Vi är klart bäst på forwardssidan om man tittar på pappret. Men det är inte på pappret matcherna kommer utspela sig, utan i Tingsryd och andra obskyra orter en kall och mörk fredagskväll och alla hatar oss för att vi är lite (mycket) finare och lite (mycket) bättre än dem.bastis7 skrev:
Om vi får Scalzo hr vi nog HA:s bästa backuppsätting. Och vi är lätt topp tre om man kollar forwards. Det är ju bara målvakterna som är osäkert.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Senast redigerad av Staten den 2012-05-31 18:15:24, redigerad totalt 1 gånger.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
"Onödigt bra backar" och "Onödigt bra forwards".Staten skrev:Vi är klart bäst på forwardssidan om man tittar på pappret. Men det är inte på pappret matcherna kommer utspela sig.bastis7 skrev:
Om vi får Scalzo hr vi nog HA:s bästa backuppsätting. Och vi är lätt topp tre om man kollar forwards. Det är ju bara målvakterna som är osäkert.
DIF!
Onödigt att prata om onödigt bra saker. Då kan de bli onödigt dåliga.Daniel942 skrev:"Onödigt bra backar" och "Onödigt bra forwards".Staten skrev:Vi är klart bäst på forwardssidan om man tittar på pappret. Men det är inte på pappret matcherna kommer utspela sig.bastis7 skrev:
Hur som helst, Otto in så är forwardsplatserna fulla. Tror ni de håller en öppen dörr tills Mackan har bestämt sig ändå? Såvida han inte redan har tackat nej.
- Datsyuk_13
Tycker det vore grovt tjänstefel att INTE hålla åtminstone en liten dörr öppen för Mackan. Vi pratar ändå om en spelare som förmodligen skulle göra mellan 45-55 poäng på HA-nivå och som garanterat skulle spetsa till vår offensiv rätt rejält. Sådant går helt enkelt inte att tacka nej till. Frågan är bara om det är ekonomiskt genomförbart. Kanske via externa finansiärer? Eftersom vi ju har som uttalad målsättning att låta att den allsvenska sejouren bara blir ettårig så finns det enligt mig inget att spara på. Då är det ALL IN som gäller.Mattebo skrev:Hur som helst, Otto in så är forwardsplatserna fulla. Tror ni de håller en öppen dörr tills Mackan har bestämt sig ändå? Såvida han inte redan har tackat nej.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- Doyle
Är det ingen levande varelse på denna jord som vet var Mackan tagit vägen ?
Missing i action or what ? Fan han var min idol då han höll på att slita ögonen ur "Kalle" Koskinen. Han var för bövelen lagets lagkapten och borde iaf intervjuats på hemsidan och rakryggat tagit ett ansvar efter den totaldepression som många levt i efter debaclet. Fan du var min stora idol Marcus men du har verkligen dalat rejält på min statustrappa. Dax nu att kliva fram och visa att du är den fina härliga krigaren du en gång var. Att bara försvinna och leka osynliga mannen rimmar inte med den Marcus jag trodde du var...
Suck...
Missing i action or what ? Fan han var min idol då han höll på att slita ögonen ur "Kalle" Koskinen. Han var för bövelen lagets lagkapten och borde iaf intervjuats på hemsidan och rakryggat tagit ett ansvar efter den totaldepression som många levt i efter debaclet. Fan du var min stora idol Marcus men du har verkligen dalat rejält på min statustrappa. Dax nu att kliva fram och visa att du är den fina härliga krigaren du en gång var. Att bara försvinna och leka osynliga mannen rimmar inte med den Marcus jag trodde du var...
Suck...
- -daniel-
Jag delar den här kritiken, nu känns det lite sent förvisso men som kapten måste man kunna ta media och framförallt stå rakryggad även i extrem motgång. Nilson har med all tydlighet bevisat att han inte var en värdig lagkapten, ledsen men det är verkligen så jag känner.Doyle skrev:Är det ingen levande varelse på denna jord som vet var Mackan tagit vägen ?
Suck...
Jag vet att Mackan är en riktig djurgårdare. Jag vet att han likaledes var fruktansvärt bedrövad stora delar av säsongen, men just de här kraven skall man ha på sig i hans roll - annars har man tagit sig vatten över huvudet.
Tycker ingen har lyckats senaste åren med ett C på bröstet förutom Ragnarsson som var helt otrolig! I denna trupp vill jag se Timmy han är rak och bra!
Kan det vara så att man väntar med Mackan tills draften är klar. Som en plan B ifall Åberg drar över?
- -daniel-
Hm, satt och tänkte lite på målvakter och kom att tänka på Reinhard Divis som förvisso inte gjorde något jätteintryck i FBK när han var i ES men fortfarande var en stabil keeper i mitt tycke.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1839
Kan det vara något? Verkar ju ha ryktats bort från Vienna Capitals. Antagligen åt helvete för dyr och antagligen inte intresserad av att spela i 2:a serien. Men vad vet man?
Kan det vara något? Verkar ju ha ryktats bort från Vienna Capitals. Antagligen åt helvete för dyr och antagligen inte intresserad av att spela i 2:a serien. Men vad vet man?
" http://hockey-pappan.blogspot.se/2012/0 ... ackan.html "Mattebo skrev:Onödigt att prata om onödigt bra saker. Då kan de bli onödigt dåliga.Daniel942 skrev:"Onödigt bra backar" och "Onödigt bra forwards".Staten skrev:Vi är klart bäst på forwardssidan om man tittar på pappret. Men det är inte på pappret matcherna kommer utspela sig.bastis7 skrev:
Hur som helst, Otto in så är forwardsplatserna fulla. Tror ni de håller en öppen dörr tills Mackan har bestämt sig ändå? Såvida han inte redan har tackat nej.
Om mackan fast man vet ju aldrig. Tror dock inte han kommer få fortsätta
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Reinhard Divis, 36år, 182cm, 87kg-daniel- skrev:Hm, satt och tänkte lite på målvakter och kom att tänka på Reinhard Divis som förvisso inte gjorde något jätteintryck i FBK när han var i ES men fortfarande var en stabil keeper i mitt tycke.
Season: 2010-2011 Team: Skellefteå League: Elitserien GP: 40 GAA: 2.53 SVS%: .909
Vs.
Andreas Hadelöv, 36år, 179cm, 82kg
Season: 2011-2012 Team: Vienna Capitals League: Austria GP: 38 GAA: 2.83 SVS%: .909
Då kan vi lika gärna ta in Hadelöv, så spar vi på $!
- SirDIFalot
Ja, vi ville ju ha Hadelöv. Men verkar inte bli något med honom...Rocky3000 skrev:Reinhard Divis, 36år, 182cm, 87kg-daniel- skrev:Hm, satt och tänkte lite på målvakter och kom att tänka på Reinhard Divis som förvisso inte gjorde något jätteintryck i FBK när han var i ES men fortfarande var en stabil keeper i mitt tycke.
Season: 2010-2011 Team: Skellefteå League: Elitserien GP: 40 GAA: 2.53 SVS%: .909
Vs.
Andreas Hadelöv, 36år, 179cm, 82kg
Season: 2011-2012 Team: Vienna Capitals League: Austria GP: 38 GAA: 2.83 SVS%: .909
Då kan vi lika gärna ta in Hadelöv, så spar vi på $!
Expert.
Verkar? Blir det till Rödhökarna då eller? Eller lägger han av?Ja, vi ville ju ha Hadelöv. Men verkar inte bli något med honom...
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Blir AHL för hanSjöwall skrev:Cehlin: