Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Challen »

Vart är SSK-värvningarna?

SPETS!!
Målskyttar?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
XantE

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Challen skrev:Vart är SSK-värvningarna?

SPETS!!
Målskyttar?
Janne plockade allt ur "fyndlådan" :D
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Donkels »

Kommer inte gråta några krokodiltårar över Printz departure - i sina bästa stunder en habil back i sina sämsta helt jävla oduglig
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Donkels skrev:Kommer inte gråta några krokodiltårar över Printz departure - i sina bästa stunder en habil back i sina sämsta helt jävla oduglig
Han hade garanterat gjort ett stabilt jobb i allsvenskan.
clowns to the left of me, jokers to the right
nevyn

Inlägg av nevyn »

Donkels skrev:Kommer inte gråta några krokodiltårar över Printz departure - i sina bästa stunder en habil back i sina sämsta helt jävla oduglig
Den åsikten är du nog hyfsat ensam om.

Jag har aldrig varit inne i NHL-svängen (har aldrig haft anledning att intressera mig) och kan inte reglerna för draft osv. Men vad innebär det om (när) Åberg blir draftad i sommar? Räknar man kallt med att han kan försvinna och accepterar det, eller får man alltid ha kvar spelare som draftas på lån ett år?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

nevyn skrev:

Jag har aldrig varit inne i NHL-svängen (har aldrig haft anledning att intressera mig) och kan inte reglerna för draft osv. Men vad innebär det om (när) Åberg blir draftad i sommar? Räknar man kallt med att han kan försvinna och accepterar det, eller får man alltid ha kvar spelare som draftas på lån ett år?
Om de vill ta över honom och han vill så kan vi inte tvinga kvar honom. Däremot har spelare som blir kontrakterade som gått i förstarundan RÄTT att kräva en utlåning om de hamnar i AHL.
Expert.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

nevyn skrev:

..........
Njae... Printz funkar om han spelar i par med en back som kan starta ett uppspel, slå en passning till rätt adress eller åtminstone panikrensa och få pucken ur egen zon, d.v.s. han hade inte i DIF att göra under gågna säsongen. Jag antar att slovakerna har andra lekkamrater åt honom.

Hade Printz funkat i kommande säsongs trupp? Kanske, men jag tror inte han är särskilt prisvärd.
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

Kommer inte ihåg om Sperrle var uppe för diskussion här, men enligt Robert Petterssons twitter drar han till Vitryssland. Vilka målvakter finns kvar på marknaden? Hadelöv eller någon annan rutinerad svensk målvakt? Eller försöker man att signa någon utländsk målvakt? Känns lite osäkert med tanke på att om vi skulle lyckas signa Hadelöv så är ju frågan hur motiverad han är. Frågan är ju också hur bra koll tränarna har på de utländska alternativ som finns.

En motiverad Hadelöv skulle jag verkligen inte tacka nej till och förutom målvaktsposten ser detta lag riktigt spännande ut.
För det är Djurgården som får mig att le!
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Intervjun med Timmy P ligger uppe igen, för de som är intresserade.

Staten

Inlägg av Staten »

Ser att Granath glider in där på slutet också, härligt att se han på plats. Upp med en intervju med honom!
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Frajn skrev:Ser det som ett bra tecken för att Otto signar snart: "Alexander Wennberg hade förra säsongen nummer 9 i junorlaget - nu valde han nummer 10"
Drar vårt kära Djurgården ut på kontraktskrivandet bara för att ge Otto ledigt ifrån Hammarbybacken?
Läste lite om försäsongsträningen på hemsidan.
gadden78

Inlägg av gadden78 »

Printz var ju våran bästa back denna dröpliga säsong som va, han visade en jämn nivå som han alltid gjort till skillnad från resten av laget... Han syns inte i sitt spel när allt funkar i laget som 09-10... Kände en viss tomhet när jag fick reda på att han skulle lämna men det var inte oväntat med tanke på den lägsta nivå han besitter är av relativ hög klass... Hade velat se honom proppa lite ovakna spelare i HA, vi går miste om en riktigt bra hockey back här... Som någon sa här innan, han fick ju hämta sina egna dump puckar i offensiv zon när resten av laget visade ingen vilja i kvalserien...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Markus Ljungh klar för Djurgården. Vilken bomb! ;)
Säg den glädje som varar
oskais

Inlägg av oskais »

Är så sjukt nöjd med Ljungh-värvningen! Tror det blir den bästa värvningen i år för både DIF och hela allsvenskan.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

DIF_Soldier skrev:Markus Ljungh klar för Djurgården. Vilken bomb! ;)
Haha verkligen, men ändå skönt att det är klart nu.
clowns to the left of me, jokers to the right
Låst