Välkommen Markus Ljungh
Re: Välkommen Markus Ljungh
Jag blev än mer osäker på en sak i och med bekräftandet av värvningen av Ljungh. För helt ärligt, vilken är den bästa värvningen av Challe hittills? Jag skulle nog vilja påstå att det är Ljungh eller kanske Timmy. Ljungh känns som en så otroligt bra värvning så här på förhand. 21 år med en grym talang och bra meritlista för sin unga ålder. Tror denna kille kan vara sinnessjukt viktig i slutändan, tror han kan komma att bli en riktig topplirare i allsvenskan kommande säsong med oss. Har en känsla av att Ljungh kommer göra en riktig kanonsäsong direkt, han känns så sjukt motiverad att komma hit, och det är precis sånt man vill se.
Om du läser det här Markus, så vill jag bara tacka för att du valde att kämpa för att komma hit även fast vi idag är en allsvensk förening. Jag ser fram emot att få se dig på isen kommande säsong, och jag hoppas innerligt att du smälter in perfekt i laget och trivs i staden Stockholm.
Lycka till och varmt välkommen till Djurgården och Stockholm!
Om du läser det här Markus, så vill jag bara tacka för att du valde att kämpa för att komma hit även fast vi idag är en allsvensk förening. Jag ser fram emot att få se dig på isen kommande säsong, och jag hoppas innerligt att du smälter in perfekt i laget och trivs i staden Stockholm.
Lycka till och varmt välkommen till Djurgården och Stockholm!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Åh så välkommen! SÅ VÄLKOMMEN!
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Välkommen Markus Ljungh
Skön läsning från semesterfirandet i Malaga! Välkommen Ljungh - du är efterlängtad!
- -daniel-
Har funderat lite på varför Ljungh egentligen var så sugen på att komma till Djurgården. Alltså, man skall inte ifrågasätta varför spelare vill spela här men vi snackar ändå om ett nydegraderat lag. Det fanns även intresse från ES-lag om man skall tro det man läst i media (vilket ju också låter rätt sannolikt ändå). Vi pratar ändå om en spelare som lämnar sin moderklubb för ett annat lag i samma gärdsgårdsserie...
Jag tror att Challe verkligen uttryckt att han trott på honom, att han ser honom som en top 6 forward på förhand. Att han skall få mycket speltid i PP osv.
Endera detta, eller så har Markus helt enkelt alltid varit en Djurgårdare i exil som längtat till vår fina klubb i storsta'n.
Kanske en blandning av ovanstående?
Jag tror att Challe verkligen uttryckt att han trott på honom, att han ser honom som en top 6 forward på förhand. Att han skall få mycket speltid i PP osv.
Endera detta, eller så har Markus helt enkelt alltid varit en Djurgårdare i exil som längtat till vår fina klubb i storsta'n.
- SirDIFalot
Ingen verkar vilja spela i tråkiga Luleå. Han blev lovad en stor roll i Västerås vad jag hört. Att han gick till DIF tror jag är på grund av ekonomiska skäl. Sägs ju att vi fyrdubblade hans lön.-daniel- skrev:Har funderat lite på varför Ljungh egentligen var så sugen på att komma till Djurgården. Alltså, man skall inte ifrågasätta varför spelare vill spela här men vi snackar ändå om ett nydegraderat lag. Det fanns även intresse från ES-lag om man skall tro det man läst i media (vilket ju också låter rätt sannolikt ändå). Vi pratar ändå om en spelare som lämnar sin moderklubb för ett annat lag i samma gärdsgårdsserie...
Expert.
- -daniel-
Fast väldigt märkligt att man inte väljer spel i ES om man har chansen, tycker åtminstone jag.SirDIFalot skrev:Ingen verkar vilja spela i tråkiga Luleå. Han blev lovad en stor roll i Västerås vad jag hört. Att han gick till DIF tror jag är på grund av ekonomiska skäl. Sägs ju att vi fyrdubblade hans lön.-daniel- skrev:Har funderat lite på varför Ljungh egentligen var så sugen på att komma till Djurgården. Alltså, man skall inte ifrågasätta varför spelare vill spela här men vi snackar ändå om ett nydegraderat lag. Det fanns även intresse från ES-lag om man skall tro det man läst i media (vilket ju också låter rätt sannolikt ändå). Vi pratar ändå om en spelare som lämnar sin moderklubb för ett annat lag i samma gärdsgårdsserie...
Fyrdubblade kan säkert stämma, men han hade ju groteskt låg lön i VIK har man ju också hört.
- SirDIFalot
Ja, 10.000 i månaden. Så ingen här får panik och tror att han tjänade typ 25k och vi gav han 100k haha.... Men det är ju ett avtal som han skrev för två år sedan. Då var det väl rätt naturligt. Även om det låter hiskligt lite idag.-daniel- skrev:Fast väldigt märkligt att man inte väljer spel i ES om man har chansen, tycker åtminstone jag.SirDIFalot skrev:Ingen verkar vilja spela i tråkiga Luleå. Han blev lovad en stor roll i Västerås vad jag hört. Att han gick till DIF tror jag är på grund av ekonomiska skäl. Sägs ju att vi fyrdubblade hans lön.-daniel- skrev:Har funderat lite på varför Ljungh egentligen var så sugen på att komma till Djurgården. Alltså, man skall inte ifrågasätta varför spelare vill spela här men vi snackar ändå om ett nydegraderat lag. Det fanns även intresse från ES-lag om man skall tro det man läst i media (vilket ju också låter rätt sannolikt ändå). Vi pratar ändå om en spelare som lämnar sin moderklubb för ett annat lag i samma gärdsgårdsserie...
Fyrdubblade kan säkert stämma, men han har ju groteskt låg lön i VIK har man ju också hört.
Expert.
- -daniel-
Mmjo, men skulle han välja spel i Luleå så skulle han säkert kunna få uppåt 70-80 i varje fall. Men det kanske var en alldeles för liten roll de kunde erbjuda?SirDIFalot skrev:Ja, 10.000 i månaden. Så ingen här får panik och tror att han tjänade typ 25k och vi gav han 100k haha.... Men det är ju ett avtal som han skrev för två år sedan. Då var det väl rätt naturligt. Även om det låter hiskligt lite idag.-daniel- skrev:Fast väldigt märkligt att man inte väljer spel i ES om man har chansen, tycker åtminstone jag.SirDIFalot skrev:Ingen verkar vilja spela i tråkiga Luleå. Han blev lovad en stor roll i Västerås vad jag hört. Att han gick till DIF tror jag är på grund av ekonomiska skäl. Sägs ju att vi fyrdubblade hans lön.-daniel- skrev:Har funderat lite på varför Ljungh egentligen var så sugen på att komma till Djurgården. Alltså, man skall inte ifrågasätta varför spelare vill spela här men vi snackar ändå om ett nydegraderat lag. Det fanns även intresse från ES-lag om man skall tro det man läst i media (vilket ju också låter rätt sannolikt ändå). Vi pratar ändå om en spelare som lämnar sin moderklubb för ett annat lag i samma gärdsgårdsserie...
Fyrdubblade kan säkert stämma, men han har ju groteskt låg lön i VIK har man ju också hört.
Tycker ändå att exempelvis Rögle eller något annat skitlag borde varit intresserade av hans tjänster.
- SirDIFalot
Kanske, men han hade ju en dipp i år... Vilket dock Challe förklarade bort i DIFTV. Men hans poängsiffror öppnar inte direkt för ES-kontrakt.-daniel- skrev:Mmjo, men skulle han välja spel i Luleå så skulle han säkert kunna få uppåt 70-80 i varje fall. Men det kanske var en alldeles för liten roll de kunde erbjuda?SirDIFalot skrev:Ja, 10.000 i månaden. Så ingen här får panik och tror att han tjänade typ 25k och vi gav han 100k haha.... Men det är ju ett avtal som han skrev för två år sedan. Då var det väl rätt naturligt. Även om det låter hiskligt lite idag.-daniel- skrev:Fast väldigt märkligt att man inte väljer spel i ES om man har chansen, tycker åtminstone jag.SirDIFalot skrev:Ingen verkar vilja spela i tråkiga Luleå. Han blev lovad en stor roll i Västerås vad jag hört. Att han gick till DIF tror jag är på grund av ekonomiska skäl. Sägs ju att vi fyrdubblade hans lön.-daniel- skrev:Har funderat lite på varför Ljungh egentligen var så sugen på att komma till Djurgården. Alltså, man skall inte ifrågasätta varför spelare vill spela här men vi snackar ändå om ett nydegraderat lag. Det fanns även intresse från ES-lag om man skall tro det man läst i media (vilket ju också låter rätt sannolikt ändå). Vi pratar ändå om en spelare som lämnar sin moderklubb för ett annat lag i samma gärdsgårdsserie...
Tycker ändå att exempelvis Rögle eller något annat skitlag borde varit intresserade av hans tjänster.
Expert.
- -daniel-
Stämmer väl, men tycker ju exempelvis Rögle som mött VIK 4 gånger under året borde ha sett att spelaren håller rätt hög standard (vilket han enligt allt man läst verkar stämma; han HAR varit bra).SirDIFalot skrev: Kanske, men han hade ju en dipp i år... Vilket dock Challe förklarade bort i DIFTV. Men hans poängsiffror öppnar inte direkt för ES-kontrakt.
Aja, spelar ju ingen som helst roll men tycker det känns något märkligt bara.
- Remy Lebeau
Alla är inte giriga och vill tjäna stora pengar så snabbt som möjligt.
Ljungh väljer det som han tror är bäst för sin karriär, och det är inte att skynda till Elitserien till vilket pris som helst.
Minns en intervju med Anton Lander där han förklarade att det inte var i Elitserien man ska tjäna dom stora pengarna. Han sänkte sedan lönen för att Timrå skulle ha råd med bättre spelare. Det känns som att Markus är lika klok i tänket. Ofta är det klokt att skynda långsamt, och inte bli en i mängden i en 3:e & 4:e kedja. Har man talangen gäller det att ta till vara på den, och kombinera den med hårt arbete och en större roll.
Nu kommer han få en stor roll i ett förmodat topplag i Allsvenskan, med allt vad det innebär.
Välkommen Markus!
Ljungh väljer det som han tror är bäst för sin karriär, och det är inte att skynda till Elitserien till vilket pris som helst.
Minns en intervju med Anton Lander där han förklarade att det inte var i Elitserien man ska tjäna dom stora pengarna. Han sänkte sedan lönen för att Timrå skulle ha råd med bättre spelare. Det känns som att Markus är lika klok i tänket. Ofta är det klokt att skynda långsamt, och inte bli en i mängden i en 3:e & 4:e kedja. Har man talangen gäller det att ta till vara på den, och kombinera den med hårt arbete och en större roll.
Nu kommer han få en stor roll i ett förmodat topplag i Allsvenskan, med allt vad det innebär.
Välkommen Markus!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Välkommen (även om det tog lite väl lång tid, hate suspense!), grymt tillskott och hoppas vi får behålla dig i många år i Elitserien!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- -daniel-
Fast det är väldigt, väldigt ovanligt i dagens samhälle att man inte tänker kortsiktigt och i termer som snabba cash.Remy Lebeau skrev:Alla är inte giriga och vill tjäna stora pengar så snabbt som möjligt.
-
Skönt att det äntligen är klart. Får också bra vibbar av honom.