Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jerka
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jerka »

Frajn skrev:Hoppas att han drar över, han behöver helt klart ett miljöombyte enligt mig. Vill inte se honom i något annat lag i ES men heller inte i DIF nästa säsong så det vore en bra lösning tycker jag.
Helt enig. Han skulle säkert må väldigt bra av att få känna på Nordamerikanska mallen av Ishockey, innebärande mycket större fysiska krav och snabbare samt enklare lösningar i puckbärande spelmoment. Tror också hans spelstil passar bättre på liten rink.

Det är ingen tvekan om att grabben besitter mycket potential, det gäller bara att någon lyckas få honom att utvecklas på bästa sätt. Om några år hoppas jag vi får se en mer rejäl Cehlin i Djurgårdströjan igen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi får ju dessutom pengar om han sticker över... Vi får ju ingenting om han drar till Rögle.
Expert.
nevyn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av nevyn »

Frajn skrev:Lite nytt om Sillen från sumo:
text...
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket. Han ska vara oerhört glad om han får lira i AHL. Antagligen hamnar han i en rikskass ES-klubb (Rögle).
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

En snabb fråga bara vad hette SSKs målvakter säsongen 2010/2011
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Shitkicker skrev:
-daniel- skrev:Vad baserar du egentligen dina misstankar på där, Shitkicker?
Sorry, råkade missa ditt inlägg.

Jag har egentligen svarat redan, men jag baserar det väl på en kombination av saker. Helt säkra uppgifter om att det var han som var källan när det gällde Bonsaksen. + Starka indikationer på att han var källan i fallet Fredrik Ericson. + Trovärdiga vittnesmål om att Håkan gärna pratar hockeyrykten med "bloggare" och journalister. + Egna iakttagelser. Nåt sånt.

Det är ju ingen big deal, egentligen. Jag tycker verkligen inte att jag anklagar honom för något allvarligt eller så. Förmodligen är han väl bara som forumets medlemmar intresserad av vilka som faktiskt hamnar i vår favoritklubb, och gillar att prata och diskutera detta. Helt mänskligt.
Jo precis, när det gäller just norska rykten så är ju Håkan säkert en av de mest säkra korten på att sprida dynga, men i övrigt känns det som han har noll och åter noll koll och borde faktiskt inte vara upphovsman till så särskilt många fler silly-rykten...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
XantE skrev:
pulverapa skrev:"Fansen har varit på mig hela tiden" gråter Klubertanz. Vad tror han efter sin katastrofsäsong... Jag blir så jävla förbannad när jag hör honom. Kan han inte lämna klubben på ett snyggt sätt och hylla supportrarna som var där och bevittnade katastrofen? "Fansen har varit på mig"... Lite krav måste man ju få ställa. Kyle, please, do not ever return to Djurgårdens IF.
alla bögar gråter ut i media
Hallman hävdar dock att Kyle faktiskt varit hotad, och det var därför DIF avstod att spela honom de sista matcherna i KS.
Hon verkade bombsäker på sin sak.

Angående Håkan Södergren och rykten: där är jag sjukt skeptisk, tror inte han får reda på ett skit...lite mer insatt i norska spelare (efter hans engagemang där över) men annars tror jag han är precis lika insatt som en själv, och således är jag väldigt tveksam till att han försöker sprida några som helst rykten.. vad baserar du egentligen dina misstankar på där, Shitkicker?
Trist då det garanterat påverkade Kyles prestation negativt.

Tyvärr ger sånt också riktigt dåligt med reklam för Djurgården Hockey. Ser inte bra ut för spelare som överväger en flytt till Djurgården.
Klart som fan det är ruggigt tråkigt...och pinsamt. Om det nu stämmer, men i det här fallet verkade Hallman ovanligt övertygad.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Fattar inte hur man kan vara så otroligt korkad att man hotar en spelare.
Ingen får ut någonting utav det, utan möjligtvis dessa ynkliga missfoster som utför hoten.
Visst, Kyle var långt ifrån bra, men detta är skandalöst uselt. Han lär inte rekommendera DIF och Stockholm för sina medspelare och vänner direkt.

Dom förstör varumärket "Djurgården" och försvårar framtida värvningar. Det är riktiga supportrar det..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
kaminor

Inlägg av kaminor »

XantE skrev:En snabb fråga bara vad hette SSKs målvakter säsongen 2010/2011
Riku Helenius och Pontus Sjögren. Eliteprospects?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Var det i Montreal Kyle försökte ta en plats?

Vilket jävla gnällande, antagligen har någon sagt till honom att han är värdelös eller stod det något på internet, jag har fruktansvärt svårt med spelare som gnäller över ingenting, du är värdelös din nolla.
Användarvisningsbild
Burre

Inlägg av Burre »

Caveman skrev:Var det i Montreal Kyle försökte ta en plats?
Stämmer bra det.
En legend kan aldrig dö.
Du förstår väl att det är så. Behöver du en källa på att man dör om man hoppar ifrån ett flygplan utan fallskärm också eller?
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Remy Lebeau skrev:Fattar inte hur man kan vara så otroligt korkad att man hotar en spelare.
Ingen får ut någonting utav det, utan möjligtvis dessa ynkliga missfoster som utför hoten.
Visst, Kyle var långt ifrån bra, men detta är skandalöst uselt. Han lär inte rekommendera DIF och Stockholm för sina medspelare och vänner direkt.

Dom förstör varumärket "Djurgården" och försvårar framtida värvningar. Det är riktiga supportrar det..
Du har helt rätt, skäms förbannat för packet hotat Kyle. Skilj på besvikelse och person. Klart man ska ha kritik om man inte presterar, men de fans som hotar våra spela kan dra åt helvete.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Från kommentarerna på MrMadhawk.se:
Anders:
2012-05-25 13:31:52
DIF satsar stenhårt på att gå upp igen.
Får de in Ottosson och Nilsson så måste DIF utan konkurrens ha det dyraste laget i allsvenskan.
Kanske går det bra, men jag är rädd att detta kommer att kosta mer än vad DIF har råd med. De är inte direkt kända för att ha mkt pengar i kassan.
Går de inte upp direkt tror jag att det blir några mellansäsonger i allsvenskan för mesta mästarna.

Allsvenskan känns märkligt nog betydligt mer intressant än Elitserien.
Det första är allmänt bajs bara, men den sista (fetmarkerade) meningen gör mig så glad.. Djurgården berör.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

dutti skrev:Från kommentarerna på MrMadhawk.se:
Anders:
2012-05-25 13:31:52
DIF satsar stenhårt på att gå upp igen.
Får de in Ottosson och Nilsson så måste DIF utan konkurrens ha det dyraste laget i allsvenskan.
Kanske går det bra, men jag är rädd att detta kommer att kosta mer än vad DIF har råd med. De är inte direkt kända för att ha mkt pengar i kassan.
Går de inte upp direkt tror jag att det blir några mellansäsonger i allsvenskan för mesta mästarna.

Allsvenskan känns märkligt nog betydligt mer intressant än Elitserien.
Det första är allmänt bajs bara, men den sista (fetmarkerade) meningen gör mig så glad.. Djurgården berör.
Han är antagligen DIF. Elitserien är helt klart hetare om man är neutral hockeyälskare.
DIF!
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Har inte hängt med i Silly särskilt bra den senaste tiden, hur ser läget ut med Marcus Ljungh? Hur långt är vi ifrån honom?
Användarvisningsbild
Burre

Inlägg av Burre »

XantE skrev:Har inte hängt med i Silly särskilt bra den senaste tiden, hur ser läget ut med Marcus Ljungh? Hur långt är vi ifrån honom?
Han hade nåt strul med med kontraktet. Vik skulle ta in någon jurist för att lösa det. Sen ska han vara klar för oss. Se bild
En legend kan aldrig dö.
Du förstår väl att det är så. Behöver du en källa på att man dör om man hoppar ifrån ett flygplan utan fallskärm också eller?
Låst