Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Det känns lite svettigt att vi just nu sitter med en tredjekeeper och ingen målvakt ens av allsvensk kvalité. Marknaden ser tunn ut och att ta hit en okänd nordamerikan är en grym chansning på en så viktig post.
känns lite som vi måste ta en oprövad målvakt , allt i Sverige är upptaget eller? Dahlberg e han plockad?jensa öhling skrev:Det känns lite svettigt att vi just nu sitter med en tredjekeeper och ingen målvakt ens av allsvensk kvalité. Marknaden ser tunn ut och att ta hit en okänd nordamerikan är en grym chansning på en så viktig post.
jensa öhling skrev:Det känns lite svettigt att vi just nu sitter med en tredjekeeper och ingen målvakt ens av allsvensk kvalité. Marknaden ser tunn ut och att ta hit en okänd nordamerikan är en grym chansning på en så viktig post.
Om du menar att Reideborn bara har skillsen att vara tredjekeeper kan du möjligen ha rätt men hoppas och tror du har fel. Om du menar att han är tänkt som tredjekeeper är du ute och cyklar. Bara en keeper till blir det!
Inte allt väl men inte mycket kvar. Och behöver inte vara en svensk!XantE skrev:känns lite som vi måste ta en oprövad målvakt , allt i Sverige är upptaget eller? Dahlberg e han plockad?jensa öhling skrev:Det känns lite svettigt att vi just nu sitter med en tredjekeeper och ingen målvakt ens av allsvensk kvalité. Marknaden ser tunn ut och att ta hit en okänd nordamerikan är en grym chansning på en så viktig post.
-
Tar vi en oprövad måste vi ha en säkrare back up.
Behåll Tim Sandberg som tvåa och låna ut Reideborn i så fall. Såhär i efterhand skulle vi kanske gått för Lill-Riddarn.
Finns en del lediga keeprar i Finland. Bland annat Gailbraith som det surrats om tidigare. Dessutom ett gäng andra så som Vesa Toskala (känns väl dock omöjlig) och ständiga inhopparen Aleksis Ahlqvist.
Gailbraith med Tim som back-up skulle kännas helt okej.
Behåll Tim Sandberg som tvåa och låna ut Reideborn i så fall. Såhär i efterhand skulle vi kanske gått för Lill-Riddarn.
Finns en del lediga keeprar i Finland. Bland annat Gailbraith som det surrats om tidigare. Dessutom ett gäng andra så som Vesa Toskala (känns väl dock omöjlig) och ständiga inhopparen Aleksis Ahlqvist.
Gailbraith med Tim som back-up skulle kännas helt okej.
Senast redigerad av jensa öhling den 2012-05-23 11:11:11, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Reideborn stod ändå 10 matcher Almtuna ifjol och höll 92,2%. Tror inte han kommer göra bort sig. Men håller med. Det krävs en riktigt bra förstamålvakt. Men vi har inte råd ekonomiskt att signa upp Sandberg också tror jag.jensa öhling skrev:Tar vi en oprövad måste vi ha en säkrare back up.
Behåll Tim Sandberg som tvåa och låna ut Reideborn i så fall.
Såhär i efterhand skulle vi kanske gått för Lill-Riddarn.
Kan hålla med om Lill-Riddarn också... Som situationen utvecklat sig.
Expert.
ja, dock e det för sent men han sa att han vill spela för Djurgårnjensa öhling skrev:Tar vi en oprövad måste vi ha en säkrare back up.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Med tanke på min inblick i Almtuna och med tanke på att jag sett Reideborn både on ice och off ice så kan jag gå i god för att det är en mycket bra värvning. Har svårt att se hur han han inte skulle platsa som andramålis i allsvenskan Som sagt - han var nummer ett tio matcher i fjol och smittade mer än 92%. Så varför han inte ens skulle kunna vara nummer två i DIF har jag mycket svårt att förstå.SirDIFalot skrev:Reideborn stod ändå 10 matcher Almtuna ifjol och höll 92,2%. Tror inte han kommer göra bort sig. Men håller med. Det krävs en riktigt bra förstamålvakt. Men vi har inte råd ekonomiskt att signa upp Sandberg också tror jag.jensa öhling skrev:Tar vi en oprövad måste vi ha en säkrare back up.
Reideborn har dessutom kapacitet att utvecklas. Han är inte på långa vägar färdig tränad/utvecklad (som bekant har målvakter en tendens att peaka senare och hålla längre än utespelare beroende på att erfarenheten är så otroligt viktig för ens spel). Dessutom fick han inte heller de bästa förutsättningarna i Almtuna i fjol. Det var lite stökigt i gruppen och med tränare i Almtuna i fjol. Inte minst var det ett evigt hattande med målvakterna. Detta hämmade både Reideborns utveckling såväl som hans totala prestation utslaget över året.
Vill framhålla hans off ice egenskaper lite extra. När Almtunas Hockeyskola för smågrabbar och småtjejer hade avslutning en iskall urtidig lördagmorgon i Uppsala - vem var inte där ombytt på isen
för att spela med knattarna om inte Adam Reideborn. Han är den typ av förebild och föregångsman alla önskar sig i sin förening.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Kul men det betyder väl inte att vi ska bara ska ha in en back till? Isf gillar jag det inte!
- -daniel-
Härligt att läsa, gjorde min syn på vår målvaktspost något mildare.Andy skrev:Med tanke på min inblick i Almtuna och med tanke på att jag sett Reideborn både on ice och off ice så kan jag gå i god för att det är en mycket bra värvning. Har svårt att se hur han han inte skulle platsa som andramålis i allsvenskan Som sagt - han var nummer ett tio matcher i fjol och smittade mer än 92%. Så varför han inte ens skulle kunna vara nummer två i DIF har jag mycket svårt att förstå.SirDIFalot skrev:Reideborn stod ändå 10 matcher Almtuna ifjol och höll 92,2%. Tror inte han kommer göra bort sig. Men håller med. Det krävs en riktigt bra förstamålvakt. Men vi har inte råd ekonomiskt att signa upp Sandberg också tror jag.jensa öhling skrev:Tar vi en oprövad måste vi ha en säkrare back up.
Reideborn har dessutom kapacitet att utvecklas. Han är inte på långa vägar färdig tränad/utvecklad (som bekant har målvakter en tendens att peaka senare och hålla längre än utespelare beroende på att erfarenheten är så otroligt viktig för ens spel). Dessutom fick han inte heller de bästa förutsättningarna i Almtuna i fjol. Det var lite stökigt i gruppen och med tränare i Almtuna i fjol. Inte minst var det ett evigt hattande med målvakterna. Detta hämmade både Reideborns utveckling såväl som hans totala prestation utslaget över året.
Vill framhålla hans off ice egenskaper lite extra. När Almtunas Hockeyskola för smågrabbar och småtjejer hade avslutning en iskall urtidig lördagmorgon i Uppsala - vem var inte där ombytt på isen
för att spela med knattarna om inte Adam Reideborn. Han är den typ av förebild och föregångsman alla önskar sig i sin förening.
Men är fortfarande lite läskigt att vi verkar stå utan några riktigt vettiga alternativ till förstaspaden.

- -daniel-
mb81 skrev:Kul men det betyder väl inte att vi ska bara ska ha in en back till? Isf gillar jag det inte!
Fick lite de vibbarna jag med, annars borde man väl ha gjort klart med A-lags kontrakt tidigare..?
Fast Challe har uttryckligen sagt att det var 3 backar som skulle in, att då bara ta in två och hoppas att juniorer skall bli ordinarie känns åt helskotta för riskabelt så hoppas naturligt inte det ligger till så.
Varit borta ett tag på semester och när man loggar in på forumet ser man rykten om att Mackan är på väg bort fyfan så skön känsla hoppas bara det stämmer=).
Det som är bra är att det blir hårdare konkurrens bland juniorerna om sista platserna men känner mig orolig om det bara är en back till. Är det vanligt att ha nio backar i truppen? Nu kan ju iofs Arnesson och Falk spela mycket j20. Det kan ju vara så att de skriver a-lagskontrakt för att han inte ska gå till någon annan klubb också.-daniel- skrev:mb81 skrev:Kul men det betyder väl inte att vi ska bara ska ha in en back till? Isf gillar jag det inte!
Fick lite de vibbarna jag med, annars borde man väl ha gjort klart med A-lags kontrakt tidigare..?
Fast Challe har uttryckligen sagt att det var 3 backar som skulle in, att då bara ta in två och hoppas att juniorer skall bli ordinarie känns åt helskotta för riskabelt så hoppas naturligt inte det ligger till så.
Var har Challe uttryckligen sagt att det är 3 backar vi var efter (2 nu efter Granath)?-daniel- skrev: Fick lite de vibbarna jag med, annars borde man väl ha gjort klart med A-lags kontrakt tidigare..?
Håller med, hoppas att det är 2 till som ska in. Undrar var du har hört/läst det bara!