Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Linkan - Otto - Åberg
Jimmie - Johner - Tim
Sörensen - Ljungh - Hank
Blomstrand - Fimpen - Honken
Tycker jag känns mest välbalanserat faktiskt. Blir lite knepigare om Ljungh är tänkt att spelas som vinge.
Jimmie - Johner - Tim
Sörensen - Ljungh - Hank
Tycker jag känns mest välbalanserat faktiskt. Blir lite knepigare om Ljungh är tänkt att spelas som vinge.
- SirDIFalot
Exakt dom kedjorna jag får det till också om jag försöker skapa kemi och gå efter lite vad Challe verkar vilja ha för roller på spelarna.-daniel- skrev:Linkan - Otto - Åberg
Jimmie - Johner - Tim
Sörensen - Ljungh - Hank
Expert.
- Jim Morrison
Stackars Weigel. Fan vad synd ändå.-daniel- skrev:Linkan - Otto - Åberg
Jimmie - Johner - Tim
Sörensen - Ljungh - Hank
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Fast skador kommer, vilket gör att Weigel kommer få chansen.Jim Morrison skrev:Stackars Weigel. Fan vad synd ändå.-daniel- skrev:Linkan - Otto - Åberg
Jimmie - Johner - Tim
Sörensen - Ljungh - Hank
- -daniel-
Fast jag tror egentligen inte det kommer bli riktigt så, tror faktiskt att Ljungh kommer spela ytter i någon av toppformationerna. Har den känslan bara.SirDIFalot skrev:Exakt dom kedjorna jag får det till också om jag försöker skapa kemi och gå efter lite vad Challe verkar vilja ha för roller på spelarna.-daniel- skrev:Linkan - Otto - Åberg
Jimmie - Johner - Tim
Sörensen - Ljungh - Hank
- SirDIFalot
I så fall har vi redan centerbrist a la 10/11.-daniel- skrev:Fast jag tror egentligen inte det kommer bli riktigt så, tror faktiskt att Ljungh kommer spela ytter i någon av toppformationerna. Har den känslan bara.SirDIFalot skrev:Exakt dom kedjorna jag får det till också om jag försöker skapa kemi och gå efter lite vad Challe verkar vilja ha för roller på spelarna.-daniel- skrev:Linkan - Otto - Åberg
Jimmie - Johner - Tim
Sörensen - Ljungh - Hank
Expert.
- -daniel-
Fast vi har ju ändå möjligheter att spela Otto / Johner / Fimpen / Weigel och även Honken om det skulle krisa. Och Ljungh kan ju såklart spela center när det behövs...SirDIFalot skrev:I så fall har vi redan centerbrist a la 10/11.-daniel- skrev:Fast jag tror egentligen inte det kommer bli riktigt så, tror faktiskt att Ljungh kommer spela ytter i någon av toppformationerna. Har den känslan bara.SirDIFalot skrev:Exakt dom kedjorna jag får det till också om jag försöker skapa kemi och gå efter lite vad Challe verkar vilja ha för roller på spelarna.-daniel- skrev:Linkan - Otto - Åberg
Jimmie - Johner - Tim
Sörensen - Ljungh - Hank
-
Glöm inte Wennberg. Dessutom kan Hank lira center.
Såhär skulle jag vilja ha det:
Linkan - Otto - Åberg
Ljung - Johner - Jimmie
Sörensen - Fimpen - Tim
Honken - Hank - Blomstrand
Två bra och välbalanserade kedjor. Succékedjan från i fjol där förändringen består i att Kempe ersätts med Sörensen, som har ungefär samma spelstil som den förstnämnda. Fjärdekedjan blir en renodlad checking line.
Såhär skulle jag vilja ha det:
Linkan - Otto - Åberg
Ljung - Johner - Jimmie
Sörensen - Fimpen - Tim
Honken - Hank - Blomstrand
Två bra och välbalanserade kedjor. Succékedjan från i fjol där förändringen består i att Kempe ersätts med Sörensen, som har ungefär samma spelstil som den förstnämnda. Fjärdekedjan blir en renodlad checking line.
Jag skulle vilja sätta upp följande linor i NULÄGET:
Bremberg Johner Åberg
Ölvestad Ljungh Sörensen
Eriksson Eklund Eriksson
Holmqvist Weigel Blomstrand
Pettersson Granath
Lidström Gustafsson
Holm Lennhammer
XX
Reideborn
MEN i det fallet Otto fyller på, blir det nog något helt annat.....
Bremberg Johner Åberg
Ölvestad Ljungh Sörensen
Eriksson Eklund Eriksson
Holmqvist Weigel Blomstrand
Pettersson Granath
Lidström Gustafsson
Holm Lennhammer
XX
Reideborn
MEN i det fallet Otto fyller på, blir det nog något helt annat.....
Re: Säsongen 2012/2013
http://mrmadhawk.se/2012/may/35-manad-t ... ltips.html
Rödhöken tippar oss 3-4 just nu och motiverar det med att laget inte är samspelt.
Kommer det verkligen vara så? Nästan alla spelare har spelat med varandra förut + att försäsongsträningen körs gemensamt.
Hur många i truppen har Ölve, Otto och Fimpen inte spelat med?
Är väl inte värre än för något annat lag?
Rödhöken tippar oss 3-4 just nu och motiverar det med att laget inte är samspelt.
Kommer det verkligen vara så? Nästan alla spelare har spelat med varandra förut + att försäsongsträningen körs gemensamt.
Hur många i truppen har Ölve, Otto och Fimpen inte spelat med?
Är väl inte värre än för något annat lag?
i
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2012/2013
Slipper gärna favoritskapet, så jag hoppas fler tippar oss trea-fyra...
- Christopher J
Om vi skulle få in både Otto och Mackan. Linkan och Mackan skulle vara ett giftigt vapen, men tror inte Åberg skulle vara lika bra med Otto och Ölve.
Bremberg Johner Åberg
Ölvestad Otto Nilsson
Tim Ljungh Sörensen
Holmqvist Eklund Eriksson
Bremberg Johner Åberg
Ölvestad Otto Nilsson
Tim Ljungh Sörensen
Holmqvist Eklund Eriksson
Marcus Sörensen är absolut ingen favorit hos mig. Tycker att han hade extremt svårt i spelet när det senast begav sig i DIF. Förhoppningsvis har han utvecklats. Ljungh däremot är en riktig guldvärvning.
Linkan-Johner-Åberg
Ölvestad-Ny-T. Eriksson
Eklund-Ljungh-H. Eriksson
Sörensen-Holmqvist-Weigel
Ny-Pettersson
Granath-Lidström
Gustafsson-Holm
Linkan-Johner-Åberg
Ölvestad-Ny-T. Eriksson
Eklund-Ljungh-H. Eriksson
Sörensen-Holmqvist-Weigel
Ny-Pettersson
Granath-Lidström
Gustafsson-Holm
Tippningar om tabellplacering kan man väl ta med en nypa salt, speciellt nu när inte ens lagbygget är klart i nästan något lag?
Jag har ingenting emot att vara tippad etta, det viktigaste är att spelarna vet att bara en sak gäller, TA OSS TILLBAKA.
Jag har ingenting emot att vara tippad etta, det viktigaste är att spelarna vet att bara en sak gäller, TA OSS TILLBAKA.
Haha jag vet inte varför, men jag blev glad av ditt inlägg. Jag har alltid delat dina känslor för det där namnet! Hursomhelst citerade jag det du skrev till en tjejkompis som är ifrån just ljungby.. Fick svaret att "du kommer dö om du sätter din fot i ljungby. på riktigt, jag tror det. jävla stockholmare.."Edin skrev:Jag känner hur avskyn mot Troja/Ljungby börjar bubbla inom mig redan nu. För mig är dom Allsvenskan personifierad, ett jävla brögäng med världens mest idiotiska namn (Troja fucking Ljungby, ni hör ju själva) som säkert spelar i en nedgången islada som för tankarna till DDR.
Tydligen råder ett extremt Stockholmsförakt i det lilla samhället. Jag bjöd in mig på stadsbesök lagom till lördagsmatchen där iallafall, man får ju passa på att uppleva Sverige nu

Lite mer på ämnet skrämmer spelschemat skiten ur mig. Hur fan ska vi lyckas få folk att kontinuerligt köpa lösbiljetter när det är NOLL struktur på hemmamatcherna? Hur ska säsongarna kunna planera sina liv? (Och tack Mash för sammanställningen på veckodagar för hemmamatcher)
Du är med oss överallt, Stefan.