SirDIFalot skrev:Uffe Bodin ?@UffeBodin
Djurgårdsbacken David Printz flyttar till Slovakien för spel i Slovan Bratislava. Hyfsat oväntad destination, får man säga. #twittpuck
BomBom flyttar dit också.
För den som mot förmodan inte vet det så är alltså HC Slovan Bratislava ett KHL-lag f.o.m. nästa säsong. Hoppas David får rejält med pröjs, det unnar jag honom.
Så länge han inte är värvad som en skridskovirtuos med bländande teknik, spelsinne utöver det vanliga och ett snabbt och precist skott så tror jag han kommer passa perfekt. Fast slovakiska lag kanske har en historia av att scouta sina spelare lite bättre än sina ryska kamrater?
Skoj förövrigt för Printz, det är han väl värd.
Tillåts jag vara en smula personlig så vill jag meddela att jag fick lite halvbånge nu vid blotta tanken på att se Davids lag möta Chekov Vityaz nästa år. Där kan det ju komma att vankas riktigt klassiskt hockeygodis för oss som inte hymlar med att vi gillar underhållningsvåld.
Mitt byxtält saluterar dig, David Printz, du rese och son av Norden. Gör oss stolta.
Jag blir faktiskt så exalterad att jag känner att jag måste citera Tegnér.
Hur svenska stålet biter, kom, låt oss pröva på!
Ur vägen, moskoviter! Friskt mod, I gossar blå!
Lycka till David! Tack för allt. Du gjorde vad du kunde och lite till (man förstår att ett lag är dåligt när en defensiv bjässe som Printz dumpar pucken och är först ner i offensivt sarghörn på sin egen dump)...
Detta var vad jag befarade ! det jag visste var att han inte ville spela i någon annan svensk klubb en DIF, trotts att det fanns möjlighet.
Jag önskar David all lycka i KHL och hoppas att han kommer tillbaka till DIF framöver!
Ps det var nog en del som trodde att han skulle dka upp i Gnaget men där fes dom en Grålök !!
janne08 skrev:Detta var vad jag befarade ! det jag visste var att han inte ville spela i någon annan svensk klubb en DIF, trotts att det fanns möjlighet.
Jag önskar David all lycka i KHL och hoppas att han kommer tillbaka till DIF framöver!
Ps det var nog en del som trodde att han skulle dka upp i Gnaget men där fes dom en Grålök !!
Haha va? Har Printz sagt det eller? Att han väljer KHL före ES betyder väl inte att han inte vill spela någon annanstans än DIF i Sverige?
janne08 skrev:Detta var vad jag befarade ! det jag visste var att han inte ville spela i någon annan svensk klubb en DIF, trotts att det fanns möjlighet.
Haha va? Har Printz sagt det eller? Att han väljer KHL före ES betyder väl inte att han inte vill spela någon annanstans än DIF i Sverige?
Jo det betyder att han inte vill spela i någon annan klubb en DIF i ES
Jo det betyder att han inte vill spela i någon annan klubb en DIF i ES
Då ska man komma ihåg att han är AIK:are i hjärtat. Tycker han hanterat sin tid i DIF jätte bra... Aldrig varit ute och snackat om hur mycket han älskar DIF, bla, bla bla...
Tack för allt!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Fred Brathwaite, 39år, 172cm, 80kg Vs. Marty Turco, 36år, 180cm, 83kg
Vinnare: Marty Turco, alla dagar i veckan!
Är det någon som vet något om målvaktsidan? Känns som när Tellan tackade nej, så finns det bara Hadelöv kvar, men det kan väl inte stämma? Eller är det så jävla illa? Då kan vi lika gärna ta Johan "Honken" Holmqvist på engång..
Är det någon som vet något om målvaktsidan? Känns som när Tellan tackade nej, så finns det bara Hadelöv kvar, men det kan väl inte stämma? Eller är det så jävla illa? Då kan vi lika gärna ta Johan "Honken" Holmqvist på engång..
Den där Fred ser intressant ut. Dock var han jävligt kort. Känns även han som en dröm.
Alltid_oavsett skrev:Tycker kanske att det är läge att försöka få tillbaka Björn Bjurling. Känns möjligen som en oinspirerad lösning men i brist på bröd får man äta limpa.
Vad gjorde han senaste säsongen?
Sen så vetefan om jag vill ha honom i en kvalserie. Han stod väl under frölundamatcherna?
Tror att Turco är bra mycket dyrare i drift dock samt att Fred verkar leverera på stor is. Vilket Turco kanske kan ha svårare att anpassa sig till. Tycker inte att 10 matcher är tillräcklig bevis på att han kan leverera på större rink. Vill inte se en ny Greiss flopp.
Alltid_oavsett skrev:Tycker kanske att det är läge att försöka få tillbaka Björn Bjurling. Känns möjligen som en oinspirerad lösning men i brist på bröd får man äta limpa.
Sen så vetefan om jag vill ha honom i en kvalserie. Han stod väl under frölundamatcherna?