Enbom, Nu tar du och skärper till dig! annars blire bann i 6år!!Enbom skrev:Inte en chans. MoDo gick på landminan totalt och signade två år. Det blir chips och pilsner i sommar, igen.Backstabtraitor skrev: Nu kanske han presterar i Modo nästa år eftersom han måste prestera för att få nytt kontrakt osv.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Lasermannen - En ljuspunkt i mörkret!
- Dr Compakt
HahahahaM4agnutz skrev:Enbom, Nu tar du och skärper till dig! annars blire bann i 6år!!Enbom skrev:Inte en chans. MoDo gick på landminan totalt och signade två år. Det blir chips och pilsner i sommar, igen.Backstabtraitor skrev: Nu kanske han presterar i Modo nästa år eftersom han måste prestera för att få nytt kontrakt osv.

Sup?
-
Jag är glad att Mackan lämnade och han ska ha ett stort tack att han nu lagt ner försöken att sänka DIF Hockey genom att kräva ut lönen på sitt gamla kontrakt. Det hade varit förödande för föreningen.
Tack Mackan för det och den fantastiska säsongen 2009/2010 när du var Elitseriens bästa forward!
Tycker även Mackan var vår klart bäste spelare i Kvalserien. Däremot var han usel i grundserien och jag tror knappast han hade haft motivationen att spela i Allsvenskan.
Tack Mackan för det och den fantastiska säsongen 2009/2010 när du var Elitseriens bästa forward!
Tycker även Mackan var vår klart bäste spelare i Kvalserien. Däremot var han usel i grundserien och jag tror knappast han hade haft motivationen att spela i Allsvenskan.
Inge skitprat om mackan! han är kung! pk //modjensa öhling skrev:Jag är glad att Mackan lämnade och han ska ha ett stort tack att han nu lagt ner försöken att sänka DIF Hockey genom att kräva ut lönen på sitt gamla kontrakt. Det hade varit förödande för föreningen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Va ett jävla tjat om dendär bjurre! det är ju jag, magnutz! från och med idag ska ja banna er alla!
fnizzM4agnutz skrev:Va ett jävla tjat om dendär bjurre! det är ju jag, magnutz! från och med idag ska ja banna er alla!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz, varför ska du banna mig? Vad fan har jag gjort? Elaka fanskap!!!
...

...

Rätt kul här ibland faktiskt.Salas skrev:Magnutz, varför ska du banna mig? Vad fan har jag gjort? Elaka fanskap!!!![]()
...

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Varför tror alla att Mackans kontrakt gäller för? Hans kontrakt är ett elitseriekontrakt som allas andra och därmed ett kontrakt som inte gäller i Allsvenskan. Varför tror jag detta? Jo, för att samtliga har standardavtal som förhandlats fram med en klausul som säger att det är just elitseriekontrakt. Enligt följande artikeln.
Så nej Mackan hade inte sänkt eller tänkt sänka DIF genom att stanna kvar och ta ut sin elitserielön. Slutligen, nej, det här borde inte lösgöra en uppsjö med mer pengar att värva målvakt och back för.
Så nej Mackan hade inte sänkt eller tänkt sänka DIF genom att stanna kvar och ta ut sin elitserielön. Slutligen, nej, det här borde inte lösgöra en uppsjö med mer pengar att värva målvakt och back för.
Jag håller med dig i allt. Det här är den bästa lösningen, paradoxalt nog. För det är ju en sjukt bra forward som är synnerligen komplett vi pratar om.jensa öhling skrev:Jag är glad att Mackan lämnade
Men allt tyder på att Mackan hade ett kontrakt som skulle ge en hävarmseffekt ju längre kontraktet fortlöpte, och så är vi plötsligt i allsvenskan och allt vänds upp och ner.
Hade Mackan vart kvar, så hade han antingen..
* haft alldeles för hög lön i förhållande till övriga truppen som "ställer upp".
* haft alldeles för låg lön i förhållande till det som tidigare lovats.
Så allt summerat så är det här en bra lösning för alla parter. Och vi får ekonomiska möjligheter att titta på andra spännande namn. Ser fram emot det. Men jag är fortfarande sjukt nyfiken på hur förhandlingarna har sett ut...
(NU lovar jag att sluta prata om Mackan...

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan ha att göra med att man fått intrycket av alla uttalanden i frågan man läst... exempelvis Hallmans intervju med Challe:John Terry skrev:Varför tror alla att Mackans kontrakt gäller för? Hans kontrakt är ett elitseriekontrakt som allas andra och därmed ett kontrakt som inte gäller i Allsvenskan. Varför tror jag detta? Jo, för att samtliga har standardavtal som förhandlats fram med en klausul som säger att det är just elitseriekontrakt. Enligt följande artikeln.
- - -
vad som händer med Mackan:
– Ingen aning.
… Mackan kommer spela eller inte
– Vem vet?
Det är ju det jag undrar. Hur läget är?
– Det är så mycket där så det går inte att förklara.
När ni hade åkte ur hade han ett kontrakt som gällde i ett par säsonger till. Gäller det fortfarande eller inte?
-Det råder olika meningar om det.
- - -
Jag tror helt enkelt Mackans kontrakt sett annorlunda ut eftersom det var något slags specialkontrakt med lägre lön första säsongen och sen en hög lön resterande år på kontraktstiden. Således kanske det inte var standardutformat...
-
John Terry// Tror inte jag heller, men det är uppenbart att det varit en pengatvist mellan Mackan och DIF och enligt agenten Elefalk gällde kontraktet. Troligen hävdade man det med tanke på den märkliga lösningen där Mackan fick låg lön första året för att få kompensation de senare åren på kontraktet. Kompensation som Elefalk och Mackan troligen försökt kräva ut. Bara hoppas att de misslyckades med det.
Bjurre, du är ett mysterium. När du hade konto så lade du inte en sekund på att varken läsa igenom dina inlägg eller ens skriva mer än två sammanhängande meningar.M4agnutz skrev:Inge skitprat om mackan! han är kung! pk //modjensa öhling skrev:Jag är glad att Mackan lämnade och han ska ha ett stort tack att han nu lagt ner försöken att sänka DIF Hockey genom att kräva ut lönen på sitt gamla kontrakt. Det hade varit förödande för föreningen.
Nu däremot, utan konto, så lägger du betydligt mer tid och energi för att manifestera din kärlek och beroende av forumet. Jag tror inte att jag är ensam om att vara en aning förbryllad.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- John Terry
- Djurgården Hockey
Fast standardavtalet är inte standard i sitt utförande utan något som skall brukas då det är framtaget av spelarfacket tillsammans med Hockeyligan. Alltså samtligas avtal ska se likadana ut för att det ska vara giltiga. Men sen kan man ha sidoavtal och bilagor, vilket isf bör vara fallet med Nilsons "lönestege".
Jag upprepar jag vet inte det här helt hundra då jag inte är agent
Men så här är det i många andra idrotter och vad jag kan läsa mig till så verkar det vara så i det här fallet också.
Jag upprepar jag vet inte det här helt hundra då jag inte är agent