Vem är backen som är på gång?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
basse7

Vem är backen som är på gång?

Inlägg av basse7 »

nån som vet????
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Det ryktas att det är en Tjeckisk landslagsman...
basse7

Inlägg av basse7 »

källa???
basse7

Inlägg av basse7 »

e det neckar?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

basse7 skrev:e det neckar?
Nej.
basse7

Inlägg av basse7 »

hur vet du det?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Därför att kristallkulan säger så...
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Jag bryr mig inte vem det är bara vi får en back till så e e jag nöjd:P
Användarvisningsbild
Men benskyddet är löst

Inlägg av Men benskyddet är löst »

Men vi är väldigt nära kontrakt och hoppas ha det klart på fredag, säger Djurgårdstränaren Hans Särkijärvi.

Men släpp nyheten nu då!!!!!!!!!!! :?:
Hultsfredsdifaren

Inlägg av Hultsfredsdifaren »

ja det vore ju inte fel att få en glad nyhet nu såhär en fredagkväll lite innan premiären :D
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Erik Ryman var den mystiske spelaren

Inlägg av Frasse »

Ledsen att förstöra fredagskvällen för dem av er som fortfarande hoppades på att denne back skulle vara Rob Blake (eller av hans kaliber) men faktum är att detta handlade om Erik Ryman och han skrev ju som bekant på tidigare i veckan.
Senast redigerad av Frasse den 2005-09-24 11:31:50, redigerad totalt 2 gång.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Hahah satt här o hoppades ;) Så den utländska toppbacken var Ryman, man har ju olika rangordningar på allt. Antar då att det är värdigvärvat för Djurgårdens del, men Ragnarsson efter jul vore iofs inte dumt.

Ifall man hittar 10puckar får man 20biljetter då? ;) Jag ska iaf hålla ögonen öppna ikväll. Någon som hittat en?
Erik I

Inlägg av Erik I »

Fan också, hade också hoppats på en back till. Kanske inte är för sent än? De som missar NHL måste ju ta vägen nånstans....och Ragnarsson, finns det nån chans? Tidigare har man ju hört att han är för lat för att pendla, för man spelar ju heller inte i Almtuna för pengarnas skull. Men hade han lite klubbhjärta kanske han kunde masa in sig i bilen för Djurgårns skull? Och vill han med till OS kanske div. 1-tempo inte är det optimala heller....

Apropå Wiken, som jag ju avgudar: LHC etta? det är han nog den enda som tror.

Frölundas försäsong inger inte direkt förtroende. Både FBK och VF har försämrat sig på målvaktssidan rejält, inget ont om Salo / Henriksson men det är så. Timrå, Mora, Brynäs - såna lag ska Dif kunna mäta sig med över 50 omgångar. Så skaka fram en bra back till nu så kan det gå vägen! ;o)

P.S. Inte direkt överraskad ledningen nu kan tänka sig 14 lag i Elitserien ;o)
basse7

Inlägg av basse7 »

men erik ryman e ju inte nhl meriterad.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

basse7 skrev:men erik ryman e ju inte nhl meriterad.
Nej, och om man läser notisen ur "City" som startade hela ryktet så säger säcken så här:
ISHOCKEY. Djurgården är på väg att skriva kontrakt med en back som ska gå in i de första backparen.
– Det är en utländsk back, som inte spelat i elitserien tidigare, mer säger jag inte
för det är många som jagar backar och den här vill vi inte att någon annan ska ta ifrån oss. Men vi är väldigt nära kontrakt och hoppas ha det klart på fredag, säger Djurgårdstränaren Hans Särkijärvi.
Det står alltså ingenting om NHL, och med tanke på att Ryman är tänkt att spela första backpar (enligt Särkijärvi själv via Aftonbladets chatt) så är det uppenbarligen Ryman det handlade om hela tiden.

Ni som hoppas på Ragnarsson ska nog tagga ner förväntningarna en smula. Har han väl skrivit ett 1-års kontrakt med Almtuna utan någon speciell elitserie-klausul så blir det nog väldigt, väldigt svårt för DIF att få loss Ragnarsson utan att betala rätt dyrt för honom.
Skriv svar