NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: NHL 11/12

Inlägg av seppuko »

JIIR skrev:
Salas skrev:
sensei skrev:Kovalchuk hade skott i ribban några minuter innan avgörande målet, det kallar i alla fall jag tillfälligheter:)
Skottet i ribban kom några sekunder innan tredje perioden var slut. Sista chansen under ordinarie tid, ett ypperligt läge där Kovalchuk ska göra mål alla dagar i veckan, men missar.
Du kallar det en tillfällighet, så jag vänder på det hela genom en fråga: Tror du att Anze Kopitar hade missat det läget att avgöra matchen?

Jag skulle nog kunna satsa mitt liv på att Kopitar hade avgjort i ett sådant läge. Det är det som skiljer Devils och Kings. Kings gör det dom ska och tar vara på sina lägen, medan Devils inte är lika heta i de avgörande lägena. Därför står det 2-0 i matcher.

LA Kings spelare vågar avgöra matcherna. Dom vågar ta egna initiativ och göra det oväntade, det är bara att kolla på båda förlängningsmålen som Kings gjort på Devils. Det är två individuella prestationer. Devils två mål hittills har varit slumpmål som tillkommit från egentligen ingenstans.

Match 1 - Anze Kopitar:
Match 2 - Jeff Carter:
Du är ju helt fantastiskt enögd. Alla mål har sett i stort sett lika ut, om något ser Los Angeles mer slumpartade ut än New Jerseys. Tillfälligheter har gjort båda matcherna, utom möjligtvis Kopitars mål i första.
Tror inte riktigt du förstår inlägget helt. Det han menar är att det inte är tillfälligheter att Kings vinner även fast det blir förlängning, att dem snart har rekord i bortasegrar i rad i Stanley Cup etc etc. Ta slutspelet här hemma 09/10 när HV71 vann 8 av 9 sudden death's. Ett lag som vill och kan vinna blandat med ett självförtroende som nästan är utomjordiskt vinner matcher, inte via tillfälligheter utan för att dem har allt det som krävs. Sen om det är ett skott i ribban av det andra laget (09/10 igen, DIF hade ribbor och stolpar i sudden men likförbannat vann HV) så kvittar det. Det menar han.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

DIF_Soldier 2011-10-09 skrev: Personligen tror jag stenhårt på LA Kings i år. Bucklan landar i Hollywood.
My work here is done.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Stort grattis till Kings..
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Så jäkla glad nu. Alla polare som håller på Detroit och Ranges och Pittsburgh med mera har gottat sig åt Kings misslyckanden genom alla år. Nu kan man äntligen stoltsera. Och sättet dom gör det på, hur överlägsna som helst. Galet!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Någon annan får om dom vill skapa en NHL 12/13-tråd.

Iaf, Åberg finns med på en topp 10-lista från testerna inför draften och han placerar sig som nr 9 i testet att sitta still mot en vägg och från bröstet skjuta ifrån sig en 4kg boll. Ca 5,8m blev hans resultat. Vinnaren hade ca 6,4m

Intressant att Nail Yakupov även han endast placerar sig på en topp 10-lista (vad jag kan se var det 29 olika fitnesstester) det på ett VO2max test där han orkade cykla i 12:25 och därmed hade tionde bästa tid. Hampus Lindholm från Rögle vann den grenen överlägset med 14:40 vilket var 1:08 bättre än 2:an.
Henrik Samuelsson är med på 5 olika listor.
En kille som heter Chris Calnan är med på 15 listor vilket vad jag kan se spontant utan att ha kollat alla spelarna är jäkligt bra.

Ni finner resultaten här http://www.nhl.com/ice/page.htm?id=80653
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

NHL 11/12

Inlägg av Jepe »

Erik Karlsson vinner Norris Trophy! Grymt kul!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
XantE

NHL 11/12

Inlägg av XantE »

Jepe skrev:Erik Karlsson vinner Norris Trophy! Grymt kul!
inte helt otippat kanske :P men kul!
Användarvisningsbild
XantE

NHL 11/12

Inlägg av XantE »

När e NHL draften?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

XantE skrev:
Jepe skrev:Erik Karlsson vinner Norris Trophy! Grymt kul!
inte helt otippat kanske :P men kul!
Helt sjukt hur han kan vinna egentligen. Är ett barn i egen zon och priset ska gå till bästa allround back.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

XantE skrev:När e NHL draften?
Natten mellan fredag och lördag. 01:00.
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Ska bli sjukt intressant. Jag sitter och hoppas så sjukt mycket att Åberg kommer till Pittsburgh. Han kommer ju troligtvis gå där någonstans.

Drafting är sjukt skoj att se på :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sjöwall skrev:Ska bli sjukt intressant. Jag sitter och hoppas så sjukt mycket att Åberg kommer till Pittsburgh. Han kommer ju troligtvis gå där någonstans.

Det är sjukt svårt att förutse faktiskt. Han har setts på allt från 15e till 45e plats på olika experters listor.
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:
Sjöwall skrev:Ska bli sjukt intressant. Jag sitter och hoppas så sjukt mycket att Åberg kommer till Pittsburgh. Han kommer ju troligtvis gå där någonstans.

Det är sjukt svårt att förutse faktiskt. Han har setts på allt från 15e till 45e plats på olika experters listor.
Ja, jag såg det. Hur som helst hoppas jag han går sent round #1. Då kommer han till ett slutspelslag som troligtvis låter honom utvecklas i sin takt i Sverige. Vill inte vara med om ett nytt Mika-fall.

Åberg kommer bli en riktigt bra sniper i NHL om han håller sig skadefri.
Användarvisningsbild
XantE

NHL 11/12

Inlägg av XantE »

Hur många djurgårdare är med i draften? När sägs Pontus gå?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

XantE skrev:Hur många djurgårdare är med i draften? När sägs Pontus gå?
I praktiken kan alla våra spelare draftas, men skulle jag tippa så tror jag att Åberg går kring nr 25. Erik Gustafsson i en 5-6e runda.

Arnesson och Wennberg är några dagar för unga för att få vara med.
Expert.
Skriv svar