Insamling/Fond DIF Hockey

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Insamling/Fond DIF Hockey

Inlägg av Andy »

18DIF91 skrev:Jag skulle definitivt ställa upp och betala, förutsatt att så lite folk som möjligt är inblandade i skötseln av fonden, så det inte dyker upp massa administrativa kostnader och annat konstigt. Alla pengar oavkortat till DIF.
Jag tänkte mig att alla pengar skulle gå direkt tillbaks till verksamheten. Inga administrativa kostnader alls.

Alla insatser skulle ske på ideell basis.

Dessutom skulle man utnyttja kunniga Djurgårdare som var beredda att satsa sin tid. Vi har några riktigt bra PR-stjärnor, grafiska designers, reklampersonligheter, bankmän, advokater och annat i våra led som säkert skulle kunna ställa upp och jobba gratis inom respektive fält. På så sätt kan vi få tillgång till väldigt profsiga tjänster till ingen kostnad alls.

Förvaltningsavgifter, banktjänster, IT-tjänster, tryck etcetera skulle olika företag som drivs av personer med DIF-hjärta få stå för.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Södertäljes fans gjorde ju en liknande sak, vad fick dom in? 250k 300k något sånt tror jag. Dock fick dom inte den spelaren dom samlade till, vilket var Nyllet.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Hej Forum-kamrater!

Jag blir varm i hjärtat av att vi är flera som brinner för DIF som förening och som vill gå in och stödja föreningen i den sits vi har hamnat i.

Min "dif-selman" är en väldigt enkel hemsida, men den tillverkades under frustration och hjälpte mig att få bort en del av den revanschlust jag kände efter denna säsong, blandat med den glädje jag kände över Fimpens påskrift och engagemang. Jag har inte haft tiden att göra en proffsigare sida än detta, men jag vill få ut ett budskap. Sen vet jag att en del tycker att det är en "bajen-grej" att stå med mössan i handen och "tigga". Vårt älskade lag är inte vad det en gång var, men tillsammans kan vi, i Familjen, bygga upp den igen. Om inte Föreningen håller oss ute...

Jag känner en stor frustration nu, då informationen från klubben är usel. Jag har familjemedlemsskap och kommer förmodligen uppgradera det till livstids - medelemsskap, om bara Styrelsen tar sitt ansvar och klubben visar oss supportrar vilken väg man nu tänker gå. men VEM ÄR INFORMATÖR?

Jag gör allt för Djurgår´n och ställer gärna upp med ideella krafter. Jag behöver ER hjälp, vi behöver vara många som sprider våra idéer åt alla håll och kanter.

Tack för alla fina ord i denna tråd, det värmer! :)
mb81

Inlägg av mb81 »

Inte för att sno rakt av brajen och det har väl dessutom gjorts förut av andra lag osv men deras aid verkar ha genererat mycket stålar. Mycket bra att ha på lokal som går att sälja öl till ockerpriser som går direkt till klubben. Artister med DIF-anknytning som ställer upp gratis. Auktioner av exklusiva DIF-prylar. Sälja säsongskort till nästa elitseriesäsong(förhoppningsvi nästa år) för halvapriset om man betalar direkt! Finns mycket som bör att göra och varje öre som kommer in kan vara värdefullt! Kör en fotbollsturnering med supporterlag och att hockeyn ställer upp med ett par lag! Skulle nog vara många som vill spela mot Fimpen, Challe, Ölvestad osv! Gör det till ett event på öip eller stadion! Många bäckar små! Plus att sådana "events" skulle göra Djurgårdsfamiljen ännu starkare!

Btw lite offtopic. Jag tror inte det behöver innebära mindre sponsorpengar i allsvenska med tanke på att vi nog kommer få ännu mer mediatid med tanke att vi och möjligen leksands matcher kommer vara vad viasat kommer välja att sända och att kvällstidningarna åtminstone första året kommer skriva minst lika mycket om oss i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Andy skrev:
18DIF91 skrev:Jag skulle definitivt ställa upp och betala, förutsatt att så lite folk som möjligt är inblandade i skötseln av fonden, så det inte dyker upp massa administrativa kostnader och annat konstigt. Alla pengar oavkortat till DIF.
Jag tänkte mig att alla pengar skulle gå direkt tillbaks till verksamheten. Inga administrativa kostnader alls.

Alla insatser skulle ske på ideell basis.

Dessutom skulle man utnyttja kunniga Djurgårdare som var beredda att satsa sin tid. Vi har några riktigt bra PR-stjärnor, grafiska designers, reklampersonligheter, bankmän, advokater och annat i våra led som säkert skulle kunna ställa upp och jobba gratis inom respektive fält. På så sätt kan vi få tillgång till väldigt profsiga tjänster till ingen kostnad alls.

Förvaltningsavgifter, banktjänster, IT-tjänster, tryck etcetera skulle olika företag som drivs av personer med DIF-hjärta få stå för.
Jag kan göra hemsidan :D
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Tessan skrev:Hej Forum-kamrater!

Jag blir varm i hjärtat av att vi är flera som brinner för DIF som förening och som vill gå in och stödja föreningen i den sits vi har hamnat i.

Min "dif-selman" är en väldigt enkel hemsida, men den tillverkades under frustration och hjälpte mig att få bort en del av den revanschlust jag kände efter denna säsong, blandat med den glädje jag kände över Fimpens påskrift och engagemang. Jag har inte haft tiden att göra en proffsigare sida än detta, men jag vill få ut ett budskap. Sen vet jag att en del tycker att det är en "bajen-grej" att stå med mössan i handen och "tigga". Vårt älskade lag är inte vad det en gång var, men tillsammans kan vi, i Familjen, bygga upp den igen. Om inte Föreningen håller oss ute...

Jag känner en stor frustration nu, då informationen från klubben är usel. Jag har familjemedlemsskap och kommer förmodligen uppgradera det till livstids - medelemsskap, om bara Styrelsen tar sitt ansvar och klubben visar oss supportrar vilken väg man nu tänker gå. men VEM ÄR INFORMATÖR?

Jag gör allt för Djurgår´n och ställer gärna upp med ideella krafter. Jag behöver ER hjälp, vi behöver vara många som sprider våra idéer åt alla håll och kanter.

Tack för alla fina ord i denna tråd, det värmer! :)
Bra grej Tessan! Eftersom du använder mina tidigare ord såsom bajengrej och mössa i handen vill jag förtydliga att jag inte anser att ditt projekt är något sådant. Om DIF hade gått ut och bett om pengar från oss fans då hade jag skämts lite men om vi fans på eget bevåg drar igång projekt är jag all for!
Riktigt bra intiativ/idéer av Baron och övriga med - om inte DIF bjuder in till brainstormingmöten för att finslipa och renodla idéerna kanske vi kan samlas på eget bevåg?
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

JohanPez skrev: Bra grej Tessan! Eftersom du använder mina tidigare ord såsom bajengrej och mössa i handen vill jag förtydliga att jag inte anser att ditt projekt är något sådant. Om DIF hade gått ut och bett om pengar från oss fans då hade jag skämts lite men om vi fans på eget bevåg drar igång projekt är jag all for!
Riktigt bra intiativ/idéer av Baron och övriga med - om inte DIF bjuder in till brainstormingmöten för att finslipa och renodla idéerna kanske vi kan samlas på eget bevåg?
Ok, det var dig jag citerade! :D Mindes bara att jag läst det någonstans.

Var du med gänget som var på O´Learys och såg ödesmatchen i KS? Minns inte vilka vi var, men får för mig att du var en av dem? :roll:

Absolut ett brainstormingmöte - när? var? hur? Jag är helt PÅ som ni förstår! Vad tycker ni andra?
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Tessan skrev:
JohanPez skrev: Bra grej Tessan! Eftersom du använder mina tidigare ord såsom bajengrej och mössa i handen vill jag förtydliga att jag inte anser att ditt projekt är något sådant. Om DIF hade gått ut och bett om pengar från oss fans då hade jag skämts lite men om vi fans på eget bevåg drar igång projekt är jag all for!

Var du med gänget som var på O´Learys och såg ödesmatchen i KS? Minns inte vilka vi var, men får för mig att du var en av dem? :roll:

Absolut ett brainstormingmöte - när? var? hur? Jag är helt PÅ som ni förstår! Vad tycker ni andra?
Jag var med, det var dock sista innan KS ;)
Satt till vänster om dig.
Först och främst bör vi ta reda på om DIF Hockey vill vara delaktiga i diverse projekt. Om de inte vill kan vi säkert dra ihop ett gäng som kan spåna.
Jag har mailat Tommy Engström och återkommer när jag fått svar.
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

JohanPez skrev:
Tessan skrev:

Jag var med, det var dock sista innan KS ;)
Satt till vänster om dig.
Först och främst bör vi ta reda på om DIF Hockey vill vara delaktiga i diverse projekt. Om de inte vill kan vi säkert dra ihop ett gäng som kan spåna.
Jag har mailat Tommy Engström och återkommer när jag fått svar.
Toppen, Johan nu vet jag dessutom precis vem du är! :D

Hör av dig när något nytt är på G!
DIF e Cult

Inlägg av DIF e Cult »

Verkar som DIF är på gång att släppa säsongskorten snart
http://www.difhockey.se/sasongskort
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF e Cult skrev:Verkar som DIF är på gång att släppa säsongskorten snart
http://www.difhockey.se/sasongskort
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic ... 2&p=203324
DIF!
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

Nu händer det äntligen saker och insamlingarna kan börja! Haussa alla att skriva på för Djurgår´n - vi ska greja detta tillsammans!
Igor Larionov

Inlägg av Igor Larionov »

Någon som vet hur mycket pengar vi har fått in? Jag skulle gärna vilja ha en Barometer på hemsidan som uppdateras dagligen eller veckovis. Tror det skulle öka intresset om summan man sätter in syns.

Om insamlingen tex är uppe i 396 000 tror jag att folk skulle "anstränga" sig lite extra för att komma över 400 000 gränsen. Kom gärna med synpunkter.
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Väldigt rörande att läsa allas inlägg. Utmärkta förslag men har det hänt något med någon fond? Var inne på Tessans DIF-Selman men man undrar hur det går. Någon som vet? Tessan?
Backstabtraitor

Inlägg av Backstabtraitor »

Kan vi inte gå runt med hinkar med namnet på en viss spelare vi ska samla ihop pengar till? Exempelvis engqvist eller kronwall. Tycker att det är viktigare att vi går upp i år än ett par tifon mot tingsryd
Skriv svar