Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Att vi har åkt ur Elitserien och ändå ses som favoriter till att värva en 27-årig back som bara för ett år sedan var med i Kanadas VM-lag på grund av sina offensiva kvalitéer är väl i sig rätt fantastiskt och jag förstår inte hur man kan komma och eftersöka "säkrare kort" då? När vi letar just en PP-back. Någon som varit med i Kanadas VM-lag de senaste 4-5 åren i rad är nog svårare att få. Scalzo skulle väl ha mycket större potential att bli en toppback än Timmy P som verkligen är på väg ner i sin karriären och kommer hem och får mer en "pappa-roll" skulle jag tro.
Expert.
isolerad

Inlägg av isolerad »

SirDIFalot skrev:Att vi har åkt ur Elitserien och ändå ses som favoriter till att värva en 27-årig back som bara för ett år sedan var med i Kanadas VM-lag på grund av sina offensiva kvalitéer är väl i sig rätt fantastiskt och jag förstår inte hur man kan komma och eftersöka "säkrare kort" då? När vi letar just en PP-back. Någon som varit med i Kanadas VM-lag de senaste 4-5 åren i rad är nog svårare att få. Scalzo skulle väl ha mycket större potential att bli en toppback än Timmy P som verkligen är på väg ner i sin karriären och kommer hem och får mer en "pappa-roll" skulle jag tro.
Har du en källa på att vi är favoriter? Bara för att DIF vill ha honom betyder det knappast att han ens överväger att komma hit.

Det jag har läst har endast antytt att DIF vill ha honom och inget annat.
i
Oaklund
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Oaklund »

isolerad skrev:
SirDIFalot skrev:Att vi har åkt ur Elitserien och ändå ses som favoriter till att värva en 27-årig back som bara för ett år sedan var med i Kanadas VM-lag på grund av sina offensiva kvalitéer är väl i sig rätt fantastiskt och jag förstår inte hur man kan komma och eftersöka "säkrare kort" då? När vi letar just en PP-back. Någon som varit med i Kanadas VM-lag de senaste 4-5 åren i rad är nog svårare att få. Scalzo skulle väl ha mycket större potential att bli en toppback än Timmy P som verkligen är på väg ner i sin karriären och kommer hem och får mer en "pappa-roll" skulle jag tro.
Har du en källa på att vi är favoriter? Bara för att DIF vill ha honom betyder det knappast att han ens överväger att komma hit.

Det jag har läst har endast antytt att DIF vill ha honom och inget annat.
Att han ändå kopplas till DIF måste anses som fantastiskt. Det är en kille som spelat i kanadas landslag och faktiskt levererat på en hög nivå. Inga dåliga meriter. Skulle bli otroligt nöjd om han skulle välja oss.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Håller helt med dig. Är det verkligen som du påstår att vi är favoriter att få denna som jag ser det kvalitetsback att krita på för DIF är det nästan så man har svårt att tro att det är sant. Han måste ju vara den perfekta PP backen. Jag förstår inte heller hur man kan eftersöka säkrare kort. Vem skulle det kunna vara?
Har du verkligen något så när källa på att det är så?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nej nej, vill inte bygga nå stora förväntningar hos er nu. Att vi ses som favoriter menar jag med att Scalzo är den enda backen som ryktas till oss, och vi verkar vara det enda laget som han ryktas till. Men såklart. Det kan ju också gå i stöpet som det gjorde med Tellan.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:Oavsett vem det blir på målvaktssidan tror jag att vi kommer få sitta med en klump i magen under resten av sommaren. Har finkammat varenda liga på målvakter vars kontrakt går ut. Kan typ inte hitta ett enda intressant alternativ. Det här kan verkligen bli jobbigt...
Johan Backlund verkar vara kontraktslös? Kanske ett alternativ.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1154

Annars ser det riktigt tomt ut. Sperrle eller Dahlberg känns ju sådär.
Backlund är till 99% helt orealistiskt med tanke på att vi är en allsvensk förening.
Så då finns det bara ett alternativ kvar.. Riku Helenius http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7451
Bild
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:Oavsett vem det blir på målvaktssidan tror jag att vi kommer få sitta med en klump i magen under resten av sommaren. Har finkammat varenda liga på målvakter vars kontrakt går ut. Kan typ inte hitta ett enda intressant alternativ. Det här kan verkligen bli jobbigt...
Johan Backlund verkar vara kontraktslös? Kanske ett alternativ.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1154

Annars ser det riktigt tomt ut. Sperrle eller Dahlberg känns ju sådär.
Backlund är till 99% helt orealistiskt med tanke på att vi är en allsvensk förening.
Så då finns det bara ett alternativ kvar.. Riku Helenius http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7451
Tycker nog att Riku känns nästan minst lika osäker som Backlund med tanke på att han hade riktigt bra stats och vann den finska ligan den gångna säsongen. Har svårt att tänka mig att han skulle vilja komma och spela i AS.

Edit: Orealistisk menade jag, inte osäker.
För det är Djurgården som får mig att le!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Riku Helenius? Försök hålla er till realistiska alternativ. Finska ligans bästa målvakt som ledde sitt lag till guldet kommer förstås inte gå till Allsvenskan. Troligtvis KHL om inte hans finska klubb har råd att ha kvar honom.
Expert.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Det alternativ som väl känns troligast och hetast just nu är väl...... Nicklas Dahlberg..
Att han håller för att ta en plats i kvalserien tvekar jag väl inte på, men känns som att man vill ha ett lite hetare alternativ väl där isf

Men jag drömmer om Backlund tills den dagen målvakt är värvad! 8)
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Vad händer med Mackan? Något nytt? Alla vet vi vad han kan, han hoppas jag verkligen blir kvar. Frasse?
gaspo

Inlägg av gaspo »

Tycker det e riktigt riktigt dåligt av Tellqvist o inte yttra sig nått om varför det ej blev DIF. Hoppas verkligen inte han tas tebaka av DIF i framtiden. Först var det ett jävla gnäll om att han ville hemma o dittan o dattan. Men så valde vi Wesslau antagligen för att Herr Tellqvist ville ha en orealistisk lön. Det är ju känt att Modo vräker ut pengar så detta jag påstår tror jag det är mkt sanning är.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Hans agent (vad han nu heter) hade sagt varför det vart Riga och inte Djurgårn. Men håller med dig ruggigt oprofssigt av han att inte gå ut med det sj
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

gaspo skrev:Tycker det e riktigt riktigt dåligt av Tellqvist o inte yttra sig nått om varför det ej blev DIF. Hoppas verkligen inte han tas tebaka av DIF i framtiden. Först var det ett jävla gnäll om att han ville hemma o dittan o dattan. Men så valde vi Wesslau antagligen för att Herr Tellqvist ville ha en orealistisk lön. Det är ju känt att Modo vräker ut pengar så detta jag påstår tror jag det är mkt sanning är.
Skitsnack.
Tellan hade inte alls orealistiska krav på sin lön. Wesslau hade med största sannolikhet mer än vad Tellan hade förra säsongen. DIF bedömde att Wesslau var den bättre av dom två. Svårare än så är det inte. Sedan kan alltid valet ifrågasättas, men det har det gjorts tusen gånger på detta forum.

Tellan ville inte spela i Allsvenskan, inga konstigheter.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Rogga

Inlägg av Rogga »

Svårt att veta vad Tellan hade för löneanspråk när DIF inte ens pratat med honom...:?
Frajn

Inlägg av Frajn »

Rogga skrev:Svårt att veta vad Tellan hade för löneanspråk när DIF inte ens pratat med honom...:?
Vad menar du med inte pratat med med honom?

Från http://hockeymedmariehallman.se/:

"Men visst förde ni en dialog med Djurgården?
-Ja absolut. Djurgården var intresserade och vi förde en ömsesidig dialog. Men steget ner till allsvenskan kändes för stort, det är större sannolikhet att han hade spelat i Djurgården om de hade varit kvar i elitserien. Tellan ville ju dit förra året, då satsade DIF på Wesslau, säger Persson och fortsätter

-Och redan innan det var klart var Djurgården skulle spela så var siktet lite inställt på att spela utomlands. Nu blev det ändå en dialog med Djurgården och Tellan tackar ödmjukt för det men steget till allsvenskan blev för stort. Sedan hoppas han självklart att det ska gå så bra som möjligt för Djurgården och han både hoppas och tror att de snart ska vara tillbaka i elitserien igen, avslutar agent Persson."
Ur spår bönder!
Låst