Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jim Morrisson// tänker främst att det vore bra för vårt PP. Ser inte Lennhammer som ett starkt kort i PP än och bortsett från honom har vi ingen rightare på backsidan. Bland forwards är vi ocks kort på rightare, endast Johner och Åberg.
Grabben vill ju inge hellre än att spela i DIF, Jävla hjälte <3hocki skrev:Ottosson väntar fortfarande på besked. Om det kommer något.
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... osson.html
Fyfan va sjukt det skulle kännas att se honom typ i Fbk, tror nog han åker utomlands om han nu inte får kontrakt dock.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Risken finns att Otto inte finns i planerna - att centerlinjen är Ljungh - Johner - Fimpen - Honken.
Det är ju sinnessjukt, men risken finns...
Det är ju sinnessjukt, men risken finns...
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag är helt övertygad om att Djurgården spelar lite på Otto och hans lojalitet, samt att hans alternativ nog är att lägga av om det inte blir DIF. Tycker det känns lite ruttet faktiskt...Kristofer har ju trots allt ställt upp för oss i, vad är det, 14 raka säsonger och VILL ställa upp även i Hockeyallsvenskan. Jag tror inte direkt han dissat ett kontrakt pga ersättningsnivån nu...
DIFÖrebro skrev:Här är lite mer läsning än twittercitatet om Printz för den som är nyfiken (och Bombom).
http://hockeysverige.se/article/1318608 ... tt-khl-lag
mer att läsa här http://www.svenskafans.com/hockeyzon/kh ... 46457.aspx
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
- SirDIFalot
Jag har svårt att förstå varför Djurgården gör såhär. Otto är sista pusselbiten på forwardssidan. Det bör rimligtvis finns undanlagt pengar till en målvakt och PP-backen. Är det helt slut i plånboken sen eller? Vill man signa det man vill ha först och sedan för Otto ta bottenskrapet?
Expert.
- -daniel-
Men det är väl ganska sannolikt att det är Nilson soppan som spökar? Om Mackan kommer hävda att hans kontrakt gäller har vi inte råd med en dyr PP-back, dyr målvakt och definitivt inte råd med Otto.SirDIFalot skrev:Jag har svårt att förstå varför Djurgården gör såhär. Otto är sista pusselbiten på forwardssidan. Det bör rimligtvis finns undanlagt pengar till en målvakt och PP-backen. Är det helt slut i plånboken sen eller? Vill man signa det man vill ha först och sedan för Otto ta bottenskrapet?
- BaronVonDif
Är ju alltid en katt och råtta lek under förhandlingar och Marcus/Otto/DIF fallet inget undantag, har svårt att se att Mackan skulle vilja vara kvar av rena girighets skäl då han med all säkerhet skulle få högre lön i andra ES klubbar eller utanför rikets gränser, dock vill han nog ha väldigt bra betalt om än dock inte samma lön som i ES och det är väl där skon klämmer.
Fallet Otto är dock underligt, kan vara så att han velade för mycket i början, (rykten sa ju att han funderade på att lägga av)och sen när han väl bestämt sig för att han ville vara kvar var hans plats redan tillsatt?
Fallet Otto är dock underligt, kan vara så att han velade för mycket i början, (rykten sa ju att han funderade på att lägga av)och sen när han väl bestämt sig för att han ville vara kvar var hans plats redan tillsatt?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Nilson hatar väl fysen så pass mycket att han förhalar kontraktet för att slippa den hårda träningen Djurgården har.
Hoppas han blir utan kontrakt, vill inte se en Nilson som tränat själv en hel sommar i höst.
Hoppas han blir utan kontrakt, vill inte se en Nilson som tränat själv en hel sommar i höst.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
-
Grejen är ju att vi knappast har plats för både Mackan och Otto. Inte antalsmässigt i truppen men framförallt knappast inte ekonomiskt, även om de halverar sina löner.
Oerhört snyggt av Ölven att gå med på halverad lön måste jag säga. Han hade ju lätt kunnat få kontrakt i Elitserien.
Även bra jobbat av Challe och Tommy Engström att få ihop denna trupp till halverad kostnad. Den känns ju inte så jävla mycket sämre än fjolårets om vi nu får in en en vass målis, Scalzo och Otto.
Oerhört snyggt av Ölven att gå med på halverad lön måste jag säga. Han hade ju lätt kunnat få kontrakt i Elitserien.
Även bra jobbat av Challe och Tommy Engström att få ihop denna trupp till halverad kostnad. Den känns ju inte så jävla mycket sämre än fjolårets om vi nu får in en en vass målis, Scalzo och Otto.
- SirDIFalot
Nu verkar det som hans kontrakt gäller... Då sitter vi verkligen i skiten.136_Djurgårdare skrev:Nilson hatar väl fysen så pass mycket att han förhalar kontraktet för att slippa den hårda träningen Djurgården har.
Vi har inte räknat med honom. Då vi bara har en plats kvar och vill ha in en center, gärna Ottosson.
Men framför allt inte ekonomsikt. ÄVEN om han halverar sin lön så ser jag inte hur vi ska få plats en målvakt, toppback, otto och Nilson i budgeten. Det går inte.
Expert.
Och bryta ett kontrakt kostar väl skjortan också? Fy faan om vi inte kan ta in Otto asså. Samtidigt sitter på spelare som Honken och Tim.
Anmärkningsvärt om Djurgården ratar Otto. Jag har svårt att tro att han ställer orimliga lönekrav och att det är där skon klämmer. Personligen tycker jag Otto var våran bäste spelare tillsammans med Wesslan förra säsongen.
- SirDIFalot
Den enda anledningen som jag kan se till att Otto, målvakt och back dröjer är att Mackans kontrakt gäller av någon anledning. Framför med dagens uttalanden. Känns inte bra alls.
Expert.