antonlennde skrev:SirDIFalot skrev:John Terry skrev:SirDIFalot skrev:136_Djurgårdare skrev:Nilson hatar väl fysen så pass mycket att han förhalar kontraktet för att slippa den hårda träningen Djurgården har.
Hoppas han blir utan kontrakt, vill inte se en Nilson som tränat själv en hel sommar i höst.
Nu verkar det som hans kontrakt gäller... Då sitter vi verkligen i skiten.
Vi har inte räknat med honom. Då vi bara har en plats kvar och vill ha in en center, gärna Ottosson.
Men framför allt inte ekonomsikt.
ÄVEN om han halverar sin lön så ser jag inte hur vi ska få plats en målvakt, toppback, otto och Nilson i budgeten. Det går inte.
Beror ju helt på hur mycket av budgeten man redan använt.
Jo, men man verkar ju räknat rätt hårt med att Mackans kontrakt inte gällande... Ska han helt plötsligt ha 300k i månaden måste vi vara fucked. Om vi inte får hjälp av externa finansiärer eller lyckas köpa ut Mackan på något billigare sätt. För han kan ju knappast vara kvar i laget till den summan. Ett omklädningsrum fullt med spelare som gått ner i lön för att ta Djurgården tillbaka igen, och en spelare, lagkapten, som kräver sina 300k och därmed hindrar Djurgården att ta in en bra målvakt, bra back och förmodligen Otto också. Det skulle inte direkt skapa en bra stämning i omklädningsrummet inte...
Håller med, och att han själv skulle kunna med att spatsera in i omklädningsrummet som ingenting efter att man varit högst delaktig i degraderingen av klubben i sitt hjärta med en lön som är mer än dubbelt så hög som alla andras känns ju sjukt smutsigt
Så alla ska ha samma lön?
Marcus Nilson vill fortfarande tjäna bra på sin hockey inte så mycket konstigare än så. Där får Challe avgöra om han är värd pengarna. Det tror jag inte Challe tycker han är, inte jag heller för den delen heller (han tjänar mycket mer än 300).
Jag kan inte förstå denna hets om pengarna och hans kontrakt.
1. Jag tror inte en sekund på att Nilson skulle tvinga sig kvar för att ha kvar sin elitserielön och på så sätt riskera Djurgårdens existens. Han är mycket större Djurgårdare än vad många tror för det.
2. Jag tror det finns samma klausul i Nilsons avtal som med alla andra. Skillnaden tror jag är att man inledningsvis ville ha kvar Nilson men insåg att han skulle bli för dyr och nu letas det klubb till honom. Men samtidigt är dörren inte helt stängd.
Det jag däremot tycker är märkligt är Ottosson, men någon skrev en bit bak att man kanske inte visste om han skulle fortsätta överhuvudtaget. Dessutom känner man sig kanske nog lite trygg över var Ottosson står och därför har man väntat.