Säsongskort 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
dutti
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av dutti »

Hajduk skrev:
Lidingö DIF skrev:
-daniel- skrev:Anledningen till att Leksand inte lyckas gå upp är i mitt tycke solklar; man har ett antal år i rad varit väldigt väldigt bra i serien, för att sen när det väl börjar dra i hop sig få fullständiga gummiarmar och spela bort chanserna till avancemang i första KS-omgångarna (den gångna säsongen var dock annorlunda, jag tror LIF bygger för framtiden faktiskt).

Det är så oerhört mycket som skall stämma för att man underifrån skall ta klivet upp, men det allra viktigaste är utan tvekan en uppåtgående formkurva... och att man kanske inte gått och fokuserat på den där kommande kvalserien hela säsongen; då tror jag det väldigt lätt låser sig mentalt när det väl börjar bli dags..
OT: Håller helt och hållet med i denna analys. Och just på grund utav detta så kommer jag använde hela J-A säsongen till att stålsätta mig inför en ev kvalserie. DIF höll på att knäcka mitt äktenskap, mitt företag och relationen till allt jag håller kärt 11/12. Jag tänker inte gå igenom den mentala härdsmältan en gång till. Nej, jag kommer inta en psykologisk "vänta & se" mentalitet. Örebro visade med önskvärd tydlighet att briljera i grundserien betyder inte ett skit.

OnT: Tycker 1600 låter MVG med tanke på all turbulens. Har självklart köpt min plats igen och kommer som vanligt vara på plats och stödja. Har också gett bort medlemskap för att bidra (gudbarn och kompisar). Lyckas DIF sälja ca 3500 säsongsplåtar till nedsläpp så är jag mycket nöjd. Allt över det är överkurs.
Fan det låter inget vidare det där med äktenskapet. Det tog hårt som fan och det påverkade mig hela tiden i typ allt man företog sig men det är hemskt när det går ut över familjen. Min fru var rätt oförstående inför den massiva ångesten jag upplevde men lite tröst fick man iaf. Jag försökte intala mig tillslut med att jag kunde inte påverka något när vi åkte ur, det låg bortom min kontroll, och då blev det liiite lättare.
Jag tycker det låter sunt med din inställning om att "vänta och se", dock känner jag ju mig själv och vet vilka våldsamma känslouttryck det blir för mig när det gäller DIF. :)
AA kör ganska hårt på en kristen bön, sinnesrobönen. Även om det förhoppningsvis inte är så många här inne med alkoholproblem så är det en fruktansvärt bra grej när man följer Djurgården! Den vore något för er, på något sätt fann jag en jävla tröst i den under kvalserien..

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden

Annars fungerar det jävligt bra att kasta saker i väggar också, har jag hört..

Förlåt för min feta offtopic. Riktigt sköna gubbar det där alltså! Värdet av att ha Fimpen (och Linkan) i laget kan verkligen inte beskrivas med pengar.. Utan deras inställning hade jag absolut inte haft det här intresset för hockeyn just nu.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4899537.ab
Härligt initiativ av killarna...Det går bra nu :))
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Doyle skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4899537.ab
Härligt initiativ av killarna...Det går bra nu :))
Jag tror inte det var spelarnas idé men det är jävligt bra grej som fotbollen gjort också. Grymt bra.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Riktigt underbart initiativ.
nevyn

Inlägg av nevyn »

Fan att man redan köpt säsongskort. Hade varit en skön överraskning att få ett samtal från Fimpen :D
a-h

Inlägg av a-h »

Tog en power nap och vaknade av att det ringde. Svarade och hörde "Hej XX, det är fimpen från DIF hockey", blev minst sagt förvånad! Roligt initiativ!
mb81

Inlägg av mb81 »

Skulle vara kul att veta hur många som skrev på när spelarna ringde! Tippar på runt 150.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

a-h skrev:Tog en power nap och vaknade av att det ringde. Svarade och hörde "Hej XX, det är fimpen från DIF hockey", blev minst sagt förvånad! Roligt initiativ!
Personligen skulle jag tro att någon skämtade (även om rösten var lik orginalet) :lol:

Vettefan hur jag hade agerat faktiskt...skulle nog vara skeptisk till att det verkligen var en spelare som ringde.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:
a-h skrev:Tog en power nap och vaknade av att det ringde. Svarade och hörde "Hej XX, det är fimpen från DIF hockey", blev minst sagt förvånad! Roligt initiativ!
Personligen skulle jag tro att någon skämtade (även om rösten var lik orginalet) :lol:

Vettefan hur jag hade agerat faktiskt...skulle nog vara skeptisk till att det verkligen var en spelare som ringde.
Själv stod jag och klippte gräsmattan när jag fick ett samtal ifrån ett nummer jag inte kände igen, och jag vart jävligt förvånad när det var Fredrik Bremberg på andra sidan luren, men jag hörde direkt på rösten att det verkligen var han. Så jag fick en liten pratstund med honom, supertrevligt!

Kul initiativ, verkligen! Jag tror att de som gick och velade över säsongskorten slog till efter det där samtalet.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Den som ringde mig var någon helt random. Jag vill fan också prata med Linkan..
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Ja-ke den andre skrev:Den som ringde mig var någon helt random. Jag vill fan också prata med Linkan..
Vad hette han? :)
Vi var ett par som ringde idag, inte samma grej som Fimpen och Linkan men vi blev fint bemötta ändå :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
nevyn

Inlägg av nevyn »

En rapport från en polare som satt och ringde idag säger att antalet säsongskort idag slog 2000-strecket.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

nevyn skrev:En rapport från en polare som satt och ringde idag säger att antalet säsongskort idag slog 2000-strecket.
Om det stämmer så är det helt fantastiskt bra! Av att döma jämt emot siffror från tidigare år verkar uppslutningen vara över all tänkbar förväntan. Över 2000 sålda redan innan maj är slut är riktigt bra, och en siffra över 3000 sålda när säsongen väl drar igång bör absolut vara möjlig. Löser dessutom JK och DIF Hockey sitt "bråk" så bör den siffran kunna ökas än mer.

Ifjol sålde vi runt 4200 kort, och den siffran når vi av förståeliga skäl inte, men 3000 hade varit fantastiskt, och att vi redan är uppe i 2000 ger tendenser till att det kan bli en riktigt bra publiksäsong om laget presterar väl och ligger i topp av allsvenskan.

Hoppas nu också att en stor telefonkampanj likt den i fotbollen dras igång nu när tiden för att gamla medlemmar att förnya går ut ikväll. Allt arbete som kan öka intresset vore riktigt bra för att ge laget det stödet som dom kommer behöva för att vara motiverade i serielunksmatcher mot typ... Troja-Ljungby och Borås.
Staten

Inlägg av Staten »

Bekräftas på hemsidan nu, över 2000 sålda. Fler än vid samma tidpunkt förra året. Härligt att alla ställer upp!
Leksand

Inlägg av Leksand »

nevyn skrev:En rapport från en polare som satt och ringde idag säger att antalet säsongskort idag slog 2000-strecket.
Står på Mrmadhawk också.

http://mrmadhawk.se/2012/may/djurgarden ... elits.html

Bara att lyfta på hatten. Snyggt!

Kan bli en kul säsong för er ändå. Även hockeymässigt ser det bra ut för er, då jag tror att ni kommer vinna serien (före Leksand och Örebro).
Skriv svar