Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Appropå ingenting ska inte Modo ta och byta namn till MoDIF snart?
2014-04-07, vad hände?
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Hoppas innerligt att MoDo hamnar i kvalserien. Skulle passa Marcus. Spela ner två stycken lag inom loppet av två år.
Och Kempe tre på fyra?Enbom skrev:Hoppas innerligt att MoDo hamnar i kvalserien. Skulle passa Marcus. Spela ner två stycken lag inom loppet av två år.
2014-04-07, vad hände?
och väl där sätter hank stopp för hans karriär, skulle smaka mumma det!Enbom skrev:Hoppas innerligt att MoDo hamnar i kvalserien. Skulle passa Marcus. Spela ner två stycken lag inom loppet av två år.
Kempe är inte en föredetta lagkapten som inte gjort en enda intervju sedan han spelade sitt lag ur Elitserien.Jepe skrev:Och Kempe tre på fyra?Enbom skrev:Hoppas innerligt att MoDo hamnar i kvalserien. Skulle passa Marcus. Spela ner två stycken lag inom loppet av två år.
Jag gillar Kempe, och han får gärna återvända i framtiden. Jag vill aldrig se Nilson igen.
Fy fan va bra! Tack herr Nilson för att du tar din feta lön och drar åt helvete
Tycker folk är lite väl hårda mot Mackan, jag kommer aldrig glömma våren 2010 och då var han en stor del av framgången.
Självklart får man ha vilken åsikt man vill, men jag tycker inte han förtjänar mer skit än någon annan som spelade ner oss i ES.
Ni som hetsar, går ni på vad Aftonpravda skrivit/gissat eller har ni konkreta fakta?
Självklart får man ha vilken åsikt man vill, men jag tycker inte han förtjänar mer skit än någon annan som spelade ner oss i ES.
Ni som hetsar, går ni på vad Aftonpravda skrivit/gissat eller har ni konkreta fakta?
-
Ja, men är man språkfascist så är man!SirDIFalot skrev:Ok, men du kan väl definitivt hålla med om att inlägget antydde att vi behövde en ytterforward mer än en center?Metal Machine skrev:För en center är ju naturligtvis inte en slags forward...Ungefär som att säga "nej, men vi skaffar ett fordon istället för en bil". Forward är ett överordnat - eller hyperonymt, som det heter på fackspråk - begrepp till center och ytter, på samma sätt som fordon är överordnat bil, båt, flygplan, etc.
Varsågoda, den lektionen var gratis! Bidrag tas emellertid tacksamt emot på jagärenbesserwisser.se
Såg för övrigt Ottosson på Konsum i går, men ville inte tråka ut honom med mitt prat. Han har väl inga avsikter att dela med sig av detaljer till en främling i alla fall.
Nu sticker jag till Ukraina. ?? ????????!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Har hört både rykten om att det var DIF som nobbade Mackan och tvärtom... Man vet inte vad man ska tro riktigt.DIFÖrebro skrev:Tycker folk är lite väl hårda mot Mackan, jag kommer aldrig glömma våren 2010 och då var han en stor del av framgången.
Expert.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Jag är otroligt besviken över det faktum att Marcus Nilson går till ett annat elitserielag och dessutom skriver för två år. Det är ett sånt ställningstagande (var samma med Wesslau) som tyder på bristande respekt för Djurgårdens IF.
*Jag är en av dom som hade sett Nilson kvar i DIF oavsett vilket så hade han gjort 50+ poäng i AS det är jag övertygad om.
*Jag är en av dom som förstår att vissa spelare lämnar efter att vi åker, beroende på olika omständigheter.
*Jag är en av dom som inledningsvis inte varit så störd av att Nilson inte uttalat sig så mycket som lagkapten efter att vi åkt ur. Jag tycker han aldrig skulle varit lagkapten och att han fick en björntjänst när han fick bindeln.
Men nu när vi vet resultatet av det hela, att Marcus Nilson inte bara väljer ett svenskt lag utan även skriver på för två år och således tydligt signalerar med det: "Jag tror inte på DIF" så är det inte så kul. Lägger vi till att han inte ens uttalat sig (ja, nu bryr jag mig om det) så signalerar han dessutom: "Det är inte bara så att jag inte tror på DIF, jag struntar i hur det går för DIF framöver".
Marcus Nilson var en av mina favoritspelare men nu är jag bara otroligt besviken och vill tyvärr inte se honom i DIF igen.
MEN är det så att DIF nobbat Mackan så ställs det i ett annat ljus. Men så länge man inte vet så...
*Jag är en av dom som hade sett Nilson kvar i DIF oavsett vilket så hade han gjort 50+ poäng i AS det är jag övertygad om.
*Jag är en av dom som förstår att vissa spelare lämnar efter att vi åker, beroende på olika omständigheter.
*Jag är en av dom som inledningsvis inte varit så störd av att Nilson inte uttalat sig så mycket som lagkapten efter att vi åkt ur. Jag tycker han aldrig skulle varit lagkapten och att han fick en björntjänst när han fick bindeln.
Men nu när vi vet resultatet av det hela, att Marcus Nilson inte bara väljer ett svenskt lag utan även skriver på för två år och således tydligt signalerar med det: "Jag tror inte på DIF" så är det inte så kul. Lägger vi till att han inte ens uttalat sig (ja, nu bryr jag mig om det) så signalerar han dessutom: "Det är inte bara så att jag inte tror på DIF, jag struntar i hur det går för DIF framöver".
Marcus Nilson var en av mina favoritspelare men nu är jag bara otroligt besviken och vill tyvärr inte se honom i DIF igen.
MEN är det så att DIF nobbat Mackan så ställs det i ett annat ljus. Men så länge man inte vet så...
Än?John Terry skrev: går till ett annat elitserielag
(Jag vet att jag försvarar Mackan lite nu.. jag har lite tråkigt för tillfället

Fy fan vilken skön nyhet... som man väntat! Inte för att jag spyr på Mackan (jo, lite iof) men mest för att jag var så jävla orolig att han skulle sätta oss i skiten och få betala hans svindyra lön, medan han drar ner moralen på laget för att han är helt omotiverad att lira HA!
Tack Mackan, hej då, kom inte tillbaka är du snäll! Grym när du vill, sämst i ES när du inte vill och seklets sämsta lagkapten, alla kategorier!
Tack Mackan, hej då, kom inte tillbaka är du snäll! Grym när du vill, sämst i ES när du inte vill och seklets sämsta lagkapten, alla kategorier!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
wesslau Hade väl en "trevlig"(host) interjuv här på hemsidan...pulverapa skrev:Varför är det bara Mario Kempe som kan säga nåt efter en övergång? Kyle, Mackan och Wesslau är årets tre mest märkliga övergångar.
Jag ser ett mönster...
Äntligen sticker mackan fyfan vad jag längtat =).
Är riktigt nöjd nu, sämre ojämnare spelare för såna summor pengar gå ju inte hitta.
En riktig energi slukare och dessvärre pengarslukare oxå.
Är riktigt nöjd nu, sämre ojämnare spelare för såna summor pengar gå ju inte hitta.
En riktig energi slukare och dessvärre pengarslukare oxå.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Ouff, det är tungt att inse ibland...DIFÖrebro skrev:Än?John Terry skrev: går till ett annat elitserielag
(Jag vet att jag försvarar Mackan lite nu.. jag har lite tråkigt för tillfället)