SkönaDjurgårn skrev:YaYo gör comeback idag, ska bli riktigt kul att se honom igen! <3
Jajamensan,
Men passa på att titta ordentligt nu, snart dags för nästa skada...
Haha mmm, han går ju tyvärr sönder hela tiden. Bra match inatt dock! Hatar fan NYR, fyhelvete vad tråkigt de spelar. Absolut tråkigaste laget jag sett på evigheter. Utan Henke hade Devils vunnit varje match med 5-0, garanterat.
sensei skrev:Jaha då blir det Devils - Kings i finalen. Två rätt oväntade lag för min del.
Tror rätt hårt på devils. De har en ruskigt effektiv forecheck och verkar vara ett lag i allmän form med spelare som Brodeur och Kovalchuk i täten.
Lite avslaget känns det då inget av lagen är i min smak. Men givetvis kommer finalmatcherna att ses på bekostnad av nattsömnen
Precis exakt min beskrivning av Kings. Tror det blir tufft men att Kings tar det. Och då blir jag en av de gladaste hockeysupportrarna på länge.
Har du någon koppling till LA eller har det bara "blivit så" ?
Vi som har sett Devils plöja igenom fältet -- ärligt talat kan man tänka sig ett lag med Kovalchuk förlora? Han är ju i sinnesjuk form.
Kings är oerhört disciplinerade defensivt, har en målvakt i toppform, en kapten som vinner matcher åt dem och man får inte glömma Richards, Carter och Kopitar. Nu är ju jag förvisso ett Kings "fan" men ändå.
Kings har totaldominerat sina matcher från den dag slutspelet började. Man har malt ned motståndare efter motståndare. Varken St. Louis, Vancouver eller Phoenix har ens fått smaka på kakan. Kings skulle ha varje bit. Verkligen skickligt att toppa formen så extremt som Kings gjort, efter en något trevande grundserie där man har Jonathan Quick att tacka för att man ens kom till slutspel.
Devils har jag sett lite mindre av, men Brodeur ser tio år yngre ut och Ilya Kovalchuck gör äntligen skäl för sin monsterlön. Man har definitivt varit bättre än sina motståndare i alla tre omgångarna, men man jag tycker ändå att man några gånger har haft lite tur. Ibland har pucken studsat deras väg (vilket den ofta gör för skickliga slutspelslag, såklart), men med lite otur så kunde både Florida och Rangers stulit någon match från dem i serien och då hade slutspelet kanske utvecklat sig helt annorlunda.
Jag håller Kings som favorit inför finalen. Man har gång på gång totalt krossat sin motståndare och sett till att ha låång tid på sig att vila ut och förbereda sig inför nästa "serie". Så även denna gång. Quick står på huvudet kväll efter kväll och Dustin Brown sliter som om han vore järnkamin varje match. Devils har gjort det jävligt bra så här långt, inget snack. Men jag sätter mina pengar på Kings.
sensei skrev:Jaha då blir det Devils - Kings i finalen. Två rätt oväntade lag för min del.
Tror rätt hårt på devils. De har en ruskigt effektiv forecheck och verkar vara ett lag i allmän form med spelare som Brodeur och Kovalchuk i täten.
Lite avslaget känns det då inget av lagen är i min smak. Men givetvis kommer finalmatcherna att ses på bekostnad av nattsömnen
Precis exakt min beskrivning av Kings. Tror det blir tufft men att Kings tar det. Och då blir jag en av de gladaste hockeysupportrarna på länge.
Har du någon koppling till LA eller har det bara "blivit så" ?
Vi som har sett Devils plöja igenom fältet -- ärligt talat kan man tänka sig ett lag med Kovalchuk förlora? Han är ju i sinnesjuk form.
De flesta har väl ingen koppling till ett NHL lag mer än att man någon gång valt att heja på dem? Jag har varit Kings-fan sedan 92-93, dvs Gretzkytiden och det var inte enbart för Gretzkys skull utan för att jag gillar staden samt att alla andra polare hejade på andra lag, typ samma anledning som jag blev Djurgårdare en massa år innan, släkten bajare och polare ajkare
Gäller att göra rätt val i livet.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Devils har imponerat i slutspelet, men så överlägsna som Kings har varit i samtliga matcher i slutspelet sedan match ett mot Vancouver så kan jag inte i mina sjukaste drömmar se att Devils ska kunna stoppa Kings lagmaskin. Dom har ett sånt sinnessjukt självförtroende, NHLs bästa målvakt och slutspelets överlägset bästa och viktigaste kapten. Sen att samtliga spelare som förväntas att prestera gör det match efter match förbättrar ju inte Devils chanser.
Hade varit kul med en rysare, men jag är övertygad om att Kings äter upp Devils precis som man gjort med Canucks, Coyotes och Blues. Devils kommer inte orka stå emot i 7 matcher, och jag tror att dom på sin höjd max vinner två matcher. 4-0 eller 4-1 tar Kings detta med.
Ok, men då tror jag på Devils, bara för att vara annorlunda
Det är lite kul att alla beskriver Kings precis som jag skulle beskriva Devils efter att ha följt dem mot Panthers och Rangers.
Hursomhelst, fan vad skönt det är att inte bry sig om resultatet utan bara njuta av riktigt bra hockey. Visst hade det vart lite extra krydda med lag som Flyers och Pens etc i finalen, men det här kan bli bra det med.