Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Vad var förresten oddsen på att han skulle missa försäsongen? Jag lovar att han hade skitit i den på ett eller annat sätt, oavsett hur det sett ut med kontrakt och allting.
Vad som än händer i Nilson-gate så blir det väldigt intressant att följa utvecklingen. Att det är känsligt märker man ju på att båda parter helt lägger locket på.
Skulle Nilsons förmodat lukrativa kontrakt vara fortsatt giltigt i allsvenskan så kan jag köpa att det blir problematiskt gentemot övriga truppen, även om det inte borde vara så. Vi har trots allt individuell lönesättning i proffshockey. Men just i allsvenskan, när det gäller att "ställa upp" för DIF, och övriga spelare har gjort det så är läget lite annorlunda.
Skulle Nilsons förmodat lukrativa kontrakt vara fortsatt giltigt i allsvenskan så kan jag köpa att det blir problematiskt gentemot övriga truppen, även om det inte borde vara så. Vi har trots allt individuell lönesättning i proffshockey. Men just i allsvenskan, när det gäller att "ställa upp" för DIF, och övriga spelare har gjort det så är läget lite annorlunda.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Precis, det är nästa aspekt av det hela. I regel skall det naturligtvis vara individuell lönesättning (vilket det fortfarande är tal om) men hur skoj är det för Jimmie, Fimpen, Linkan osv som garanterat gått med på en halverad ersättning när Nilson glider in som värsta Sean Banan och tror han är Kingen som tycker sig vara värd det dubbla...?sensei skrev:Vad som än händer i Nilson-gate så blir det väldigt intressant att följa utvecklingen. Att det är känsligt märker man ju på att båda parter helt lägger locket på.
- SirDIFalot
Och det dessutom gör så att vi inte kan förstärka sista lagdelarna med bitarna som behövs så vi kan gå upp i år, så hans vänner och lagkamrater gått ner i lön i onödan..-daniel- skrev:Precis, det är nästa aspekt av det hela. I regel skall det naturligtvis vara individuell lönesättning (vilket det fortfarande är tal om) men hur skoj är det för Jimmie, Fimpen, Linkan osv som garanterat gått med på en halverad ersättning när Nilson glider in som värsta Sean Banan och tror han är Kingen som tycker sig vara värd det dubbla...?sensei skrev:Vad som än händer i Nilson-gate så blir det väldigt intressant att följa utvecklingen. Att det är känsligt märker man ju på att båda parter helt lägger locket på.
Expert.
"Silly Season: Nu gör rykten gällande att yttligare en back är på väg in i Djurgården. Denna gång ska det handla om Växjös Nils Andersson. Stämmer detta så är backsidan klar i Djurgården och nu väntar vi på en eller två målvakter. Det skulle även behövas en center till och när det gäller Ottosson så vill inte Challe uttala sig. Så jag är tveksam till att Ottosson kommer till spel nästa säsong" hockey pappan" som jag ser så känns det sådär faktiskt vet knappt vad lilla nils har åstadkommit i lilla växjö var han ordinarie spelare i växjö? och gällande otto tkr jag de är förjävligt.
edit han verkar inte så offensiv http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10516
edit han verkar inte så offensiv http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10516
-
Börjar ta Challe på mer och mer allvar, Otto kommer underprestera ifall han signar på för ett sista år, detsamma gäller Nilson, tro mig.benganfs skrev:"Silly Season: Nu gör rykten gällande att yttligare en back är på väg in i Djurgården. Denna gång ska det handla om Växjös Nils Andersson. Stämmer detta så är backsidan klar i Djurgården och nu väntar vi på en eller två målvakter. Det skulle även behövas en center till och när det gäller Ottosson så vill inte Challe uttala sig. Så jag är tveksam till att Ottosson kommer till spel nästa säsong" hockey pappan" som jag ser så känns det sådär faktiskt vet knappt vad lilla nils har åstadkommit i lilla växjö var han ordinarie spelare i växjö? och gällande otto tkr jag de är förjävligt.
- starvin_marwin
Fast hockeypappan har väl visat sig vara ungefär lika trovärdig som fox news..benganfs skrev:"Silly Season: Nu gör rykten gällande att yttligare en back är på väg in i Djurgården. Denna gång ska det handla om Växjös Nils Andersson. Stämmer detta så är backsidan klar i Djurgården och nu väntar vi på en eller två målvakter. Det skulle även behövas en center till och när det gäller Ottosson så vill inte Challe uttala sig. Så jag är tveksam till att Ottosson kommer till spel nästa säsong" hockey pappan" som jag ser så känns det sådär faktiskt vet knappt vad lilla nils har åstadkommit i lilla växjö var han ordinarie spelare i växjö? och gällande otto tkr jag de är förjävligt.
Backstabtraitor skrev:Börjar ta Challe på mer och mer allvar, Otto kommer underprestera ifall han signar på för ett sista år, detsamma gäller Nilson, tro mig.benganfs skrev:"Silly Season: Nu gör rykten gällande att yttligare en back är på väg in i Djurgården. Denna gång ska det handla om Växjös Nils Andersson. Stämmer detta så är backsidan klar i Djurgården och nu väntar vi på en eller två målvakter. Det skulle även behövas en center till och när det gäller Ottosson så vill inte Challe uttala sig. Så jag är tveksam till att Ottosson kommer till spel nästa säsong" hockey pappan" som jag ser så känns det sådär faktiskt vet knappt vad lilla nils har åstadkommit i lilla växjö var han ordinarie spelare i växjö? och gällande otto tkr jag de är förjävligt.
handlar inte om att jag inte tar han på allvar. jag tycker själv att det är modigt att ta in en 20 åring trodde han ville ha en lite mer rutinerad

- Lucky Luke
Undrar verkligen om det stämmer med Nils Andersson? Hockey pappan känns inte så där riktigt trovärdig faktiskt. Varför skulle Super Mario helt plötsligt inte längre vara med bilden ?? Men det är väl så här det skall vara under Silly Season perioden - frågor, spekulationer, utropstecken.... Ganska underhållande faktiskt. Faktiskt hjälper det åtminstone mig att överleva den värsta hockeyabstinensen. Det är inte klokt egentligen, men faktum är att jag bara går och längtar till att hockeysäsongen kommer igång igen. Enligt familjen är man ju helknäpp!! Vill i sammanhanget passa på tacka alla härliga skribenter på forumet som gör det lite lättare att stå ut tills det drar igång igen. Tack!!! 

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Hockeypappan är inget att lita på...Lucky Luke skrev:Undrar verkligen om det stämmer med Nils Andersson? Hockey pappan känns inte så där riktigt trovärdig faktiskt. Varför skulle Super Mario helt plötsligt inte längre vara med bilden ?? Men det är väl så här det skall vara under Silly Season perioden - frågor, spekulationer, utropstecken.... Ganska underhållande faktiskt. Faktiskt hjälper det åtminstone mig att överleva den värsta hockeyabstinensen. Det är inte klokt egentligen, men faktum är att jag bara går och längtar till att hockeysäsongen kommer igång igen. Enligt familjen är man ju helknäpp!! Vill i sammanhanget passa på tacka alla härliga skribenter på forumet som gör det lite lättare att stå ut tills det drar igång igen. Tack!!!
Vad är det för fel på fox news nu då?starvin_marwin skrev:Fast hockeypappan har väl visat sig vara ungefär lika trovärdig som fox news..benganfs skrev:"Silly Season: Nu gör rykten gällande att yttligare en back är på väg in i Djurgården. Denna gång ska det handla om Växjös Nils Andersson. Stämmer detta så är backsidan klar i Djurgården och nu väntar vi på en eller två målvakter. Det skulle även behövas en center till och när det gäller Ottosson så vill inte Challe uttala sig. Så jag är tveksam till att Ottosson kommer till spel nästa säsong" hockey pappan" som jag ser så känns det sådär faktiskt vet knappt vad lilla nils har åstadkommit i lilla växjö var han ordinarie spelare i växjö? och gällande otto tkr jag de är förjävligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lucky Luke
Hittade det här på Grönvitasumo bloggen
Tycker att Malmö ser ut att få ihop ett intressant lag. Landar man dessutom Nils Andersson och Alexander Bergström som det ryktats om så tycker jag att man återigen kan räknas som ett tippat topplag.
http://gronvitasumo.blogg.se/2012/may/m ... et-pa.html
Skrevs för en vecka sedan. Frågan är alltså - vem skall man tro på?
Tycker att Malmö ser ut att få ihop ett intressant lag. Landar man dessutom Nils Andersson och Alexander Bergström som det ryktats om så tycker jag att man återigen kan räknas som ett tippat topplag.
http://gronvitasumo.blogg.se/2012/may/m ... et-pa.html
Skrevs för en vecka sedan. Frågan är alltså - vem skall man tro på?

Hockepappan tar alla rykten han ser och peppar upp dem. Tror det kommer från Twitter.
Jag såg att Nils skrev nåt till Bremberg om, är det där vi ska spela nästa säsong.
- Angående en bild med Nils på en frusen sjö.
Hallman frågade då varför Nils sa vi.
Jag såg att Nils skrev nåt till Bremberg om, är det där vi ska spela nästa säsong.
- Angående en bild med Nils på en frusen sjö.
Hallman frågade då varför Nils sa vi.
ska man hoppas på nisse andersson eller?
- starvin_marwin
http://graphics2.snopes.com/media/graphics/toolooz.jpgsensei skrev:Vad är det för fel på fox news nu då?starvin_marwin skrev:Fast hockeypappan har väl visat sig vara ungefär lika trovärdig som fox news..benganfs skrev:"Silly Season: Nu gör rykten gällande att yttligare en back är på väg in i Djurgården. Denna gång ska det handla om Växjös Nils Andersson. Stämmer detta så är backsidan klar i Djurgården och nu väntar vi på en eller två målvakter. Det skulle även behövas en center till och när det gäller Ottosson så vill inte Challe uttala sig. Så jag är tveksam till att Ottosson kommer till spel nästa säsong" hockey pappan" som jag ser så känns det sådär faktiskt vet knappt vad lilla nils har åstadkommit i lilla växjö var han ordinarie spelare i växjö? och gällande otto tkr jag de är förjävligt.