Vore ju intressant om det är därför som det drar ut på tiden med Otto. Avdelning: långskottHenke95 skrev:Jag är osäker om det kommit nya rykten efter detta, men tydligen så skulle en comeback endast vara möjlig om DIF höll sig kvar i ES... http://nyheter24.se/sport/hockey24/elit ... r-sig-kvarFiskmaesen skrev:Vad är det senaste kring Ante?!
Återstår dock att se om Antes djurgårdshjärta ändå får sista ordet.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
i
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Rensfeldt till Malmö enligt mrmadhawk. En spelare man gärna hade sett i vårat lag!
Sylvegård fortsätter att göra smarta och bra värvningar, Malmö blir inte att leka med nästa år.
Sylvegård fortsätter att göra smarta och bra värvningar, Malmö blir inte att leka med nästa år.
Vad händer med målvakterna? Jag hörde att DIF vill ha Hadelöv?
Något mer rykte?
Något mer rykte?
VI ÄR TILLBAKA!!!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det verkar ha kallnat. Bara hört lite svagt om att det förmodligen blir en utländsk målvakt. Men det är väl inte så konstigt i och med att målvaktsmarknaden i Sverige i princip är helt tom nu.robin975 skrev:Vad händer med målvakterna? Jag hörde att DIF vill ha Hadelöv?
Något mer rykte?
Expert.
- Datsyuk_13
Malmös nya lagbygge ser onekligen väldigt intressant ut. Smarta värvningar rakt igenom. Rensfeldt, Meijer, Persson, Bödker m.fl. är alla spelare som besitter en otrolig uppsida om allt bara faller väl ut. Lägg där till att de troligtvis kommer att få hem Johan Björk från Finland också, i mitt tycke en riktig toppback på HA-nivå.Harold Camping skrev:Rensfeldt till Malmö enligt mrmadhawk. En spelare man gärna hade sett i vårat lag!
Det är nästan så att rödhökarna alltmer börjar segla upp som favorit till att ta en av direktplatserna till kvalserien nästa säsong. Ironiskt nog nu när de inte har några Stenbeck-pengar att handla för längre...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- -daniel-
Delar den uppfattningen fullt ut, känns oerhört spännande faktiskt. Får de in några vettiga namn på sista backplatserna (forwardssidan borde väl vara full nu) så tror jag laget definitivt har chans att knipa en KS-plats, åtminstone via förkvalet.Harold Camping skrev:Rensfeldt till Malmö enligt mrmadhawk. En spelare man gärna hade sett i vårat lag!
@ SirDIFalot: Inte hört några namn angående utländska målvakten antar jag..?
-
Datsyuk_13 skrev:Malmös nya lagbygge ser onekligen väldigt intressant ut. Smarta värvningar rakt igenom. Rensfeldt, Meijer, Persson, Bödker m.fl. är alla spelare som besitter en otrolig uppsida om allt bara faller väl ut. Lägg där till att de troligtvis kommer att få hem Johan Björk från Finland också, i mitt tycke en riktig toppback på HA-nivå.Harold Camping skrev:Rensfeldt till Malmö enligt mrmadhawk. En spelare man gärna hade sett i vårat lag!
Det är nästan så att rödhökarna alltmer börjar segla upp som favorit till att ta en av direktplatserna till kvalserien nästa säsong. Ironiskt nog nu när de inte har några Stenbeck-pengar att handla för längre...
Håller med dig, Johan Björk är ett riktigt bra namn på allsvensk nivå. Nils Andersson verkar nästan välja mellan oss och Redhawks? får dem in han så blir det en bra lagdel där med.
-
Ja fortsätter Malmö med att bygga på liknande vis så tror jag chanserna är väldigt stora till spel i kvalserien. Får Malmö in Björk och Andersson så håller jag dem högre än oss själva med tanke på målvaktssituationen. Den måste vi verkligen lösa om det ska bli ett bra år, där har Malmö Sjögren som är ett väldigt bra namn.-daniel- skrev:Delar den uppfattningen fullt ut, känns oerhört spännande faktiskt. Får de in några vettiga namn på sista backplatserna (forwardssidan borde väl vara full nu) så tror jag laget definitivt har chans att knipa en KS-plats, åtminstone via förkvalet.Harold Camping skrev:Rensfeldt till Malmö enligt mrmadhawk. En spelare man gärna hade sett i vårat lag!
@ SirDIFalot: Inte hört några namn angående utländska målvakten antar jag..?
- SkönaDjurgårn
Börjar tvivla på "det svenska målvaktsundret" när inte ens självaste Djurgårdens IF kan hitta en målvakt. Märkligt.
- SirDIFalot
Njae.. Det flesta unga målvakterna är väl tillräckligt bra för NHL/Elitserien redan helt enkelt? Att marknaden är tom i juni tyder väl på att de flesta målvakterna som finns i Sverige är eftertraktade.SkönaDjurgårn skrev:Börjar tvivla på "det svenska målvaktsundret" när inte ens självaste Djurgårdens IF kan hitta en målvakt. Märkligt.
Expert.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Måns Krüger vet ännu inte om han får kontrakt med Modo. Storebror Markus letar lägenhet i Stockholm för att vara förberedd om det blir lockout...
- SirDIFalot
Få inte folk att börja hoppas på en helsäsonglockout nu. Risken/chansen för det är typ 0,00000000001%Tessan skrev:Måns Krüger vet ännu inte om han får kontrakt med Modo. Storebror Markus letar lägenhet i Stockholm för att vara förberedd om det blir lockout...
Expert.
- SkönaDjurgårn
Ja, jo, men vi behöver ju bara en målvakt. Det har ju kommit fram massor av fina målvakter den senaste tiden såsom Alsenfelt, Pettersson-Wentzel och Magnus Hellberg. Finns det verkligen inte en enda sådan målvakt åt oss? Jag hade lätt kunnat acceptera en sådan ung och duktig målvakt istället för en trött gammal Hadelöv eller liknande.SirDIFalot skrev:Njae.. Det flesta unga målvakterna är väl tillräckligt bra för NHL/Elitserien redan helt enkelt? Att marknaden är tom i juni tyder väl på att de flesta målvakterna som finns i Sverige är eftertraktade.SkönaDjurgårn skrev:Börjar tvivla på "det svenska målvaktsundret" när inte ens självaste Djurgårdens IF kan hitta en målvakt. Märkligt.
Men Reideborn kanske är vår up-n-comer och nu vill man ha ett säkert kort (som tydligen inte heller finns på marknaden, man kanske skulle sadla om!).
Denna lockout ni snackar om, är jag 100% säker på kommer.
Känner spelare däröver som säger att det blir en kort lockout.
Dock vet jag att mitt förstalags sportchef håller någon plats öppen pga detta.
Kanske Challe avvaktar med några namn ni nämner tidigare, pga av detta. Bara en teoretisk fråga?
Ps. Är en rögleit som har DIF som andralag Ds
Känner spelare däröver som säger att det blir en kort lockout.
Dock vet jag att mitt förstalags sportchef håller någon plats öppen pga detta.
Kanske Challe avvaktar med några namn ni nämner tidigare, pga av detta. Bara en teoretisk fråga?
Ps. Är en rögleit som har DIF som andralag Ds
Andralag? Förstalag? Jag tror inte du vet hur Djurgården fungerar. Det är Djurgården som gäller i allting.
Du kan gott börja heja på Hammarby istället. Dom är inte så noga med skiten.
Du kan gott börja heja på Hammarby istället. Dom är inte så noga med skiten.