Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av mb81 »

ElDon skrev:
mb81 skrev:
ElDon skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Undra om vi kan tolka Lill-Falkens kontrakt som att inget annat kommer att presenteras idag?
Var det han Bremberg menade med sin tweet?
Det skulle jag inte satsa pengar på.
Var ett skämt! Men känns som Timmy presenteras denna vecka iaf, känns konstigt att Bremberg skulle skriva så om det inte var så gott som klart. Han har nog snackat med Timmy som sagt att han bestämt sig!
Nähä? :)

Hoppas du har rätt med kopplingen mellan Bremberg och Timmy, det hade varit fint om så är fallet!
Bara en chansning. Ser inte varför Bremberg skulle skriva så annars!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag har fått för mig att Falk skrev sitt kontrakt för flera veckor sedan. Därför lär det inte påverka backvärvningarna nämnvärt. Varför det presenteras först nu vet jag inte.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Jag har fått för mig att Falk skrev sitt kontrakt för flera veckor sedan. Därför lär det inte påverka backvärvningarna nämnvärt. Varför det presenteras först nu vet jag inte.
Falk eller Arnesson? Vem du tror du klassas som 8:e respektive 9:e back?
Expert.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Linkan och Timmy hängde en del i DIF senast. Brukade se de två och Ölven och Falken ute ibland. Så känns som Linkan syftar på Timmy, de har nog en del kontakt fortfarande.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
android skrev:Jag har fått för mig att Falk skrev sitt kontrakt för flera veckor sedan. Därför lär det inte påverka backvärvningarna nämnvärt. Varför det presenteras först nu vet jag inte.
Falk eller Arnesson? Vem du tror du klassas som 8:e respektive 9:e back?
Bra fråga. Känns som att falks spelstil passar seniorspel bäst. Spelar väldigt enkelt och rakt. Trodde dock att han skulle ta ett till steg förra året. Hoppas att han gör det nu. Sen är Arnesson en större talang. Finns mycket potential där.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Välkommen Timmy Pettersson!! :)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Härligt!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Hur många år e kontraktet på?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BaronVonDif »

Se och lär,Järlan! Välkommen hem Timmy!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Manijock

Inlägg av Manijock »

Bästa värvningen hittils. Precis en spelare som saknades förra säsongen! En back som inte skämmer ut sig. En roll inte ens Tjärnqvist kunde hantera. Välkommen och tack Timmy!

Timmy
Linkan
Johner
Granath

Är alla smarta värvningar medan de övriga känns lite som chansningar. Kan bli succe, kan bli fiasko. Nog för att det är skoj med Djurgårdare som Hank och Honken men räcker inte med sympatier. Bevisa er värdiga den här resan tillbaka mot Eliten.

Direkt avgörande är dock vilken målvakt vi får in. Där ser vi om vi kommer ha chans att hamna på övre halvan av serien!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:Bästa värvningen hittils. Precis en spelare som saknades förra säsongen! En back som inte skämmer ut sig. En roll inte ens Tjärnqvist kunde hantera. Välkommen och tack Timmy!

Timmy
Linkan
Johner
Granath

Är alla smarta värvningar medan de övriga känns lite som chansningar. Kan bli succe, kan bli fiasko. Nog för att det är skoj med Djurgårdare som Hank och Honken men räcker inte med sympatier. Bevisa er värdiga den här resan tillbaka mot Eliten.

Direkt avgörande är dock vilken målvakt vi får in. Där ser vi om vi kommer ha chans att hamna på övre halvan av serien!
Hank kommer inte göra bort sig. En kille som alltid gör sitt jobb. Samma sak med Granath, Timmy, Johner.

Challe bygger laget på starka karaktärsspelare som alltid ger 100%, och då får Linkan den tid och utrymme att göra lite som han vill. Sörensen är väl den med störst risk att bli "glidare", men med alla dessa hårt jobbande individer byggs det ett riktigt ramstarkt lag.

Timmy är en kille som aldrig tar plats i media men som väl ger stor inverkan i omklädningsrummet. Känslan är att Otto skriver på utav bara farten nu, då Timmy och han väl trivdes riktigt bra ihop.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Nu ska bara Ronnie P skriva på. Kämpa Ronnie, du klarar det!
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Då återstår det en back enligt de uppgifter vi har fått från SirDIFalot.

Det lär väl inte vara långt ifrån att transatlanten presenteras snart heller med tanke på Challes ord om när backsidan skulle vara klar.

Välkommen hem Timmy!
Rix

Inlägg av Rix »

Timmy är en riktigt bra värvning. Challe har gjort ett bra jobb med värvningar. Redan nu innan truppen är spikad har vi ett lag som antagligen jobbar trettiofemtusen (ursäkta överdriften) gånger hårdare än vårt lag förra året.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Här har man suttit utan Internet i flera dagar och när man kommer tillbaka möts man av en bild på Timmy P, scrollar ner och ser att även Granath är klar. Det går inte att beskriva hur lycklig jag känner mig nu.
Låst