Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Fy fan vad jag längtar till att få stå på Hovet och skrika. Så underbart, det bästa som finns.
DIF!
Bara jag som undrar vart Johner håller hus? Inte sett/hört något från honom sen påsk. Tränar han på egen hand?
(inte läst genom tråden, det kanske tagits upp tidigare)
Han ansluter väl inte förrän i augusti?Jerka skrev:Bara jag som undrar vart Johner håller hus? Inte sett/hört något från honom sen påsk. Tränar han på egen hand?
i
- SirDIFalot
Stämmer.isolerad skrev:Han ansluter väl inte förrän i augusti?Jerka skrev:Bara jag som undrar vart Johner håller hus? Inte sett/hört något från honom sen påsk. Tränar han på egen hand?
Expert.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
är han i Kanada just nu eller?SirDIFalot skrev:Stämmer.isolerad skrev:Han ansluter väl inte förrän i augusti?Jerka skrev:Bara jag som undrar vart Johner håller hus? Inte sett/hört något från honom sen påsk. Tränar han på egen hand?
- DIF_Soldier
SirDIFalot skrev:Amen!Metal Machine skrev:Jag tycker att vi ska spela med 4 eller 5 forwards i PP. Vi behöver dock fortfarande backar som kan vara kreativa (inte på EK-nivå dock) i 5 mot 5-spelet.
Ölvestad
Åberg-Otto-Linkan
Timmy
Hank
Johner-Ljungh-Sörensen
Lidström
Så ser det ut i min bok just nu. Om jag räknar in Otto och Ljungh som klara. Svårt att förutse vart transatlanten ska in då man inte vet om han är rightare, leftare eller ens en bra PP-back.
Erik borde väl ändå ses som ett vassare PP-vapen än Timmy nu? Har ju snackats om att han tappat mycket i offensiven på de år som gått.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Möjligtvis. Men förhoppningsvis är transatlanten vi tar en bra nog för att ta 1:a rollen i PP.DIF_Soldier skrev:SirDIFalot skrev:Amen!Metal Machine skrev:Jag tycker att vi ska spela med 4 eller 5 forwards i PP. Vi behöver dock fortfarande backar som kan vara kreativa (inte på EK-nivå dock) i 5 mot 5-spelet.
Ölvestad
Åberg-Otto-Linkan
Timmy
Hank
Johner-Ljungh-Sörensen
Lidström
Så ser det ut i min bok just nu. Om jag räknar in Otto och Ljungh som klara. Svårt att förutse vart transatlanten ska in då man inte vet om han är rightare, leftare eller ens en bra PP-back.
Erik borde väl ändå ses som ett vassare PP-vapen än Timmy nu? Har ju snackats om att han tappat mycket i offensiven på de år som gått.
Expert.
Timmy-Ny
Granath-Lidström
Holm-Lenhammer/Gustafsson (Kanske jag som fått det om bakfoten, men Holm känns som den stabilaste i defensiven och Lenhammer och Gustafsson som de lite mer offensiva. Därför jag delat upp det såhär)
Ser ändå bra ut på backsidan. Om nu den tänkte nya backen är en producerande sådan
Granath-Lidström
Holm-Lenhammer/Gustafsson (Kanske jag som fått det om bakfoten, men Holm känns som den stabilaste i defensiven och Lenhammer och Gustafsson som de lite mer offensiva. Därför jag delat upp det såhär)
Ser ändå bra ut på backsidan. Om nu den tänkte nya backen är en producerande sådan
- DIF_Soldier
Gustafsson ska vara ordinarie. Skulle sätta honom med Granath eller Timmy.Glory1 skrev:Timmy-Ny
Granath-Lidström
Holm-Lenhammer/Gustafsson
Säg den glädje som varar
Dags att uppdatera denna nu när truppen är full sånär som på två målvakter.
Tråkigt att laget inte blev bättre än såhär, främst på backsidan. Man hade ju hoppats på LITE större namn än nobodys som Alexander Falk, Erik Gustafsson Kim Lenhammer och Philip Holm. Jag är tveksam till om backsidan ens håller för att ta oss till playoff...
Vi kan ju glädja oss åt att ha två bra kedjor av elitserieklass i alla fall och en halvskaplig kedja som borde hålla rätt bra i hockeyallsvenskan.
Laget just nu:
Förstemålvakt: xxx
Andremålvakt: xxx
Tredjemålvakt: Adam Reideborn.
Första femman:
Timmy Pettersson
Elias Granath
Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
Fredrik Bremberg
Andra femman:
Erik Gustafsson
David Lidström
Michael Holmqvist
Christian Eklund
Tim Eriksson
Tredjefemman:
Alexander Falk
Kim Lenhammer
Henrik Eriksson
Fredric Weigel
Pontus Åberg
Fjärdefemman:
Philip Holm
Linus Arnesson
Ludvig Blomstrand
Alexander Wennberg
Marcus Sörensen
Tråkigt att laget inte blev bättre än såhär, främst på backsidan. Man hade ju hoppats på LITE större namn än nobodys som Alexander Falk, Erik Gustafsson Kim Lenhammer och Philip Holm. Jag är tveksam till om backsidan ens håller för att ta oss till playoff...
Vi kan ju glädja oss åt att ha två bra kedjor av elitserieklass i alla fall och en halvskaplig kedja som borde hålla rätt bra i hockeyallsvenskan.
Laget just nu:
Första femman:
Timmy Pettersson
Elias Granath
Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
Fredrik Bremberg
Andra femman:
Erik Gustafsson
David Lidström
Michael Holmqvist
Christian Eklund
Tim Eriksson
Tredjefemman:
Alexander Falk
Kim Lenhammer
Henrik Eriksson
Fredric Weigel
Pontus Åberg
Fjärdefemman:
Philip Holm
Linus Arnesson
Ludvig Blomstrand
Alexander Wennberg
Marcus Sörensen
Ny intill Timmy???? Det är ju fullt i truppen, hur har du tänkt att denna lirare ska få plats i truppen nu när truppen består av fyra fulla femmor. Förresten så är det ju flera nya på backsidan, så du kan väl sätta in någon av dessa intill Timmy i så fall, varför inte Granath?Glory1 skrev:Timmy-Ny
Granath-Lidström
Ryktas ju om en ny back från Schweiziska ligan. Så jag utgick från det, och en offensivt skicklig back behövs imo
- SirDIFalot
Reideborn är fortfarande inte tredjemålvakt.Kricke skrev:Dags att uppdatera denna nu när truppen är full sånär som på två målvakter.
Laget just nu:
Första femman:
Timmy Pettersson
Elias Granath
Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
Fredrik Bremberg
Andra femman:
Erik Gustafsson
David Lidström
Michael Holmqvist
Christian Eklund
Tim Eriksson
Tredjefemman:
Alexander Falk
Kim Lenhammer
Henrik Eriksson
Fredric Weigel
Pontus Åberg
Fjärdefemman:
Philip Holm
Linus Arnesson
Ludvig Blomstrand
Alexander Wennberg
Marcus Sörensen
Honken är tänkt för fjärdekedja. Samma sak gäller Fimpen.
Falk är på sin höjd 8:e back. Kommer inte gå in i något 3:e par.
Alexander Falk, Erik Gustafsson Kim Lenhammer och Philip Holm är alla naturliga värvningar. Alla fyra kommer knappast vara ordinarie. MAX två av dessa.
En backplats är fortfarande vakant.
Expert.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Du verkar ha en spännande kombination av att veta mycket om hockey samtidigt som du inte verkar veta någonting.Kricke skrev:Dags att uppdatera denna nu när truppen är full sånär som på två målvakter.
Laget just nu:
Första femman:
Timmy Pettersson
Elias Granath
Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
Fredrik Bremberg
Andra femman:
Erik Gustafsson
David Lidström
Michael Holmqvist
Christian Eklund
Tim Eriksson
Tredjefemman:
Alexander Falk
Kim Lenhammer
Henrik Eriksson
Fredric Weigel
Pontus Åberg
Fjärdefemman:
Philip Holm
Linus Arnesson
Ludvig Blomstrand
Alexander Wennberg
Marcus Sörensen
Nej, Råttan Reideborn är just nu inte tredjemålvakt. Han är etta men kommer att vara trea när två mer dugliga keepers har kontrakterats.SirDIFalot skrev:Reideborn är fortfarande inte tredjemålvakt.Kricke skrev:Dags att uppdatera denna nu när truppen är full sånär som på två målvakter.
Laget just nu:
Första femman:
Timmy Pettersson
Elias Granath
Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
Fredrik Bremberg
Andra femman:
Erik Gustafsson
David Lidström
Michael Holmqvist
Christian Eklund
Tim Eriksson
Tredjefemman:
Alexander Falk
Kim Lenhammer
Henrik Eriksson
Fredric Weigel
Pontus Åberg
Fjärdefemman:
Philip Holm
Linus Arnesson
Ludvig Blomstrand
Alexander Wennberg
Marcus Sörensen
Honken är tänkt för fjärdekedja. Samma sak gäller Fimpen.
Falk är på sin höjd 8:e back. Kommer inte gå in i något 3:e par.
Alexander Falk, Erik Gustafsson Kim Lenhammer och Philip Holm är alla naturliga värvningar. Alla fyra kommer knappast vara ordinarie. MAX två av dessa.
En backplats är fortfarande vakant.
Rätt lustigt då att Falk, Lenhammer, Holm och Gustafsson alla har presenterats av klubben som A-lagsspelare och inte juniorlagsspelare. I och med att de är A-lagsspelare har de en plats i truppen. Och då det nu finns åtta backar, vart ser du då den vakanta backplatsen? Mig veterligt är det inte tillåtet att använda sig av fem backpar i matcherna.