Erik I skrev:Vi är ju de facto aningen fattigare v.g. riktiga hjärtespelare nu än tidigare.
Å andra sidan, Ossi hade jag gett ett "C" alla dagar i veckan.
Kriterie 1: den som väljs måste vilja det mer än att bara "ställa upp för klubben", exemplen på folk som gått ner i nivå med det där C:et är alltför många.
Logiska alternativ är för mig därför Linkan, Fimpen, Ölve (och Otto).
Vill Linkan tycker jag han ska ha det, han är ändå någonstans Härföraren / Frälsaren, vad ni vill kalla det. Känner han sig minsta hämmad av det och tycker han har tillräckligt på axlarna, då ska nån annan ha det. Lägger min röst på Fimpen, tycker han ända sedan degraderingen visat var hjärtat hör hemma, tror ibland han hade varit villig sova under läktaren för att få spela i DIF säsongen 2012/13.
Jag köper ditt resonemang om Linkan som Härförare fullt ut, och vi vet att han presterar bättre under press. Däremot så medför lagkaptensrollen lite nya uppgifter rent formellt, och jag känner nog att Linkan är i större behov att spela sitt spel och vara sig själv.
Så jag tror faktiskt att det kan vara ett misstag att ge honom ett formellt C, även om han de facto är en ledare (läs: Jimmie). Vi är också väldigt beroende av hans poängskörd kommande säsong, så jag röstar för att inte äventyra det med nya influenser. Linkan måste få vara den han alltid varit.
Fimpen, Timmy och Otto bör vara formella kaptener - Jimmie, Johner och Linkan blir således de informella.
Edit: Det kan ju också vara så att Linkan faktiskt växer med uppgiften och blir ännu bättre, och stänker in 80 poäng vilket vore kanon. Det är bara väldigt svårt att förutse vad som skulle hända. Skiter det sig med Otto (Gud förbjude) så verkar Johner vara klockren som assisterande. Håller med er som argumenterar om nytt blod utifrån osv.