Ang. den berömda målvaktsfrågan om nu inte Hadelöv signar oss, så tror jag att DIF skulle göra ett jäkla fint klipp om de signar åt sig Nicklas Dahlberg och Daniel Sperrle som målvaktspar.
Den ena triggar den andre! Vem som ska stå, som Ridderwall och Owuya gjorde.
Rocky3000 skrev:Ang. den berömda målvaktsfrågan om nu inte Hadelöv signar oss, så tror jag att DIF skulle göra ett jäkla fint klipp om de signar åt sig Nicklas Dahlberg och Daniel Sperrle som målvaktspar.
Vad tror ni om det?
Med tanke på att vi redan har en andramålis så lär vi nog inte signa två målvakter till.
Kanske fel tråd men.. Garpen slutar som GM för Tre Kronor. Vore ju underbart att ha honom i organisationen igen, meen vi har nog bränt våra chanser där.
Kentta skrev:Kanske fel tråd men.. Garpen slutar som GM för Tre Kronor. Vore ju underbart att ha honom i organisationen igen, meen vi har nog bränt våra chanser där.
Såg det också, skulle bli sjukt bra om man kunde lösa konflikten som så att Garpen blir anställd igen. Hoppas..
Rocky3000 skrev:Ang. den berömda målvaktsfrågan om nu inte Hadelöv signar oss, så tror jag att DIF skulle göra ett jäkla fint klipp om de signar åt sig Nicklas Dahlberg och Daniel Sperrle som målvaktspar.
Vad tror ni om det?
Då vi redan har en målvakt så kommer inte båda två vara aktuella. Däremot känns ju Dahlberg som det "hetaste" i Sverige. Sen har det väl ryktats om en målvakt från utlandet.
Angående Sperrle skulle jag inte vilja ha in honom! Dels så är han kort och har en tendens att väldigt tidigt i situationerna gå ned på knä och lämnar då väldigt stora luckor högt i målet!
Sedan har han varit väldigt ojämn i Västerås där han spelade senast och hade svårt att få förtroende från utespelarna.
Megaman skrev:Angående Sperrle skulle jag inte vilja ha in honom! Dels så är han kort och har en tendens att väldigt tidigt i situationerna gå ned på knä och lämnar då väldigt stora luckor högt i målet!
Sedan har han varit väldigt ojämn i Västerås där han spelade senast och hade svårt att få förtroende från utespelarna.
Daniel Sperrle, 180 cm lång, Nicklas Dahlberg likaså och inte minst Hadelöv likaså..
Så om de är för korta så finns dett bara en målis kvar Chris Holt, 191 cm, 104 kg
– Men jag kan inte vänta hur länga som helst, konstaterar han lite mer allvarligt och fortsätter:
– Jag får ju börja se mig om efter andra alternativ om inget händer. Men det är spela i Djurgården jag helst vill och hoppas att de också vill men sedan kan jag inte vänta hur länge som helst. Det vet Djurgården också.
Otto till Marie Hallman för en vecka sedan...nu har det alltså gått ytterligare en vecka sedan detta uttalande. Frågan är vad som händer och hur länge Otto kan gå och vänta. Jag hoppas verkligen att en lösning är på gång. Är det någon på forumet som har hört något om läget?
Megaman skrev:Angående Sperrle skulle jag inte vilja ha in honom! Dels så är han kort och har en tendens att väldigt tidigt i situationerna gå ned på knä och lämnar då väldigt stora luckor högt i målet!
Daniel Sperrle, 180 cm lång, Nicklas Dahlberg likaså och inte minst Hadelöv likaså..
Så om de är för korta så finns dett bara en målis kvar Chris Holt, 191 cm, 104 kg
Chris Holt platsar i KHL. Jag är tveksam till om han ens skulle gå till Luleå eller FBK som också letar första målvakt. Kanske om Loob pungar upp.
SirDIFalot skrev:Det finns en liten men relativt stor risk för lockout. Kanske 10-15%. Men då snackar vi verkligen om en korttidslockout som den för 17 år sedan när Sundin kom hem och spelade 7 matcher typ. Jag orkar inte lägga fokus på det.
pulverapa skrev:Skit i Ottosson är min åsikt. Försök istället värva en billigare spelare i åldern 24-29. Varför inte en forward?
Gnaska kontroversiell åsikt, MEN vi vet inte vad som ligger bakom att det tar tid.
Han kanske begär för mycket lön, det kanske spökar med målvakt, Mackan osv...