det blir ETT år i kvalserien och sen är man tillbaka... Tror inte det. man kommer nog att harva i många år och det tills man blir mer ödmjuk inför uppgiften, dvs att man måste KÄMPA för att vinna.
Grattis bubben. Med Super-Nilson så blir det Allsvenskan för er också nästa säsong. Puss!
Dumma jävlar! Han/hon/hen har rätt i det som skrivs. Visst hade mackan ett ansvar som kapten. En misskött förenig!

Tänk efter för fan...
Användarvisningsbild
soundboy

Inlägg av soundboy »

Orkar inte bläddra för mycket i tråden, men varför hävdar en del att användaren SirDIFalot ska avgå?

Oavsett vad någon har skrivit eller inte skrivit, den här intervjun publicerade DN så sent som i mars i samband med kvalserien, det säger allt om Nilsons påstådda "DIF-hjärta": http://www.dn.se/sport/ishockey/marcus- ... nas-hjarta
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

soundboy skrev:Orkar inte bläddra för mycket i tråden, men varför hävdar en del att användaren SirDIFalot ska avgå?

Oavsett vad någon har skrivit eller inte skrivit, den här intervjun publicerade DN så sent som i mars i samband med kvalserien, det säger allt om Nilsons påstådda "DIF-hjärta": http://www.dn.se/sport/ishockey/marcus- ... nas-hjarta
Det är samma person, troll, som skapar flera konton och skriver samma saker. Han har haft typ 20 konton.
Expert.
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Lucky Luke »

SirDIFalot skrev:Snälla lös den här skiten med Otto nu. Vad håller man på med? Varför skjuter DIF upp datumet men skulle bestämt sig till? Vad fan är problemet? Ge han ett svar, ja eller nej.
Håller med. Förhoppningsvis med Mackan ur bilden kommer ett besked snart. Jag hoppas verkligen att Otto blir kvar. Jag känner bara att han skulle ge stabilitet i laget. En klokare och smartare spelare får man leta efter. Dessutom har jag väldigt svårt att tänka mig Otto i ett annat svenskt lag. Känns helt otänkbart. Han är Mr. Djurgården för mig.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Marie Hallman igår
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... ilson.html

Även hon ställer sig bakom kravet att DIF snarast skall ge Otto ett rakt besked...

"Nu har det gått en vecka till och vad det än är som gör att det dröjer så är ju Ottosson, om någon, värd en rak och ärligt behandling och ett besked.

Om DIF inte vill ha honom kvar, säg det då. Om DIF vill ha honom kvar, ring honom på stört. Den respekten tillbaka är han sannerligen värd."
DIFÖrebro

Inlägg av DIFÖrebro »

Jösses, det måste varit underhåll på world of warcrafts servrar igårkväll, vad gör ajks 14-åriga nätkrigare då när man inte kan "lana" längre?
Paninaro

Inlägg av Paninaro »

Kanske dags att sluta klaga på Nilson nu.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4951896.ab
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Har ingen lust att skapa en debatt om Nilson. Men man vet ju att han är en stor Djurgårdare. Men pengar är alltid en fråga och vi vet inte mer än vad vi tror och vad som skrivs av ryktesspridare överallt. Kanske var det så att han ville gå ner i lön men inte tillräckligt. Kanske var det så att Challe inte hade tiden att ta diskussionen med Nilson på ett bra sätt. Tycker det är synd varje gång det kommer en sådan nyhet där vad det verkar att diskussionen inte funnits överhuvudtaget, att man blir "utfryst" eller liknande. Synd.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Morwin

Inlägg av Morwin »

Paninaro skrev:Kanske dags att sluta klaga på Nilson nu.

vad snackar du för skit ? Han lämnar enbart för att han får mindre pengar om han hade skrivit på för oss i Allsvenskan
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
nevyn

Inlägg av nevyn »

För det första: DON'T FEED THE TROLL. Bonnjävlarna tycker ju det bara är skoj om de lyckas få mothugg och upprörda känslor. Skit i dem bara.

För det andra: Jag är glad att Mackan försvinner. Kanske hade han varit bättre om han inte varit kapten, men troligen inte. Mannen har en enorm potential, men behöver få till en förändring för att aktivera super-generna igen. Att han först nu lyfter bladet från munnen, i Aftonblaskan, är inte särskilt förmildrande. Exakt hur förhandlingen gick till mellan Challe och Mackan vet vi ju inte, eftersom vi bara fått höra en sida och den skyller ifrån sig allt på motparten.
Jag gillar egentligen Mackan, men tycker som sagt att det var dags för honom att gå någon annanstans för att han skulle kunna spela sitt bästa spel. Kaptensrollen spelade han dock uselt, men så blir det ibland.

Vi har mycket att tacka dig för, Mackan, så lycka till i fortsättningen. Hoppas du får ut den lön du vill ha i Modo, men att du också får igång spelet igen.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

För det första tycker jag hela uttalandet luktar efterhandskonstruktion. Varför komma nu med ett uttalande där han skyller allt på DIF? Varför sa hans agent så sent för en månad sen att kontraktet gäller och Mackans uppgift var att ta DIF tillbaks till elitserien? Varför inget uttalande då från Mackan?? Nej jag köper inte hans bortförklaring alls. Varför skulle Challe behandla honom illa som han antyder om han är så oskyldig som han vill påskina? Nej det är något som inte stämmer här. Ursäkta mig men jag litar absolut mer på DIF och Challe i det här fallet.

Sedan tror jag de flesta här på forumet inte är så upprörda över att han lämnar föreningen. För faktum är att det har faktiskt många önskat. Nej vad det flesta har retat upp sig på är hans agerande efter degraderingen till allsvenskan. Jag vet inte om jag har fel, men borde inte en kapten för landets största och stoltaste klubb ha något att säga till sina fans och sponsorer i ärendet. Nej inte Mackan inte, inte ett ljud från honom sedan degraderingen blev ett faktum. Detta + det faktum att han inte heller kunde kosta på sig ett litet "tack för alla fina år i Djurgården" när han nu lämnar är det som har retat upp de flesta fansen och inte det faktum att han lämnar DIF för MoDo. Det är åtminstone vad jag tror.
Berra

Inlägg av Berra »

Lucky Luke skrev:

För det första tycker jag hela uttalandet luktar efterhandskonstruktion. Varför komma nu med ett uttalande där han skyller allt på DIF? Varför sa hans agent så sent för en månad sen att kontraktet gäller och Mackans uppgift var att ta DIF tillbaks till elitserien? Varför inget uttalande då från Mackan?? Nej jag köper inte hans bortförklaring alls. Varför skulle Challe behandla honom illa som han antyder om han är så oskyldig som han vill påskina? Nej det är något som inte stämmer här. Ursäkta mig men jag litar absolut mer på DIF och Challe i det här fallet.

Sedan tror jag de flesta här på forumet inte är så upprörda över att han lämnar föreningen. För faktum är att det har faktiskt många önskat. Nej vad det flesta har retat upp sig på är hans agerande efter degraderingen till allsvenskan. Jag vet inte om jag har fel, men borde inte en kapten för landets största och stoltaste klubb ha något att säga till sina fans och sponsorer i ärendet. Nej inte Mackan inte, inte ett ljud från honom sedan degraderingen blev ett faktum. Detta + det faktum att han inte heller kunde kosta på sig ett litet "tack för alla fina år i Djurgården" när han nu lämnar är det som har retat upp de flesta fansen och inte det faktum att han lämnar DIF för MoDo. Det är åtminstone vad jag tror.
Väl skrivet, håller med fullt ut!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Paninaro

Inlägg av Paninaro »

Ni kan mycket väl ha rätt att Mackans kommentarer är en efterhandskonstruktion.

Jag vill ändå poängtera att jag har inte mycket över för Challe.
Litar inte på karln för fem öre.

Många/några spelare i Modo sa rakt ut att dom skulle lämna /sluta om Challe var
kvar i Modo säsongen som var.

Ett annat exempel var hur han hanterade Robert Rosen som knappt fick chansen att spela förutom i PP.
Låst