Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
XantE
Säsongskort: Ja

Inlägg av XantE »

Fan vad alla ska hora sig asså.. Spelar i DIF när det passar dem, ta ansvar och samtliga är skyldiga Drf ska man spela upp klubben till ES igen. Tyvärr så finns det på tok för mycket pengar inom idrotten idag vilket e jävligt synd och leder till att spelare lämnar. Inte fan är dem välkomna tbx.. Med några få undantag
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Salas »

Att vissa inte vill spela i allsvenskan kan jag köpa, men lämnar Marcus Nilson så är det en av dom största besvikelserna som jag upplevt. Kommer aldrig någonsin att förlåta hans svek om så är fallet, för att drar han så är det just att svika Djurgården rejält.

Han har varit hemvändaren, den Djurgårdaren man stått bakom i ur och skur, och dessutom så var han vår kapten. Att se honom lämna, om nu så blir fallet, vore hemskt för att uttrycka sig milt. Jag hade tappat all respekt för honom, och loser-stämpeln hade för all framtid symboliserat hans karriär. Han började karriären som en förlorare, gick igenom hela karriären som en förlorare och verkar nu också så småningom lägga av som en förlorare. Stannar han kvar så har han chansen att i all framtid bli ihågkommen som en hjälte, legend och en vinnare i föreningen om han hjälper till att ta oss tillbaka, och jag hoppas innerligt att han tar den chansen.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Men det är kanske DIF som lämnar Marcus Nilsson?
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Som jag fattat det är Mackan helt avskriven och vi har i dagsläget bara två forwardsplatser kvar som planeras att ges till Otto och Ljungh.
Expert.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Förstår inte att folk är upprörda över spelarna som försvinner. Dom var inte tillräckligt bra för att hålla oss kvar, så vad är det att sörja?

Ingen av spelarna som lämnat oss hittils är någon jag saknar.
Bröderna Tjärnqvist är avdankade parasiter som är betydligt mer högavlönade än vad dom borde vara. Struntar i om Wesslau gav oss "chansen" att vinna i en serielunksmatch i Oktober, han vek ner sig när det gällde som mest.
Cehlin, Brodin, Kempe är alla spelare som inte tog steget alla hade hoppats på.

Så drar Marcus Nilson till Modo är det bara att gratulera.
Maken till mer ryggradslös spelare har jag aldrig sett. Inte ett enda uttalande efter degraderingen. Finns en anledning till att han aldrig vunnit något, och aldrig kommer att vinna något.

Tack och hej Nilson!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag ser hellre Marcus Nilson utanför truppen om han inte har motivation att spela i HA, vare sig han är vår kapten eller inte. Jag vill ha spelare som vill spela i DIF för att det är kul och inte för att man får bra betalt.

Man kan kalla honom svikare och allt det där, men vad tillför en spelare som uppenbarligen inte vill/saknar motivation att spela i HA i ett HA-lag? Han brinner inte för spel i DIF och det är ju tyvärr beklagligt, men så är det.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Remy Lebeau skrev:Förstår inte att folk är upprörda över spelarna som försvinner. Dom var inte tillräckligt bra för att hålla oss kvar, så vad är det att sörja?

Bröderna Tjärnqvist är avdankade parasiter som är betydligt mer högavlönade än vad dom borde vara. Struntar i om Wesslau gav oss "chansen" att vinna i en serielunksmatch i Oktober, han vek ner sig när det gällde som mest.

Maken till mer ryggradslös spelare har jag aldrig sett. Inte ett enda uttalande efter degraderingen. Finns en anledning till att han aldrig vunnit något, och aldrig kommer att vinna något.

Tack och hej Nilson!
Håller i stort sett med, framför allt det om Herr Nilson,
Han kommer passa perfekt i sin nya roll att spela ner Modo i KS.

Endast Kempe känns som en förlust.
Resten skiter jag i...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Remy Lebeau skrev:Förstår inte att folk är upprörda över spelarna som försvinner. Dom var inte tillräckligt bra för att hålla oss kvar, så vad är det att sörja?

Tack och hej Nilson!
Håller med dig så jävla mycket! Har aldrig gillat Mackan och det här blir liksom bara spiken i kistan. Lika med de andra losersarna, vad ska vi med dem till? Det känns som en frisk fläkt med våra nya killar. Utan dem hade jag inte varit hälften så peppad inför nästa säsong.
mb81

Inlägg av mb81 »

Lee Harvey Oswald skrev:

Tack och hej Nilson!

Resten skiter jag i...
Fan kluvna känslor när det gäller Mackan. Han är en jävligt bra hockeyspelare som ändå var vår poängkung och skulle säkert göra massor med poäng i allsvenskan. Men om han verkligen ville spela för oss så skulle han göra som Jimmie, Fimpen osv gå ner i lön ordentligt och visa vilja. Göra allt för att vi ska ta oss tillbaka och det känns inte som han har den viljan riktigt och då tycker jag det är bättre att inte förlänga med en dyr mackan och nu ha råd med som det verkar en bra backuppsättning och en av allsvenskans två bästa offensiver iaf(Örebro har också rätt vass). I mitt huvud har iaf mackan varit borta länge. De jag tycker får godkänt förra året är Wesslau,Otto, Kempe, Tim, Jimmie, Printz, Fimpen och Åberg(han gjorde det sjukt bra innan skadan och var inte ens tänkt för a-laget). Alltså har vi förlängt med 4 av 8 som ens är värt att förlänga med och förmodligen en till med Otto. Tror kommande års lag med tanke på hur förra årets prestera vara minst lika bra! Det känns redan bättre än Timrå och Rögle iaf!!!
mb81

Inlägg av mb81 »

Såklart så jävla surt med allsvenskan men försöker tänka positivt nu! Bra med omstart!
Tex jävligt bra att kontrakten blev värdelösa. Ett år till i elitserien där vi skulle sitta fast med spelare som Almtorp, Carlsson mfl känns som vi ändå skulle ha svårt att ta oss till slutspel.
Det är också jävligt bra för "juniorerna" tror jag som alla inte är helt redo för elitserien. Tror och hoppas spelare som Weigel, Blomstrand, Holm, Sörensen får sina genombrott nu med mera speltid. Erik Gustafsson, Åberg, Hank ska utvecklas ännu mera med mer ansvar och mer ledande roller! Sen nästa år förhoppningsvis i elitserien så är dessa killar ännu mera redo!

Kom igen nu jag försöker iaf vara positiv det här det tuffaste året för DIF hockey någonsin!
Användarvisningsbild
Durden

Inlägg av Durden »

Nikki Nine ?@nikkinine
Har ploppat upp ett rykte om att Djurgårdens kapten Marcus Nilson skulle vara på väg till Modo. #modose

Edit: Såg nu att det nämndes en sida bak.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Durden skrev:Nikki Nine ?@nikkinine
Har ploppat upp ett rykte om att Djurgårdens kapten Marcus Nilson skulle vara på väg till Modo. #modose

Edit: Såg nu att det nämndes en sida bak.
Känns som att han antingen kommer visa att han är en toppspelare med bättre lekkamrater och göra en poäng per match. ELLER så visar han att han har noll motivation och inte bryr sig och gör typ 25 poäng på hela året. Känns lite antingen eller...
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Hm, det har sagts här förut, men kan vara bra att säga igen.

Kan väl åtminstone vänta med att dissa folk tills man vet huruvida ryktena är sanna eller inte.

Tror inte någon blir så fasligt motiverad av att stanna i en klubb där folk snackar skit om en baserat på rykten. Och som påpekats här innan, folk hör nog mer om vad som sägs här på forumet än vad man tror. Våra fina reaktioner på vissa händelser har ju bland annat skrivits om i the punishers blogg, so word gets around.

Detta gäller ju naturligtvis även för mig själv, då jag också trampat i klaveret i denna fråga några gånger.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Lee Harvey Oswald skrev:

Tack och hej Nilson!

Resten skiter jag i...
bra skrivet , Svider lite att Mario drar. Han sa att det var ett svårt beslut att göra. Ska man ta det som att han har lite Djurgårdshjärta?
Senast redigerad av XantE den 2012-05-23 10:47:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

18DIF91 skrev:Hm, det har sagts här förut, men kan vara bra att säga igen.

Kan väl åtminstone vänta med att dissa folk tills man vet huruvida ryktena är sanna eller inte.

Tror inte någon blir så fasligt motiverad av att stanna i en klubb där folk snackar skit om en baserat på rykten. Och som påpekats här innan, folk hör nog mer om vad som sägs här på forumet än vad man tror. Våra fina reaktioner på vissa händelser har ju bland annat skrivits om i the punishers blogg, so word gets around.

Detta gäller ju naturligtvis även för mig själv, då jag också trampat i klaveret i denna fråga några gånger.
Samtidigt ska Nilson ha väldigt mycket kritik, oavsett om han stannar eller inte. Vi pratar om lagkaptenen i Djurgården som var högst ansvarig i att laget åkte ur, tillsammans med resten av laget. Det är inte för mycket begärt att han ska uttala sig om situationen, det är en plikt som man har som lagkapten. Det är inga rykten utan substans i. Han har ryktas till lite för många klubbar för att man inte ska bli ännu mer irriterad.

Spelaren Marcus Nilson skiter jag fullständigt i. Där tycker jag hans bäst före datum passerat med råge. Men man kan inte låta bli att bli förvånad över karlns kompletta brist på respekt och stolthet uttåt sett.
Han har skickat ner "klubben i sitt hjärta" ner i Allsvenskan, och bemödar sig inte ens att kommentera detta.

Detta är ingen vidare reklam för spelaren och personen Marcus Nilson.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Låst