Håller helt med om division 1-nivå på högstaligan i Norge, såg en hel del när jag knegade där 2010.XantE skrev:kan också tänka mig något sånt. Är det mycket pengar inom den ligan? Inte så stor sport i NorgeSirDIFalot skrev:Norska högstaligan motsvarar ungefär division 1 nivå i Sverige. Svårt att avgöra om norska andraligan håller div2 eller div3 klass. Någonstans där mitt emellan kanske.XantE skrev:Påtal om Andreas Johansson eller vad målvakten hette. Hur mycket skiljer Norska andra ligan från AS?
Försvarsspelet framför allt, var katastrofalt, om jag får säga min mening. Enda som var sämre var väl domarna. Svårt att säga om målvakter är bra när det är så dåliga skott. Precis som i Elitserien alltså!

I högstaligan var det väl... säg, 200-500 pers på serielunksmatcherna i en halvstor stad 10-15 mil från Oslo. Vid derbyn (När Vålerenga hockey var på besök) blev det väl halvfullt i ishallen iaf.
Kan alltså inte vara pengar i det. Å andra sidan går alla pengar från Norsk Tipping rätt in i idrotten + sjukt mkt kommunala pengar i sånt. Otroliga plastfotbollsplaner som skottades hela vintern.