Så vad var ursäkten då? Bristande intelligens?Therocket1 skrev:Ett tillägg ang. bortförklaringar. Pratade med en person ur sportkommitén idag ang. mina kontakter, hörde inte en enda bortförklaring om att de inte har råd m.m.
Ledningens rökridå...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vart kommer Hovet in i bilden när det gäller mina kontakter? Jag pratar om mina kontakter i Tjeckien/Slovakien som jag har skrivit om i en annan tråd. De hade faktiskt inga ursäkter eller bortförklaringar den här gången Jojje, utan de tog emot mig med öppna armar och de ska höra av sig de närmaste dagarna för lite mer detaljer. Tyvärr kan jag inte säga mer saker offentligt med respekt för de i sportkommitén. Har ni några frågor så är det PM som gäller.

Therocket1 skrev:Vart kommer Hovet in i bilden när det gäller mina kontakter? Jag pratar om mina kontakter i Tjeckien/Slovakien som jag har skrivit om i en annan tråd. De hade faktiskt inga ursäkter eller bortförklaringar den här gången Jojje, utan de tog emot mig med öppna armar och de ska höra av sig de närmaste dagarna för lite mer detaljer. Tyvärr kan jag inte säga mer saker offentligt med respekt för de i sportkommitén. Har ni några frågor så är det PM som gäller.
Är det inte skrämmande att det sitter fans som har 1 000 000 gånger bättre koll än en hel kommité vars enda jobb är just det, att ha koll på bra hockeyspelare.
Gå på mötet Jojje, vi behöver nån som säger vad han tycker och är lite kritisk!
Går inte Jojje så hoppas jag ni andra som ska gå verkligen tar för er och ställer vår ledning mot väggen. Annars kan vi lika gärna hoppa över mötet.
Själv bor jag i Linköping och har tenta i veckan så jag kan inte komma men jag har helt ärligt funderat på att åka ändå. Men som sagt 40 mil blir för mycket inför tenta.
Går inte Jojje så hoppas jag ni andra som ska gå verkligen tar för er och ställer vår ledning mot väggen. Annars kan vi lika gärna hoppa över mötet.
Själv bor jag i Linköping och har tenta i veckan så jag kan inte komma men jag har helt ärligt funderat på att åka ändå. Men som sagt 40 mil blir för mycket inför tenta.
-
Det hoppas jag med, fast jag hoppas också att du snart får sammarbeta med några andra. För man har misslyckats med alla värvningar i stort sett, även de från ligor man tycker att de ska ha koll på.Therocket1 skrev:Nja, just de ligorna kan jag förstå att de har sämre koll på. Har trots allt följt de 2 ligorna i 3 år dagligen och kan de utan och innan. Men, jag hoppas att både de och jag kan dra nytta av detta "samarbete".
-
- Säsongskort: Ja
Jojje Jojje...
Och det vet vi ju alla att det som står i tidningen alltid är sant
Det är ingen som lovat någonting.Det enda som sagts och citerats i tidningen är att dom diskuterat frågan och att dom ska höra sig för.
Vem som har diskuterat med vem framgår inte
När detta har diskuterats framgår inte
När ett eventuellt köp av Hovet ska genomföras skrivs det inte om alls.
Kanske är det så att frågan har slängts ut och man har diskuterat helt förutsättningslöst hur det skulle kunna se ut OM man fick köpa Hovet.
Sen har media som vanligt vänt det hela till att DIF ska köpa och du hugger som en kobra och hittar en liten gubbe som kan vidimera att det du säger är sant.
Som sagt, gå på mötet om du är så engagerad.
Och det vet vi ju alla att det som står i tidningen alltid är sant

Det är ingen som lovat någonting.Det enda som sagts och citerats i tidningen är att dom diskuterat frågan och att dom ska höra sig för.
Vem som har diskuterat med vem framgår inte
När detta har diskuterats framgår inte
När ett eventuellt köp av Hovet ska genomföras skrivs det inte om alls.
Kanske är det så att frågan har slängts ut och man har diskuterat helt förutsättningslöst hur det skulle kunna se ut OM man fick köpa Hovet.
Sen har media som vanligt vänt det hela till att DIF ska köpa och du hugger som en kobra och hittar en liten gubbe som kan vidimera att det du säger är sant.
Som sagt, gå på mötet om du är så engagerad.
Varför går man ut med något man kom på 5 minuter innan? Känns amatörmässigt.
Det hade varit bättre om de hört sig för innan de gjorde detta uttalande. Nu kommer man i mina ögon i alla fall framstå som mer misslyckade om man inte lyckas.
Men det är väl kul att du gick på den lätta finten och sitter hemma med fuktiga kalsonger och drömmer om hovet.
Det hade varit bättre om de hört sig för innan de gjorde detta uttalande. Nu kommer man i mina ögon i alla fall framstå som mer misslyckade om man inte lyckas.
Men det är väl kul att du gick på den lätta finten och sitter hemma med fuktiga kalsonger och drömmer om hovet.
Det är i mina ögon ett rätt "smart" och "begåvat" uttal, den käre Mats gjorde.
1000 röster är starkare än 1 röst.
(Obs. Läs nu smart och begåvat som inte helt positivt från mitt synsätt, läs nedan!)
Fungerar väl lite som fackföreningar och annat bråte, man föder en idé, låter andra rulla runt den lite i huvudet och skapa sig uppfattningar och förhoppningar om en egen arena.
Jag tror han ville få en diskussion bland supportrar / sponsorer och annat, för att "mäta" och därefter skapa suget efter en arena, hovet eller inte hovet tror jag inte hör till kärnfrågan, utan mer hur många eldsjälar kan "jag (Mats Larsson)/DIF" elda på och hjälpa till i frågan om en arena för DIF Hockey.
Tycker mer det luktar 1:a maj strejk om hela utspelet, få till någon "marsch mot stadshuset lobby-ing".
Jag personligen tycker det luktar "blää" om detta, och håller faktiskt med Jojje[b/] denna gång. Då jag tycker att han i grund och botten vill få igång oss supportrar att göra deras jobb.
Men att köpa hovet är inget alternativ i mina ögon.
Den tekniska utrustningen i hovet är rester från det amerikanska inbördeskriget. Så det är inte bara köpa hovet och sen köra.
Hovet (mååååååååånga miljoner) + PA/Högtalare, bild, ljus, korridorer, utskänkningsställen av mat/dricka, toaletter..
Well det är minst 100 millar bara det.
TACK MEN NEJ TACK!
Kostar nog f*n mindre att bygga en ny arena, om man skulle få ett humant pris på lite mark någonstans i stan. Förort går bort.
Helst ser jag en hockeyarena i Stadions närhet (kungliga tennishallen har väl ett gäng kvadratmeter att sälja?) Drömmar har vi alla.
Jag skulle gärna donera 25.000 för detta ändamål, och jag behöver inte ens få mitt namn förevigat någonstans. Kanske ett tackkort var och varannan jul räcker (?)
Hoppas detta är ett av kärnämnena som diskuteras imorgon på mötet. Skall göra mitt yttersta till att försöka närvara på denna högtidliga stund.
Nu tillbaks till den yrkesmässiga stressen, hoppas att Jojje kunde läsa min 2:a generations svenska och förstår att jag i grund och botten håller med.
1000 röster är starkare än 1 röst.
(Obs. Läs nu smart och begåvat som inte helt positivt från mitt synsätt, läs nedan!)
Fungerar väl lite som fackföreningar och annat bråte, man föder en idé, låter andra rulla runt den lite i huvudet och skapa sig uppfattningar och förhoppningar om en egen arena.
Jag tror han ville få en diskussion bland supportrar / sponsorer och annat, för att "mäta" och därefter skapa suget efter en arena, hovet eller inte hovet tror jag inte hör till kärnfrågan, utan mer hur många eldsjälar kan "jag (Mats Larsson)/DIF" elda på och hjälpa till i frågan om en arena för DIF Hockey.
Tycker mer det luktar 1:a maj strejk om hela utspelet, få till någon "marsch mot stadshuset lobby-ing".
Jag personligen tycker det luktar "blää" om detta, och håller faktiskt med Jojje[b/] denna gång. Då jag tycker att han i grund och botten vill få igång oss supportrar att göra deras jobb.
Men att köpa hovet är inget alternativ i mina ögon.
Den tekniska utrustningen i hovet är rester från det amerikanska inbördeskriget. Så det är inte bara köpa hovet och sen köra.
Hovet (mååååååååånga miljoner) + PA/Högtalare, bild, ljus, korridorer, utskänkningsställen av mat/dricka, toaletter..
Well det är minst 100 millar bara det.
TACK MEN NEJ TACK!
Kostar nog f*n mindre att bygga en ny arena, om man skulle få ett humant pris på lite mark någonstans i stan. Förort går bort.
Helst ser jag en hockeyarena i Stadions närhet (kungliga tennishallen har väl ett gäng kvadratmeter att sälja?) Drömmar har vi alla.
Jag skulle gärna donera 25.000 för detta ändamål, och jag behöver inte ens få mitt namn förevigat någonstans. Kanske ett tackkort var och varannan jul räcker (?)
Hoppas detta är ett av kärnämnena som diskuteras imorgon på mötet. Skall göra mitt yttersta till att försöka närvara på denna högtidliga stund.
Nu tillbaks till den yrkesmässiga stressen, hoppas att Jojje kunde läsa min 2:a generations svenska och förstår att jag i grund och botten håller med.
- Jack Daniel
Re: Ledningens rökridå...
Jojje skrev:Vi känner alla till ledningens utspel i media om att man vill köpa hovet, jag har hela tiden sagt att detta bara är ett spel för galleriet, att man vill visa handlingskraft och få oss samt media att fokusera på något positivt istället.
Jag tycker att detta är fel, vi fans förtjänar ärliga och raka svar.
Pratade om detta med en kollega som också är Djurgårdare runt kaffeautomaten i morse. Han tog på sig att undersöka frågan direkt med Globe Arenas.
Svaret kom snabbt.
Hans-Göran är styrelsordförande i Globe Arenas.Jag träffade Djurgården hockeys ledning i förra veckan. Om dom vore intresserade så skulle väl rimligen frågan kommit upp. Det gjorde den inte, och för Stockholms stad är den inte aktuell.
Med vänlig hälsning
Hans-Göran Olsson
Där har vi det, svart på vitt. Inte nog med att det är 0% chans att DIF får köpa hovet, man har dessutom haft ett möte väldigt nyligen där frågan inte ens togs upp av DIF.
Varför ljuger man fansen rätt upp i ansiktet? Förtjänar vi inte att få veta sanningen?
Jag blir illa berörd av detta...
Ja fy fan vad UPPRÖRANDE. Hockeyn är verkligen upp och ned.
Vad fan sysslar dom med?
Ändå så finns ju vissa ljusa delar här och var - gamla legendlirare i ledningen exempelvis och rabatterade biljetter till klackfolk.
Men EKONOMIN? Hur fasiken är det med den?
Vad har hänt sedan upprensningen av dom bortfifflade stålarna i början av 90-talet (var väl pensionsfonds-pengar om jag inte minns fel)???